12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    bd

hou zou jij codecs aanpakken tussen programma’s

ik heb een stuk of vijf hele korte stukjes fragment van 20sec in een sequence gedaan in fcp
    nu heb ik deze sequence gexporteerd naar motion om kleurcorrectie te doen en wat special effects
    en als laatste exporteer ik heb als dvpal quicktime bestand om het weer in final cut pro te gebruiken in een andere edit

we hebben het hier over beeld dat oorspronkelijk op hd is opgenomen en zo ook geimporteerd in final cut, (dit project hoeft niet hd te zijn) raak ik kwaliteit verlies nadat ik in motion bent geweest, of moet ik volgende keer lossless + alpha kiezen (maar dan moet ik toch renderen in final cut om het aftespelen ,maak die render hem eigenlijk weer dv of hou hij het lossless)

waarom vraag ik dit, omdat ik jammergenoeg in veel verschillende programma;s werkt voor projecten maar ik maak me vaak zorgen om de codec’s. ik wil alles op zo hoog mogelijk kwaliteit houden , ik schiet op hd maar is voor dv doeleinde, is lossless alpha beter of toch dv gebruiken steeds

en waarom moet lossless alpha steeds gerenderd worden en dv niet (of moet ik een duurdere videokaart halen )

bvd jongens…..en dames:)

Bijdrager
    Napsju

Ik zou beginnen met een iets duidelijkere topictitel, de rest komt dan vanzelf.

Bijdrager
    byrolf

offtopic: wat is er mis met deze titel?
    het omschrijft toch een probleem?

5000 zoveel berichten kan ik ook wel vol-lullen met deze non-opmerkingen terug.
    Flauwekul achterwegen laten.
    ( of moet dat vanaf gisteren zonder tussen-streepjes?)

Bijdrager
    SeaTrue

ik weet niet wat de beste codec is, maar als je in het gehele project met dezelfde codec werkt zal fcp normaal gezien niet de video ‘zomaar’ moeten renderen als je deze importeerd.

Maar ik weet niet of je best direct naar dv gaat, of je het helemaal in hd monteren en op het einde naar dv (ivm kwaliteit).

Bijdrager
    Annunaki

Voor zover mijn kennis reikt, blijf je idd best zo lang mogelijk in de originele kwaliteit / codec werken, en doe je de conversie best zo laat mogelijk.

Persooonlijk zou ik dus ook alles in HD Monteren, met Motion in HD bewerken, en eens alles gemonteerd is, dan zou ik pas converteren naar DV.

Groeten,

Stefaan

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Annunaki”

Voor zover mijn kennis reikt, blijf je idd best zo lang mogelijk in de originele kwaliteit / codec werken, en doe je de conversie best zo laat mogelijk.

Persooonlijk zou ik dus ook alles in HD Monteren, met Motion in HD bewerken, en eens alles gemonteerd is, dan zou ik pas converteren naar DV.

Groeten,

Stefaan

heeft dat dan echt verschil als je alles toch in dv gaat afleveren? dan kan je toch beter rendertijd besparen door in dv te werken, niet?

Bijdrager
    Annunaki

Beste,

Als het originele materiaal HD materiaal is, dan zal hij probably render tijd winnen door alle editing / montage in hetzelfde formaat te doen. Nu ja, ik ben ook maar nen amateur, maar mij hebben ze wijsgemaakt dat je best HD materiaal ook in HD edit / monteert.

Wat jij voorstelt is om waarschijnlijk eerst alle HD materiaal naar DV te converteren, waardoor er natuurlijk kwaliteits verlies zal optreden al vanaf het begin. Als je in HD gaat editen en monteren dan heb je tot dusver geen kwaliteitsverlies en kan je ook iets precieser te werk gaan. Natuurlijk zal hij op het einde toch de conversie naar DV moeten doen, maar persoonlijk heb ik liever het kwaliteitsverlies op het einde van het proces i.p.v. aan het prille begin.

Groeten,

Stefaan

Bijdrager
    Napsju
    ”byrolf”

offtopic: wat is er mis met deze titel?
    het omschrijft toch een probleem?

5000 zoveel berichten kan ik ook wel vol-lullen met deze non-opmerkingen terug.
    Flauwekul achterwegen laten.
    ( of moet dat vanaf gisteren zonder tussen-streepjes?)

Als ik een reactie plaats om 2:52 en de startpost wordt vervolgens om 4:11 aangepast en jij komt om 7:19 eens kijken, verdien ik dan bovenstaand bericht? Je kunt mij wel vanalles verwijten maar zelf ben je ook alles behalve eerlijk. In het vervolg achterwege laten A.U.B!

Bijdrager
    Jonnotie

Gezellig weer!

Bijdrager
    bd

kan het zijn dat ik pixels zie bij dv (raar eigenlijk is op hoogste kwaliteit)
    krijg ik deze pixels ook te zien op tv, of niet
    ben wel benieuwd want dit is hd (echte hd) en is teruggezet naar dv aar nu zijn er duidelijke pixels aanwezig, maar het is nog steeds vrij scherm maar die pixels man ufck!

Moderator
    unSOUND
    ”Napsju”

In het vervolg achterwege laten A.U.B!

Moet jij je Strattera of je Ritalin niet eens in gaan nemen ?

Als je geen zinnige informatie omtrent het probleem zelf of de oplossing kunt geven, laat dan ander commentaar ook gewoon achterwege, en post dan gewoon niks.

Bijdrager
    Marius1976

@Byrolf en napsju:

Flamen doen we liever helemaal niet, maar uitsluitend in PB’s

Check de regels en wenselijkheden hier:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=9347

Bedankt voor de aandacht, en de medewerking.
    Marius

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.