9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    incorrect

HotBook (Pro) Petitie

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Ik heb een MacBook Pro en heb last van de enorme hitte die het ding produceert. Ik weet dat bijna iedereen die zo’n machine (of een MacBook) heeft daar last van heeft en ik baal er eigenlijk van dat Apple niet gewoon iets doet.

Ik heb inmiddels mijn derde macBook (het scherm is nu iig veel helderder) en mijn batterij is ook al een keer gesmolten. Ik heb heel veel contact gehad met Apple Support en Mac Support (Uitgeest), maar het probleem wordt niet verholpen totdat Apple zelf actie onderneemt.

Daar wil ik ze nu min of meer toe dwingen!

Ik kan nooit aantonen dat de MacBook (pro) zo heet wordt dat er gevaar bestaat voor het apparaat zelf (dat het dus extra hard slijt en daardoor kapot gaat). Dit ondanks de eerder gesmolten batterij, temperatuurmetingen (via zo’n niet ondersteunde kernel extentie) en doodgewoon gezond boerenverstand.

Waar ik volgens mij wel iets over kan zeggen is het feit dat het apparaat gewoonweg niet plezierig werkt door deze hitte. De bovenkant (en dus niet de onderkant) wordt meestal (!) zo heet dat je niet met plezier kunt typen. En dan heb ik het apparaat niet op schoot!

Samen met een vriend van me wil ik een petitie gaan aanbieden aan Apple waarbij ze verzocht worden de problemen die er zijn met de MacBooks op te lossen (Hitte, Whine). Die petitie (internationaal) zal in het Engels opgesteld worden en aan het eind van de zomer worden aangeboden aan Apple Benelux. Ik hoop zelf dat er internationaal ook veel respons komt, zodat er misschien iemand is die de petitie in California kan aanbieden.

Ik wil afsluiten met te zeggen dat ik Apple echt een tof bedrijf vind (daar moet je met dit soort acties altijd duidelijk over zijn denk ik), maar de manier waarop ze dit probleem ondervangen is niet in de haak. Ik hoop dat er een grote groep mensen bereidt is om de petitie te ondertekenen. Ik zal hier de URL posten als de tekst klaar is. Reacties op het plan zijn hieronder alvast welkom.

Bijdrager
    bommels

Ik denk dat je je ook even moet afvragen op welk vlak de oplossingen liggen.

Het probleem is dus dat de CPU teveel warmte produceert, en de MBP dit niet goed genoeg afvoert.
    Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat Apple geen compleet nieuwe MBPro gaat ontwikkelen. Een eventueel reparatie/upgrade programma zal dus altijd lapwerk blijven. Als je niet de hele MBP binnenkant gaat vervangen kun je
    – de oorzaak aanpakken. De CPU klok kan omlaag. Nadeel is dat je MBP trager wordt
    – de gevolgen beperken. Fans eerder aan laten slaan. Nadelen zijn meer herrie en kortere werktijd op de batterij.
    Ik trap hier twee open deuren in , en misschien zijn er ook nog wel andere oplossingen te bedenken.

Desondanks moet je van Apple niet het onmogelijke verwachten. Een laptop met de specificaties van een MBP is altijd een balans tussen (je moet 1 van de 4 wegstrepen):
    laag gewicht/slank design <-> lange levensduur batterij <-> hoge prestaties <-> goede koeling

Winst van 1 eigenschap betekent inleveren op andere eigenschappen.

Ik vind het een heel goed initiatief om als ‘consument’ je onvrede te uiten, maar ik denk dat je bovenstaande wel in je achterhoofd moet houden. Langs juridische weg kun je een fundameteel hitteprobleem niet oplossen.

succes, Bart

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat wil je nu doen? Ik heb ook last van deze problemen @ mac support dat terzijde. Wil je de petitie online doen via een site? In dat geval kan ik je helpen met een site.

Bijdrager
    incorrect

De batterij is al vrij beperkt houdbaar. Verder vind ik de MBP een niet zo goed product, als je kijkt naar andere Apple producten. Van een van mijn vorige modellen is al eens een batterij zo uitgezet dat het plaatwerk er af viel. Maar goed: dat terzijde. Ik begrijp dat het uit de lengte of de breedte moet komen, maar ik ben gewoon bang dat het apparaat het zo na een jaar of anderhalf begeeft en dat ik kan fluiten naar een nieuwe of hulp. Een van de vier wegstrepen? Design: is gewoon powerbook, dus inderdaad niet gemaakt om de inhoud -> Apple’s fout! Batterij levensduur is gewoon kort: er gaat te veel energie zitten in warmteontwikkeling! Hoge prestaties : inderdaad, daar geef je bijna 2800 euro aan uit! Dus dan mag het ook wel een beetje vlot gaan! Goede koeling: welke cooling? Hij is termisch beveiligd en dan gaat inderdaad koelen, maar hij wordt echt heel heel heet.

Ik wil een petitie neerzetten bij petition online.com. Zij regelen dat handig en geven de mogelijkheid om alles in een keer te kunnen printen (alle namen van de gene die hebben ondertekend). Verder wil ik een blog bijhouden (via WordPress) waarbij de vorderingen worden bijgehouden.

