15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Freddy Sunder

Hotelsoftware op mac

We overwegen om binnenkort een hotelletje te beginnen. Nu ben ik al jaren mac-gebruiker en ik vroeg mij af of er software bestaat voor hotelreservaties die werkt op Mac.

En een tweede vraagje: ken je hotels waar er met mac wordt gewerkt? En zo ja, kan je mij daarvan een adres of url bezorgen?

Alvast bedankt.
    Als we starten dan laat ik het zeker weten!

Bijdrager
    chatsmit

Ik verwacht eigenlijk wel dat er kant en klare software oplossingen voor de mac bestaan voor hotel reserveringen. Maar wat altijd een optie kan zijn is het database programma Filemaker .
    Hiermee kun je zelf een database en invoer-uitvoer formulieren op maat maken, of laten maken door mensen/bedrijven die er al een hoop verstand van hebben.

Alvast veel succes gewenst met het Hotel! (Krijgen macosx leden korting? Verwerk zulke mogelijkheden dan ook in je database;-) )

Bijdrager
    Maleise Beer

Ik studeer hotelmanagement en daar leren we werken met Micros Fidelio, maar dat is Windows software (in ons geval zelfs nog DOS! :oops: ).

En er bestaan verschillende PMS (Property management systemen), en veel ketens hebben hun eigen systeem, maar ook onafhankelijke hotels werken met volledig geïntegreerde systemen.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit een mac zien staan heb.:? :(
    Misschien als ja via Boot Camp een van deze systemen op je Mac kan draaien dat het je zo lukt.

Ik zou zeggen, google eens op de verschillende (PMS) systemen en vraag eens rond bij mensen die in de hotelwereld zitten, en je zal al veel verder komen. :wink: :)

(oh en als je zoekt op google op PMS, zet er dan ook “hotel” ofzo bij;) anders krijg je allerlei links naar artikels over Pre-menstrueel Syndroom!?)

Bijdrager
    Peach

Als je hier geen antwoord zou krijgen, kan je toch ook eens gewoon bellen naar een hotelschool. Vb Spermalie in Brugge. (zeg dat je journalist bent ofzo, dan helpen mensen direct).
    Als buitenstaander zou ik gokken op: Grote hotels zullen wel eigen software laten schrijven en kleine hotelletjes werken wellicht met (papieren) agenda’s per kamer. Maar ik ben dan ook maar een buitenstaander.

Bijdrager
    Freddy Sunder

Bedank voor die PMS-tip.
    Dat maakte het op google al heel wat makkelijker.
    Er bestaat wel degelijk software voor mac, zo blijkt uit deze links naar hotelsoftware

Mocht er iemand hotels kennen waar met mac wordt gewerkt, dan mag je die nog altijd posten…

Bedankt!

Bijdrager
    computer space

Zoiets:
    http://www.onlinebookingmanager.com/buy.php
    Draait op php/mysql en is dus in safari te bedienen en desnoods zelfs lokaal te draaien met apple’s apache/php/mysql uit de webserverxkit

Er is ook een component voor Mambo (een PHP/MySQL content management systeem, waar mijn site hieronder ook op draait):
    http://mamboxchange.com/projects/mosres/

Bijdrager
    Jan Boddy

Goedendag,
    Na de zoveeste crash van Winblows waar ik gedwongen mee werk omdat ik geen Mac Hotelsoftware kan vinden ben ik op dit onderwerp gestuit en ik vraag me af of er iemand is die meer weet? Privé gebruik ik alleen maar Mac ( reden lijkt me duidelijk ) en ik wil nu heeeeeeeel graag in mijn hotel ook de PC het raam uitflikkeren…..

Bijdrager
    computer space

Wat is er mis met het draaien van een online-systeem onder MAMP. Zie mijn eerdere post. Heb je zo aan de gang, en het draait dan onder Safari. Indien gewenst kun je als je als directeur van huis bent met je laptop op het strand de zaken in de gaten houden 8)

Bijdrager
    Brainiac

Zelf een app schrijven in één of andere programmeertaal die je al dan niet onder de knie hebt?

Bijdrager
    hackie

er is ook altijd nog Crossover! http://www.codeweavers.com hiermee kun je (op intel macs) een heel aantal windows programma’s direct in osx starten zonder parallels of een herstart in windows.

het programma kost iets van 50 euro of zo en is 60 dagen te testen… tijd genoeg dus om te zien of jouw windows programma voor hotel management goed en stabiel werkt.
    om een voorbeeld te geven: ik heb microsoft office voor windows perfect draaiend op mijn macbookpro.
    zonder dat ik dus windows draai.

het is te proberen!:)

Bijdrager
    earnst jelke

Wat verwacht je van een reserveringssysteem? Lijkt me persoonlijk niet heel ingewikkeld om te bouwen. Database-je met kamernummers, koppeling naar datum en wat gegevens van de bezoekers. Dan ben je er denk ik wel. Dus bouwen zou ik zeggen!

Bijdrager
    Juch

ik zou dan toch echt de eerste optie van Martiniman nemen. Ik heb er net even naar gekeken, ziet er goed uit! Ik denk dat je die dan het beste kan nemen i.c.m. een webhosting o.i.d. Als je het vanuit het hotel moet hosten heb je wellicht een goede bandbreedte nodig zodat de klanten smoothly kunnen reserveren.

Bijdrager
    Dick de Roos

Vroeger (zo rond 1995 ofzo) werkte de hotelketen Bastiljonhotels met een Mac.
    Ik heb geen idee hoe en wat, en het was syst. < 10 denk ik, maar het was een Mac.
    In de USA zullen er ook wel hotels enz. met een Mac werken. (??)
    Het moet kunnen zal ik maar zeggen.

Bijdrager
    Nikita

1995, dat moet Systeem 7 zijn geweest…
    Maar dat het moet kunnen, lijkt mij ook. Er zijn tenslotte ook kassa systemen die onder OSX draaien, dus waarom geen hotelreserveringssysteem?

Bijdrager
    Jan Boddy

Hartelijk dank voor jullie input! Ik ben verder aan het rondneuzen geweest en om de een of ander reden zijn er geen hotels die met OSX werken. Klaarblijkelijk omdat alle reserveringssystemen geschreven worden voor winblows.
    Nu ben ik idd aan het kijken voor een on-line systeem die dan wel heel veilig moet zijn ivm creditcard info etc van mijn gasten.
    Ik hou jullie op de hoogte en, nogmaals, dank.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.