3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Donald D.

Hotmail op diverse devices

Beste OMT-ers,

Heb weer een, nee twee 2 probleempjes😳

Ik heb voor alle devices in mijn huis een Icloud ID. Mijn vrouw en ik hebben ieder een eigen Hotmail adres. We willen dit graag apart houden. Niet dat ik haar Hotmails kan lezen op een van mijn devices en v.v.
    We hebben 2 iPhones, een Mac en een MacBook Air.

Hoe los ik dit op?

een tweede vraag is: waarom komen sommige e-mails van een Hotmail adres 2 maal voor in de map verzenden? Hoe voorkom ik dit?

Gr,

Donald D.

Bijdrager
    gipsman

Op de iPhones is er dus geen probleem want jullie hebben daar e-mail waar de ander geen toegang heeft? Ja toch? Op de mac/macbook kan je de hotmail adressen onderbrengen in 2 verschillende e-mail apps ( bv. de native mac app voor één van jullie plus bv. de Spark mail app, Edison mail, Outlook, whatever, voor de ander, al of niet met incl. een toegangscode.

Ofwel: je maakt op de macs een 2de apple-ID ( = iCloud ID) aan. Op de macs heb je dan een 2de gebruiker ( guest) die gekoppeld is aan 1 van beide apple ID’s. De hotmail adressen moet je dan onderbrengen in de respectievelijke Apple-ID’s.

Afzonderlijke apple-ID’s zijn wellicht duurder, maar bieden meer privacy. Bedenk wel dat vroegere app aankopen toebehoren aan de originele ID, de nieuwe ID moet alles opnieuw downloaden en verliest de data van de vroeger aangekochte app.

Bijdrager
    Donald D.

@gipsman: Hartelijk dank voor je uitvoerig en to the point antwoord. En ja idd bij de iPhones speelt het probleem niet.
    Ik ga ermee aan de slag.

En met zo een antwoord kan  dit draadje dan ook direct gesloten worden.

Thanx

Donald D.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.