15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    mel

Hotmail account toevoegen aan mail lukt niet

Mijn hotmail-account heb ik eerder vandaag als internetaccount verwijderd. Het wijzigen van het paswoord bij dit account werkte niet dus ik had bedacht het account eerst te verwijderen en later opnieuw weer toe te voegen. En dat lukt dus niet meer!
    Als ik nu dit account weer wil toevoegen krijg ik de melding “account bestaat al”. Maar deze staat niet meer in de lijst!
    Eerder deze week heb ik “El Capitan” ge├»nstalleerd.
    Is er iemand die weet hoe ik alsnog mijn hotmail toegevoegd krijg bij mijn internetaccounts?

Sleutelbeheerder
    Night
    Bijdrager
    mel

Dankjewel Night….maar dat is de plek waar ik dan ook de melding krijg “account bestaat al”.

Sleutelbeheerder
    Night

Sync je je mail in iCloud? Dan eerst even uit iCloud uitloggen.

Bijdrager
    mel

Hoi Night, het is een hotmailaccount wat ik toevoeg aan mijn Mail op mijn MacBook. Dit staat volgens mij los van sync-en in iCloud.
    Op mijn iPhone en iPad is alles nog in takt en staat mijn hotmail er gewoon tussen.

Het is het Mail programma van mijn MacBook wat mijn hotmail account niet accepteert.
    Het programma blijft zeggen dat het account al bestaat terwijl deze niet meer in de lijst voorkomt omdat ik deze eerder verwijderd heb.
    Wellicht moet ik nog ergens anders iets “rest” weghalen voordat het weer als een nieuw account gezien wordt.

[/img]/uploads/community/3f50a7abf9d9094e823858a60ceceaa5b5bdc826_49395.png[/img]

Bijdrager
    mel

Bijdrager
    Soulshaker

Open een finder venster en klik op Ga (zie je vanboven staan)
    Dan zie je daar “Ga naar map” en typ in het opkomende venster ” ~/Library/Mail/V3 ” in .
    Dan kom je in de folder waar je mails staan .

Zie je daar ook de file staan die je hotmail mails bevat ?

Bijdrager
    mel

Hallo Soulshaker,
    Nee, daar staat niets tussen. Maar ik denk dat ik het probleem gevonden heb…..alleen ik weet nog niet hoe ik dit moet oplossen.
    Mijn hotmailadres is ook mijn AppleID. Dit mailadres heb ik overigens nooit als iCloud-Mailadres gebruikt.

Als ik kijk bij voorkeuren in programma Mail staat iCloud-mail op “inactief” maar met al mijn hotmailgegevens (zie prinsscreen). Als ik deze dan inschakel (dacht het gevonden te hebben) dan krijg ik de melding dat er een probleem met mijn hotmailadres is, dat daar geen verbinding mee gemaakt kan worden. Wellicht heeft dat te maken dat ik het paswoord van het mailadres heb gewijzigd (niet van mijn AppleID). Maar dat zou ik dan toch ergens moeten kunnen aanpassen.

Voorheen haalde ik simpelweg de mails van mijn Hotmail via de server van Hotmail binnen naar mijn Mail-programma. Veel spannender was het niet.

Leuk puzzeltje he?!:-)
    Mel

Bijdrager
    nielsvw

Hi Mel, heb je hier nog een oplossing voor gevonden? Ik zit namelijk met exact hetzelfde probleem. En wat ik ook probeer ik blijf die melding “deze account bestaat al” krijgen…:-(

Bijdrager
    GoeieDag

Herstart je Mac eens.

Bijdrager
    nielsvw

Dat had ik natuurlijk al geprobeerd, maar bedankt.:-)

Inmiddels heb ik de oplossing gevonden: eerst uitloggen bij iCloud (die maakt gebruik van hetzelfde e-mail adres en veroorzaakt daardoor blijkbaar de melding), dan de Hotmail account toevoegen en vervolgens opnieuw inloggen bij iCloud. Nu werkt alles weer als vanouds.

Bijdrager
    mel

Bedankt Niels voor de oplossing !

Bijdrager
    Suzanne

Nielsvw bedankt voor de oplossing!

Bijdrager
    FreDeVeyl

Zelfde probleem, enkel bij het uitloggen bij iCloud, moet ik paswoord ingeven om “vind mijn mac” uit te schakelen en blijkbaar kent hij het reguliere paswoord niet, ik word er echt gek van:(

Bijdrager
    FreDeVeyl

Intussen in orde, bedankt Niels!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.