3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    jordi99

Hotspot iphone5s en ipad

Hallo

Ik heb een iphone 5s en oude iphone 3gs
    De iphone5s en ipad werken natuurlijk perfect maar de 3gs vind op de eerste etage geen wifi
    Ik gebruik deze niet vaak, maar als ik hem wil gebruiken heb ik geen wifi boven op de 3gs

Nu kan ik een persoonlijke hotspot maken op de iphone via mobiel internet,
    Deze vind de iphone3gs dan wel en werkt perfect!

Nu is mijn vraag, kan ik deze hotspot ook maken met het wifi signaal van mijn ipad of 5s
    Is dit mogelijk via apple zelf of met een app?

Echt hartelijk bedankt

Sleutelbeheerder
    Night

Ik heb serieus twijfels of je zelf al eens gezocht hebt…:?

https://www.google.nl/#q=wifi+hotspot+on+iPad+with+local+wifi

Je moet dan overigens wel een iPad hebben, die verbonden is met het internet via het mobiele netwerk, niet via lokaal wifi. Dus een iPad 3G/4G of ‘cellular’ én je provider moet tethering toestaan.

Maar waarom zou je zo moeilijk doen? Ik begrijp dat je al wifi in je huis hebt, waarom zet je dan niet voor een paar tientjes een range extender op de eerste verdieping, zodat je ook daar met al je apparatuur (niet alleen de 3GS) maximale wifi ontvangst hebt? Dat bespaart sowieso al op je databundel… Want het is natuurlijk onzin om van mobiel internet gebruik te maken als je wifi hebt via je internetprovider, die vele malen sneller is dan het 3G/4G netwerk.

Bijdrager
    jordi99

Bedankt voor de reactie

Ik heb een range extender gekocht 6-7 maanden geleden voor 60€ van sitecom
    Heb deze aangesloten en deed het perfect
    Na een goede 4 weken deed hij het niet meer, en toen heb ik het meerdere malen geprobeerd, maar krijg hem niet meer aan de praat
    Heb contact gehad met sitecom naar een duur nummer en was na een uur 43 euro lichter, en de extender deed het nog steeds niet

Kpn verwees me naar sitecom en sitecom naar kpn

Kortom een extender die niet werkt zoals het zou moeten

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.