10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Riemens

Horizontal lines, Distorted Graphics and system hangs MBP’s

Er zijn problemen met MacBook Pro’s (Originals) geleverd vanaf 2006.

Horizontal lines, Distorted graphics, Triangled Color Gradients leading to System hangs thru Damaged GPU ATI X1600
    ▪ Many Users experienced a effect of “Distorted Video”,
    and it causes your system to hang after a while.
    ▪ it’s your ATI X1600 GPU, if you are affected
    ▪ The errors you see are stored in your graphics in your memory. They created by your damaged GPU you even can drag and screenshot them
    ▪ your GPU is damaged and the only solution: Replace your Logicboard, we experienced by other users with AppleCare
    ▪ the problem, is well known by us but ignored by apple: (link to apple discussions display anomalies)
    -> discussions.apple.com
    ▪ there is a similar Problem about that with NVIDIA GPU’s in this case apple is replacing your board for free?
    -> support.apple.com
    ▪ it’s heat related but it occurs at 50, what shouldn’t be.
    ▪ this problem is getting worse and if you have some pixels first, the lines, system hangs and colored triangles will follow later on, be sure
    ▪ answer from mac genius are ‘replace motherboard’ no further detailed information. If you don’t have AppleCare, a Original Note from AppleCare: “Buy a new Mac”
    ▪ If you are affected and may don’t know it yet: First error you will see is a single green pixel, which you can drag around if it appears in a window

Deze problematiek is ook gepubliceerd door MacFixIt en tevens wordt er druk gediscussieerd op het Apple forum.

Gaarne wil ik gebruikers met deze problemen oproepen een petitie te tekenen op het volgende adres:

petition.theatypical.net

Wie heeft ook deze problemen??

Bijdrager
    defores

Daarom word toch ook aangeraden Apple Care te nemen.
    Velen vergeten dat elektronica een kwetsbaar goedje is en het gaat eenmaal een keer stuk.

Er gaat elektriciteit doorheen, dat brengt warmte met zich mee en dus gaat het eenmaal slijten/verouderen.
    En ik heb hier een dubbel gevoel bij voor degenen die geen AppleCare nemen maar dan nu wel zeuren het een keer stuk gaat.

Je kan in feite dan ook op nvidia gaan zeuren die maakt immers de videokaart.

Bijdrager
    DrStrange

Maar als een bepaald type veel gedonder heeft dan kan het betekenen dat je voor veel geld een product hebt gekocht dat niet aan de te verwachten eisen voldoet. Heeft niets met AppleCare te maken.

Bijdrager
    Riemens

Mijn MacBook Pro is slechts 2,5 jaar oud en heeft € 2.789,- gekost. Dan mag je toch kwaliteit verwachten nietwaar? Zeuren lijkt me dan niet op zijn plaats! Overigens zit in deze MacBook een Pro ATI Radeon X1600 en geen NVIDIA GPU.

Er zijn trouwens ook problemen geweest met de NVIDIA GPU en hiervoor zijn door Apple gratis system boards vervangen.

Bijdrager
    Powerfull

Kan het ook kloppen dat ik hier last van heb op mijn imac? Ik heb bijna continu strepen door mijn beeld lopen en. Erloop van tijd loopt mijn imac vast.

Bijdrager
    Riemens

Dat zijn inderdaad exact de verschijnselen bij mijn MacBook Pro. Door deze problemen is de machine onbetrouwbaar want de system hangups vinden random plaats, soms meerdere malen per dag afhankelijk van de belasting van de processor.

Naarmate je meer en meer met grafische applicaties werkt, foto’s, video, etc. des de sneller doen de verschijnselen zich voor met voorts een system hangup. Ik begrijp uit de discussie van o.a. de Apple site dat dit alles te maken heeft met hitteontwikkeling. Het systeem is dus niet betrouwbaar meer, mede omdat je werk kwijt kunt zijn.

Ik raad je aan te kijken wat voor grafische kaart er in je iMac zit en de Apple Discussies te raadplegen en specifiek te zoeken naar iMac.

Bijdrager
    Powerfull

ATY,RadeonX1600

Bijdrager
    macqintosh
    ”defores”

Daarom word toch ook aangeraden Apple Care te nemen.
    Velen vergeten dat elektronica een kwetsbaar goedje is en het gaat eenmaal een keer stuk.

Er gaat elektriciteit doorheen, dat brengt warmte met zich mee en dus gaat het eenmaal slijten/verouderen.
    En ik heb hier een dubbel gevoel bij voor degenen die geen AppleCare nemen maar dan nu wel zeuren het een keer stuk gaat.

Je kan in feite dan ook op nvidia gaan zeuren die maakt immers de videokaart.

Hallo…. ik weet niet waar jij woont maar in Nederland hanteren we de wet dat als je iets koopt voor een bepaalde prijs er een minimale levensduur aan moet zitten. Met andere woorden: Een MacBook Pro van 2500 euro moet minstens X jaar meegaan zonder defecten. Gaat hij eerder stuk dan is de fabrikant verplicht dit te repareren ONDER GARANTIE!!
    Wel leuk hoor die 1 jaar garantie van Apple (dat die Amerikanen daar intrappen… vandaar die kredietcrisis daarzo) en dan lekker voor 350 euro er 2 jaar bij kunnen kopen maar volgens de wet heb ik sowieso 3 jaar garantie op een laptop van 2500 euro.

Bijdrager
    Riemens

Hier ben ik het volledig mee eens, vandaar dat ik vandaag de support afdeling van Apple heb gebeld over deze problematiek: De uitkomst van een telefoongesprek van ca. 1 uur met een technicus en voorts iemand van Customer Relations leverde het volgende op:

1 Uw MacPro is 2,5 jaar oud en de garantieperiode is 1 jaar
    2 U zit zit dus 1,5 jaar buiten de garantie want u heeft geen Apple Care afgesloten
    3 Apple heeft geen Extended Warranty Repair Programma aangekondig voor de door u omschreven problematiek en daarom kunnen wij u niet helpen

Apple weigert dus om actie te ondernemen, waarbij ik het gesprek heb gesloten met de opmerking dat Apple mij dan dwingt andere andere maatregelen te nemen.

Deze worden:

1 Allereerst een klachtenbrief naar de directeur van Apple Benelux, de heer Ton van Garderen, met het verzoek om deze problematiek gratis op te lossen.
    2 Eventueel een brief naar Philip Schiller (Senior Vice President of Worldwide Product Marketing)
    3 En wanneer nodig zal ik aanspraak gaan maken op mijn Rechtsbijstandsverzekering.

Bijdrager
    Riemens

Opgelost! Het sturen van een klachtenbrief heeft ertoe geleid dat Apple zonder kosten in rekening te brengen het Logic Board heeft vervangen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.