8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    ridesmet

Hotmail account nodig voor MSN Messenger?

Hallo,

Ik was vandaag de screenshots aan het bekijken van MSN Messenger 4.0 voor de Mac en die zien er best wel goed uit. Wat mij opviel is dat de Add a contact en de Setup Assistent screenshots gewag maken van vrije email adressen of van een .NET Passport. Wil dit zeggen dat je niet altijd een Hotmail account nodig hebt om met MSN Messenger te kunnen werken. Zou ik bijvoorbeeld MSN Messenger kunnen gebruiken met mijn huidig email adres zonder een Hotmail account te moeten aanmaken?

Ik weet het, MSN is van Microsoft, maar wat heb ik aan een chat applicatie als 90% van mijn vrienden op MSN Messenger zit… :?

Ringo

Bijdrager
    stoef

ik heb een .net passport aangemaakt op mijn eigen mailadres.

hoe ik het geflikt heb weet ik ook niet, maar het is wel zo.

arno:mrgreen:

Bijdrager
    ridesmet

Stoef,

Voor de passport kan ik op de .NET Passport site terecht, dus dat is geen alvast probleem. Mag ik nog eens vragen welke chat client jij dan gebruikt op Mac? De officiele MSN Messenger of een multi-protocol client zoals bijvoorbeeld Fire? Ik vermoed dat je dan het email adres en het paswoord in de chat client moet invullen die overeenstemmen met je .NET paspoort, correct?

Ringo

Bijdrager
    Sixer

Ik gebruik de originele MSN Messenger en inderdaad, je logt gewoon in met de gegevens van je .NET paspoort. Da’s dus je email adres en wachtwoord dat je bij MSN hebt opgegeven.

Bijdrager
    Sad

Ik heb een .NET passport aangevraagd op een Xs4All adres. Werkt prima, geen hotmail nodig.

Sindsdien ben ik bij Xs4all weggegaan, dus het email adres bestaat niet eens meer. Kan nog steeds MSNnen en ze kunnen me lekker geen SPAM sturen.

Dit kan je dus ook doen als je aliassen kan aanmaken bij je provider. Maak gewoon msn@jouwprovider.nl aan, vraag er een passport voor, en als de hele aanmelding afgerond is gooi je de alias weer weg.

Bijdrager
    kaminsky

Op MSN kan je al een hele tijd (al jaren) eender welk e-mailadres gebruiken zolang je er een .NET Passport mee aangemaakt hebt. Zo’n Passport aanmaken doe je hier (vergeet de link van ridesmet). Eenmaal je zo’n Passport hebt log je ermee in op het MSN netwerk via MSN Messenger of, zoals gezegd, een andere client zoals Fire, Proteus, JBuddy Messenger, aMSN, …

k.

Bijdrager
    MacBeer

Mijn buren zitten op MSN met hun @home emailadres. Geen van beiden hebben ze een .NET passport aangevraagd.
    Als ik met mijn muis over hun namen hover zie ik gewoon hun @Home emailadres.

Bijdrager
    Sad

Dat je hun adres ziet, is logisch, want het is hun aanmeldcode.

Ze moeten wel een passport hebben aangevraagd, tenzij @home dat automatisch voor ze heeft gedaan, hetgeen ik idioot zou vinden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.