8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iMac-Boy

Horizontaal scrollende tekst in iWeb

Is het mogelijk om een horizontaal scrollende tekst te maken in iWeb?

Bijdrager
    KarelWillem

Alles kan in iWeb. :wink:

Voorbeeldje?

http://radiolasvegas.nl/amersfoort/Welkom.html

Code (plaats in een html-widget):
    [code:1:1f858fb8e2]<MARQUEE HEIGHT="24" WIDTH="667" BGCOLOR="#663300" STYLE="font-family: sans-serif; font-size: 18px; color: white; background-color: #663300;">Welkom bij Radio Las Vegas uit Amersfoort! Voor een groet of een verzoek kunt U mailen naar [email protected].</MARQUEE>[/code:1:1f858fb8e2]

En oh – ik heb het zelf gemaakt, maar vooruit – wat heb ik de pest aan die lichtbalken. :mrgreen:

Bijdrager
    iMac-Boy

Dank voor de snelle reactie.
    Ik ga er eens mee experimenteren.

Bijdrager
    iMac-Boy

Hoe kan ik de kleur van de balk veranderen, als ik ipv het nummer bv rood intyp is er geen achtergrond.
    Is er ergens een lijst met “kleurnummers”.

p.s. hier staat de site waar het om draait.

Bijdrager
    sypie

Kleurnummers kun je onderzoeken op je eigen Mac: Programma’s -> hulpprogramma’s -> Digitale kleurenmeter. Je ziet daar 3 vakjes staan boven elkaar, R, G en B. (Rood, Geel en Blauw) De 6 cijfers die je in HTML en PHP zaken tegen kunt komen zijn daar op gebaseerd. Door te spelen moet die cijfers krijg je een andere kleur. Wil je alleen rood hebben dan doe je #FF0000. De kleurcodes zijn hexadecimaal opgebouwd, wat betekent dat iedere kleurwaarde van 0 tot F loopt, en dat per kleur 2 keer. (16*16=256 kleurencodes per kleur) 0 Is een minimale waarde en F is de maximale waarde. Zo kun je dus heerlijk spelen met al die cijfers en letters.

Als je 6 vakjes hebt waar je 0 tot en met F in kunt vullen dan krijg je 16*16*16*16*16*16=16.777.216 kleuren. Iets wat je monitor heel goed weer kan geven schijnt zo.

Bijdrager
    iMac-Boy

Ja ik heb hem door, 8-bits hexadecimale.
    Bedankt.

Bijdrager
    EL Mystica

Sinds Y2K is er eigenlijk een verbod op dergelijke visuele elementen. Omdat een newsscroller blijft doorlopen en niemand weet waar ie begint of eindigt, neemt ie een onbekende hoeveelheid geheugen in. Daarom hebben ze die toen verboden. BSoD zou er deels door veroorzaakt worden.

In Europa is er een regel van kracht die bepaalt dat een provider zijn licentie en zijn middagpauze verliest als hij dergelijke zaken toch op het internet loslaat. Bovendien krijgen die werknemers dan geen suiker in de koffie, maar piskoekjes.

Oppassen dus dat je het niet online gooit!

Bijdrager
    KarelWillem

:wink: :D Belgische kantoorhumor.

Maar ik vind het ook vreselijke dingen hoor. Deze man was er echter niet vanaf te praten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.