4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    WillemZ

Hotspot werkt niet helemaal correct?

iOS 9, laatste versie.

Ik heb op zowel mijn iPad als mijn iPhone een SIM card zitten.
    Beide kunnen dus Hotspot draaien, waarbij de ander kan aansluiten op de Hotspot.

Het blijkt alleen niet goed te werken.
    Ik heb onlangs een Fujitsu Scansnap mobiele scanner gekocht.
    Deze scanner kan ik via mijn thuis wifi aansluiten en alle Apps van Fujitsu draaien op de iPhone en iPad helemaal naar wens.

Maar…
    Zodra ik de scanner op de Hotspot van de iPhone aansluit, doet de connectie tussen de iPhone en de scanner het niet meer. De App zegt: No Network.
    De iPad die ook via de Hotspot van de iPhone loopt, doet het wel…

Dus ter test de zaken even omgedraaid.
    De Hotspot van de iPad aangezet, de scanner en de iPhone aangesloten op de iPad.
    Dan blijkt de iPad dezelfde No Network fout te geven, terwijl nu de iPhone het gewoon goed doet.

Pfoe… nog maar een test gedaan, nu met een Canon Officejet. De Scanner loopt daar via een andere App en deze geeft exact dezelfde problemen.
    Het printen via Airprint werkt wel, maar ook veel te traag bij de eerste start van de houder van de Hotspot.

Mij lijkt dat de houder van de Hotspot maar beperkt toegang heeft op zijn eigen Wifi netwerk.
    Is er iemand die hier meer van weet?

Bijdrager
    Guest

Dat komt doordat een iPhone geen verbinding maakt met zijn eigen hotspot …

Bijdrager
    pruus

Waarom zou je thuis de hotspotfunctie willen gebruiken als je alles al op WiFi-netwerk hebt draaien? De hotspot gaat fungeren als wifipunt. En alle apparaten die je dan hebt moeten zich eerst op de hotspot aanmelden/inloggen. Anders staat niets met elkaar in contact. dus altijd dezelfde Hotspot gebruiken zou kunnen, wat dan het centrale WiFi-punt wordt. Je maakt er een rommeltje van omdat hoewel twee dezelfde namen er toch twee aparte apparaten bezig zijn om als WiFi punt te fungeren. Je weet dan niet wie waaraan verbonden is.

Bijdrager
    WillemZ

Mobiel gebruik met af en toe thuis werken.
    Dat is de reden dat er meer opties werkbaar moeten zijn.

Rommeltje… lees even mijn verslag, dan zie je dat het helemaal geen rommeltje is, maar een test met meerdere opties om zaken uit te sluiten.
    Het resultaat is wel een consequent resultaat.

Dat komt doordat een iPhone geen verbinding maakt met zijn eigen hotspot …

Dat is mijn constatering ook, maar Airprint werkt dan weer wel…?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.