15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

Hosting en domeinnamen

Ik vroeg me af of mensen goede ervaringen hadden met hosting en domeinnamen. Ik zie overal op internet wel goedkope bedrijven en ook wel lovende berichten, maar ik wil eigenlijk het volgende:

goede snelle hosting met een hoge uptime, grootte van het account weet ik nog niet precies, dat kan ik altijd nog even bekijken. geen gezeur met knijpende data limieten (dus geen 250 mv per maand ofzo.. liever 4 gig – niet dat ik 4 gig gebruik, maar ala… ) en ik wil graag MEERDERE domeinnamen hebben draaien op een account, als dat mogelijk is – anders moet ik namelijk meerdere pakketten kopen en ik wil gewoon iets all in one waar ik eventueel later nog domeinnamen bij kan zetten.

Bijdrager
    crazy ivan

Op http://www.mydns.com kun je meerdere domeinen aanhouden. Goede prijzen! Serverruimte heb ik her en der rondslingeren. (Als je bijvoorbeeld donateur wordt van Macosx krijg je ook iets van 20 MB serverruimte.) Op Mydns.com kun je dan vervolgens domeinen doorverwijzen naar serverruimte. http://www.dds.nl heeft een mooi systeem: voor weinig heb je een basis account, emailadres en 40 mb server ruimte en voor 18 euro kun je er 50 mb bij kopen. Verder is dutchwebhosting misschien een optie. Wellicht wat duurder maar wel een compleet pakket. Verder zijn er op deze site misschien wel 50 mensen met 50 andere tips!

Het grote voordeel van je domeinhosting en je server ruimte gescheiden houden is dat je heel flexibel bent. Als je herrie met het ene bedrijf krijgt wil dit nog niet zeggen dat je site gelijk plat ligt. Op deze manier iets meer opties om er omheen te zeilen..

:)

Moderator
    Strifer

mijn huidige hosting bij ladot geeft me echt geen enkel probleem, zo heel af en toe onbereikbaar maar ik denk dat dat aan updates of een tijdelijk plat systeem ligt. niets ergs.

ik wil gewoon een goed en nederlands bedrijf die mij alles biedt, ik wil de dingen dus niet gescheiden hebben en ik wil eigenlijk op EEN plaats alles kunnen uploaden voor mijn verschillende sites. verder zijn meerdere ftp-accounts die ik kan aanmaken en waar ik restricties aan kan leggen (bijvoorbeeld toegang tot een map bij een domein) voor een vriend van me ofzo. zoiets.

Moderator
    Strifer

okay die laatste zis is krom als wat… “wel handig” moet je er maar achter denken ofzo;)

Bijdrager
    crazy ivan

Kijk eens bij dutchwebhosting…

Bijdrager
    crazy ivan

Misschien kan Novahost nog wat voor je betekenen.;)

Bijdrager
    JanWeijers

Ik ben zelf erg tevreden over tikklik, http://www.tikklik.nl

Jan

Bijdrager
    Zout

Probeer Hosting.nl eens, of anders SaluHosting, laatste ben ik persoonlijk erg tevreden over, bestaat nog niet zo lang, maar wel een ongelofelijke goeie service!

Moderator
    Strifer

ik zie nergens mogelijkheden tot het hebben van meerdere domeinnamen op een account… valt me toch wel tegen aangezien dat is wat ik nodig heb.

Bijdrager
    Sad

ik heb TERGEND slechte ervaringen met Ladot en zet nu al mijn domeinen over op http://www.digitalus.nl. Vet veel mogelijkheden, Linux hosting, PHP, mysql etc etc en maar €30 per jaar in plaats van de €100 die Lakrot rekent.

Oh, en het werkt ook nog!

Bijdrager
    Ruben

Wil je persé een Nederlandse domeinnaam? Neem anders eens een kijkje bij iPowerWeb.com. 500 MB opslag, meer e-mail adressen dan je nodig zal hebben (150 geloof ik), 30 GB datalimiet per maand. Je kan naast het domein dat je dan registreert nog 2 extra domeinen registreren die dan in sub-folders op je eerste domein komen, alleen dan (helaas) wel zonder e-mail adressen voor die domeinen, weet niet of dat ook een vereiste is. Verder alle standaard poespas als PHP, MySQL etc, etc, allemaal makkelijk aan te maken en beheren via een handige online interface… enfin, kijk gewoon zelf maar even. ’t Is in elk geval wel zuivere kofie. Toen ik voor het eerst de prijzen zag in vergelijk met wat ze aanbieden had ik zo mijn bedenkingen (veel te goedkoop), maar gebruik het inmiddels al twee jaar naar volle tevredenheid…

Moderator
    Strifer

ladot was nodig omdat ik destijds nog geen eigen bedrijf had en ik moest en zou dat ene domein hebben

en ja, ik heb OOK .nl domeinnamen nodig… ik moet onder andere mijn naam vastleggen….

ik kijk ff bij digitalus, verder nog suggesties? meerdere domeinen bij dezelfde hosting ruimte?

Bijdrager
    Sad
    ”Strifer”

ladot was nodig omdat ik destijds nog geen eigen bedrijf had en ik moest en zou dat ene domein hebben

Ik had hetzelfde, maar ik heb het gehad met ze, ze hebben een onduidelijke help pagina, vage service pagina’s voor onderhoud van je site en hun helpdesk geeft nooit antwoord behalve wanneer je de factuur niet betaalt. (Of dreigt daarmee.) Dus: particulier domein naar zakelijk laten overzetten en meteen naar de concurrent ermee.

”Strifer”

ik kijk ff bij digitalus, verder nog suggesties? meerdere domeinen bij dezelfde hosting ruimte?

Je kan bij hen wel meerdere domeinnamen naar dezelfde webspace laten verwijzen, maar niet naar andere subdirectories in die webspace. Bij digitalus is het goedkoopste pakket €2 per maand of zo dus je kan net zo goed gewoon 3 hosting pakketten nemen als je 3 verschillende domeinen wil.

Moderator
    Strifer

ik wil dus geen drie hosting paketten, ik wil er eentje… ik wil alles tegelijk kunnen beheren en niet steeds moeten switchen. maar goed, denk dat het hier in nl dus niet gaat lukken, dus zit is vast aan meerdere hosting paketten… :@

verder ziet digitalus er wel goed uit, alleen moet ik wel per jaar betalen en dat is gewoon gaar… missschien dat als ik 7 paketten neem dat ik dan per maand mag betalen:D

Bijdrager
    Bert
    ”iRuben”

Wil je persé een Nederlandse domeinnaam? Neem anders eens een kijkje bij iPowerWeb.com. 500 MB opslag, meer e-mail adressen dan je nodig zal hebben (150 geloof ik), 30 GB datalimiet per maand.

Hallo Ruben,
    Ik ben eens gaan kijken bij iPowerWeb.com die jij als provider hebt gekozen en tevreden over bent. Het ziet er allemaal goed uit, ook m.b.t. de prijs, en de opslag, aantal mailadressen e.d. zijn inmiddels verhoogd. Maar ik ontwikkel als eenmansbedrijf database-systemen in Nederland, en vraag me eigenlijk af of ik wel een dot.com-domein zal nemen richting potentiele klanten alhoewel IK er verder geen probleem mee heb. Zijn er verder nog op-of aanmerking m.b.t. iPowerWeb.com.
    Ik was ook nog even op je site, ziet er niet verkeerd uit, maar het kost nog wel enige tijd om alles goed voor elkaar te hebben > alles een voor een als het goed wil doen:wink:

Alvast bedankt,
    Bert

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.