3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    McMeller

Hosting vernieuwen, tijd voor iets anders?

Met name Apple op OMT, maar er zijn ongetwijfeld genoeg leden met een idee over het volgende.

Vanmorgen ontving ik weer de jaarlijkse e-mail voor het verlengen van mijn hostingpakket. Toevallig dacht ik afgelopen weekend nog na over mijn keuze voor een provider.

Inmiddels ben ik 7 jaar tevreden klant bij One.com. Niet alleen ik, in die tijd heb ik een man of 8 gelopen met het optuigen cq. verhuizen van hun e-mail (en soms website) bij deze leverancier. We werken er allemaal naar volle tevredenheid en zonder storingen mee.

Tevreden of niet, de marktontwikkeling staat niet stil. Wat ik jammer vind, is dat e-mailen via Exchange-protocol nu nog gratis is maar binnenkort een betaalde extra zal worden. Het alternatief is weer IMAP te gaan gebruiken, maar dan mis je push-mail. Jammer. Daarnaast zijn veel accounts tegenwoordig voorzien van tweestapsverificatie, maar daar is bij One.com nog niks van te merken.

Ik heb mij nog niet goed verdiept in de alternatieven, maar gooi de vraag in de groep: welke provider hebben jullie voor je eigen domein, vooral voor e-mailgebruik? Hoe bevalt het en wat betaal je ervoor?

Bijdrager
    Shmoo

Ligt een beetje aan wat voor eisen je stelt aan je webhosting. Plain (front-end) hosting is tegenwoordig gewoon gratis en van kwaliteit dat providers als One.com helemaal niet kunnen matchen op hun betaalde diensten.

Ik gebruik tegenwoordig Netlify maar dat vraagt wel een andere manier van werken dan het traditionele FTP-uploaden en PHP gedoe. Het is vooral gericht op Static Sites (in het begin), dus niet voor de WordPress platformen.

https://www.netlify.com/

Je zal dan alleen moeten betalen voor een email provider met alle toeters en bellen, dat koppel je dat los van je webhosting.

Moderator
    Raymon

Bij OMT hebben we onze e-mail aan Google Apps for Business gehangen. Daar heb je eigenlijk alles van Gmail, maar dan met je eigen domeinnaam. Een interessant alternatief voor jouw wensen zou hosted exchange zijn, waarbij je alle voordelen van Microsoft Exchange hebt zonder een eigen server op te tuigen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.