Inactief
    Anoniem

ik heb ook deze problemen en wil deze petitie zeeeker ondertekenen maar nu werkt mijn lader(magicSafe) ook nog maar half , als ik hem in de magneet stop dan laad hij soms gewoon niet op en als ie soms dan eens wel oplaad dan wordt de lader kokend heet ik kan hem dan soms echt niet meer in mijn handen vasthouden .

Ik weet niet of je dit probleem er ook bij wou zetten??

wat is by the way het nummer van de klantenservice????

thanks , mates!!

Bijdrager
    WildCard

09007777703
    Mijn MBP vandaag ff met Aperture getest maar OMG wat wordt ie toch warm!! Zo warm dat je zonder los keyboard NIET kunt werken zonder je handen er aan te verbranden:( Van mij mag die fan wel wat vaker aan gaan…

Bijdrager
    Len

Iemand is al op het idee gekomen… De tekst is nogal vaag, maar ja.

http://www.petitiononline.com/Macbook/petition.html

Dat Apple na alle andere recente blunders het nog waagt om dit soort zooi te verkopen is mij een raadsel. Ik koop nu echt geen nieuwe Mac meer, maar wacht minstens een jaar om zeker te weten dat het model goed is en dan schaf ik hem gewoon tweedehands aan. Ze kunnen de pot op met hun duur verkochte troep.

Ook kunnen Lithium batterijen absoluut niet tegen hitte, dan gaan ze snel kapot. Hoe bedoel je, langere batterijlevensduur? Bij de oudere iBooks was de koeling een stuk beter geregeld, en bij een laptop is dat zeker van batterijlevensbelang.

Zelfs met een Dell laptop ben je beter af. Even OS X x86 er op met wat hackwerk en voilĂ : een mooie hackintosh. Goed, dat is niet echt een optie voor normale gebruikers…

Over hackintosh hackers gesproken, de MacBook Pro eigenaren onder hun hebben ook een leuke actie ondernomen tegen de jankende CPU:

http://forum.osx86project.org/index.php?showtopic=16296

Zoek nog even rond op Google, je komt waarschijnlijk wel meer tegen.

Bijdrager
    G3Lay-Z
    ”incorrect”

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Ik heb een MacBook Pro en heb last van de enorme hitte die het ding produceert. Ik weet dat bijna iedereen die zo’n machine (of een MacBook) heeft daar last van heeft en ik baal er eigenlijk van dat Apple niet gewoon iets doet.

Ik heb inmiddels mijn derde macBook (het scherm is nu iig veel helderder) en mijn batterij is ook al een keer gesmolten. Ik heb heel veel contact gehad met Apple Support en Mac Support (Uitgeest), maar het probleem wordt niet verholpen totdat Apple zelf actie onderneemt.

Daar wil ik ze nu min of meer toe dwingen!

Ik kan nooit aantonen dat de MacBook (pro) zo heet wordt dat er gevaar bestaat voor het apparaat zelf (dat het dus extra hard slijt en daardoor kapot gaat). Dit ondanks de eerder gesmolten batterij, temperatuurmetingen (via zo’n niet ondersteunde kernel extentie) en doodgewoon gezond boerenverstand.

Waar ik volgens mij wel iets over kan zeggen is het feit dat het apparaat gewoonweg niet plezierig werkt door deze hitte. De bovenkant (en dus niet de onderkant) wordt meestal (!) zo heet dat je niet met plezier kunt typen. En dan heb ik het apparaat niet op schoot!

Je bent ermee bekend dat een apparaat ten alle tijden gedurende minstens een jaar moet functioneren naar de beloofde functionaliteit van het apparaat. Als het apparaat dit verhinderd door gesmolten batterijen en hoge temperaturen waardoor het niet meer bruikbaar wordt is het dus NIET een kwestie van of apple van plan is dit te repareren.

Het gaat erom dat jij kunt afdingen dat dit probleem verholpen moet worden of een volledige refund moet krijgen op jou macbook pro.

Ik kan je alleen maar aanraden om dit serieus aan te kaarten en je apple erop te wijzen dat ze wettelijke verplichtingen hebben aan de consument.

Een mogelijkheid is om samen met een organisatie zoals de consumentenbond actie te ondernemen. Ik denk dat er veel mensen zijn die zich gedupeerd voelen door apple. Laten we eerlijk zijn het gaat hier niet om een paar centen. Voor veel mensen zijn dit spaarcenten.

Ik wens je veel succes ermee en hoop dat je erin slaagt!

Cheers! :apple:

Bijdrager
    incorrect

Probleem met MagSafe heb ik ook. Aanduwen helpt, maar is verre van ideaal. Fijn dat er al mensen zijn die mee willen doen.

De tekst van de gequote petitie is echt heel erg bedenkelijk van niveau. Ik denk zelf meer iets te schrijven in de stijl die de Whine petitie (zie http://www.petitiononline.com/whinefix/)…

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte. Blijf alsjeblieft reageren, want dit is echt een probleem dat we met zijn allen moeten aanpakken! Anders gaat Apple nooit door de knieen.

PS. Er worden inmiddels moederborden vervangen (de mijne a.s. maandag) waardoor het whine probleem is opgelost.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.