7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    bazztiaan

Hotspot via USB en MacBook werkt niet

Hallo,

Sinds afgelopen maandag werkt de hotspot functie via USB en MacBook niet meer. Heel vreemd! Vanuit het niets. Ik heb een iPhone 6 en het probleem deed zich voor voordat ik ios9 had geïnstalleerd. Ik heb een andere kabel en andere USB poorten getest. Tevens op MacBook USB verbinding inactief gemaakt en weer aangezet. Niets helpt tot op heden…

Hotspot staat gewoon aan op iPhone. MacBook herkent mijn iPhone en laadt ook op, maar ziet geen USB bij netwerk voorzieningen.

Herkent iemand dit probleem?! Wat te doen?

Alvast bedankt voor alle hulp!

Bijdrager
    Odie

Staat bij je APN instellingen iets ingevuld bij de hotspot APN? Welke operator heb je?

Bijdrager
    bazztiaan

Hi Odiebla,

Ik moest even googlen, omdat APN mij niets zegt. Maar heb hier niets gewijzigd. Ik heb helemaal niets gedaan met mijn settings en toch kapte de hotspot via USB er mee.

Ik heb overigens KPN en deze gegevens staan er in mijn iphone:
    Provider : KPN
    APN adres : portalmmm.nl
    Gebruikersnaam : niet nodig
    Wachtwoord : niet nodig

Enig idee waar ik naar moet kijken?

Bijdrager
    fixar

En doet ie het wel wanneer je de hotspot deelt via de WiFi?

Bijdrager
    bazztiaan

Ja, via wifi werkt het. Maar ik gebruik de USB verbinding omdat deze stabieler is. En als je in de trein reist, duur het soms voordat de macbook mijn iphone via wifi herkent door de vele wifi netwerken langs het spoor.

Bijdrager
    raymin

Heb je het ook via BT geprobeerd? (is geen oplossing, maar wellicht even een workaround)

Bijdrager
    bazztiaan

Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar wil gewoon een werkende USB:-(

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.