6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mark de jager

Horizontale strepen op beeld

Beste lezers,

Het valt mij sinds vandaag op dat ik dunne horizontale strepen door het beeld zie. Voornamelijk bij het gebruik van Finder en Firefox.
    Bij Finder zijn de strepen wat duidelijker te zien dan bij Firefox.

Iemand enig idee hoe dit kan?

Groetjes Mark

Inactief
    Anoniem

Hoi Mark,

Op welk apparaat zie je de strepen, Macbook (Pro), iMac…o.i.d?

Bijdrager
    Mark de jager

Hi Mathijs,

De strepen zijn te zien op mijn Macbook pro

Bijdrager
    Brombeer

Ik denk dat Mathijs het wat preciezer bedoelde. Strepen zijn doorgaans een indicatie ervan dat de videochip zijn werk niet goed doet of kan doen.
    In sommige gevallen wordt dat ook door Apple onderkend en zijn er reparatieprogramma’s. Daarvoor is het zinnig te weten welke machine het precies betreft.

Zoomen de strepen mee als je ergens op inzoomt (eventueel aanzetten in Systeemvoorkeuren > Toegankelijkheid > Vergroten/verkleinen) of blijven ze dan op hun vaste plek staan? Heb je het ook bij externe monitoren?

Bijdrager
    Mark de jager

Hi Brombeer,

De horizontale strepen zijn nu helemaal weg, zowel in Finder als Firefox.
    Ook naar herstarten zijn de strepen niet meer te zien.

Ik gebruik bijna nooit “herstart” op mijn Macbook pro en klap het scherm gewoon dicht en berg daarna de MacBook op, kan deze manier de strepen veroorzaken? Ik werk vaak met externe monitor(s) en heb daar inderdaad strepen op gezien. Ik weet alleen niet of dit aan mijn bekabeling lag of dat het een fout was van mijn Mac? Ik maak overigens geen gebruik van officiĆ«le Apple kabels/verloopjes.

Groetjes Mark

Bijdrager
    Mark de jager

As we speak…

De horizontale strepen zijn weer terug op mijn beeldscherm van mijn macbook. Wat ik opvallend vind is dat ik zojuist een externe harddisk heb aangesloten en een programma heb opgestart. Ik heb verder geen externe monitor aangesloten.
    De horizontale strepen zijn in het Finder venster links(bij het apple logo) beter te zien dan rechts(daar is het bijna niet zichtbaar).
    Ook na een herstart bleven de horizontale strepen zichtbaar.

Vreemd!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.