14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Kingg_Pieno

Hoofkantoor apple?

Hallo iedereen,

Ik zou graag weten waar het hoofdkantoor is van apple in Belgie.

mvg Martijn

Bijdrager
    valentijn12

Let me google that for you:
    http://lmgtfy.com/?q=hoofdkantoor+apple+belgie

OT:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/hoeveel-mensen-werken-bij-apple
    Apple heeft één hoofdkantoor voor de benelux, die zit in Nederland

Bijdrager
    inawt

Tegenwoordig zitten ze dacht ik op een aantal verdiepingen boven de Apple Store in Amsterdam en dus niet meer in Bunnik, zoals nog wordt gezegd in het topic dat hierboven wordt aangehaald door valentijn.

Bijdrager
    Hansi2124

Als je Adresboek of Contacten opent op je Mac (misschien heeft Contacten op je iPhone dat ook wel, maar dat weet ik niet), staat Apple daar gewoon in. Inderdaad zijn ze verhuisd van Bunnik naar Amsterdam Leidseplein: Apple Benelux.

Bijdrager
    Tjerker

Mac Fan had onlangs een achter de schermen artikel in editie 100, zie ook dit OMT artikel.

Bijdrager
    janvanes

Apple heeft, al tientallen jaren, ook nog steeds een kantoor in België: Apple Computer Benelux B.V.
    Buro & Design Centre 5F, Heizel Esplanade, Box 100, 1020 Brussel.
    Dat adres staat nog steeds op de Apple-site vermeld, dus ik neem aan dat men daar nog gewoon werkt.

Bijdrager
    Soulshaker
    valentijn12 op 11 augustus 2012

Let me google that for you:

http://lmgtfy.com/?q=hoofdkantoor+apple+belgie

OT:

Hoeveel mensen werken bij Apple?

Apple heeft één hoofdkantoor voor de benelux, die zit in Nederland

Wrong !
    Apple heeft ook nog een kantoor op de heizel in brussel .

http://www.bsearch.be/bedrijfsinfo/2/4051029726666470/G10/SE/apple-brussel-nl.html

Edit , Janvanes was me voor , damn , met dat “google mapsen” deed ik er te lang over:P

Bijdrager
    Shmoo

Ben je daar ook al eens binnen geweest?

Want in dat pand zitten alleen maar Demo winkels voor het beursgebouw dat er naast ligt.

Bijdrager
    Hansi2124

Er kan maar één Apple Benelux hoofdkantoor zijn natuurlijk.:wink:

Bijdrager
    Soulshaker
    Shmoo op 11 augustus 2012

Ben je daar ook al eens binnen geweest?

Want in dat pand zitten alleen maar Demo winkels voor het beursgebouw dat er naast ligt.

Yeah right , demo winkels … :slant:
    En heb je iets om dat aan te tonen ?

Dit is een gewoon kantoor , 20 tot 49 medewerkers , 5de etage

Bijdrager
    janvanes

“Hoofdkantoor voor de Benelux” is iets anders als “hoofdkantoor voor België”.;)
    Lang geleden heb ik de toenmalige directeur van Apple Benelux (dat was toen een Belg, ik ben z’n naam kwijt) horen vertellen dat hij zijn tijd verdeelde tussen Brussel en Bunnik. Zoals gezegd, da’s lang geleden; dat zal tegenwoordig wellicht anders werken.

Bijdrager
    Hansi2124

Volgens mij is sinds jaar en dag Ton van Garderen deze persoon.

Bijdrager
    Soulshaker

Volgens linkedin is er een belux country manager van Apple.
    Dus enkel voor Luxemburg en Belgie , ze worden dus in bepaalde hoogte gescheiden van Nederland.

Maar ik ga hier geen namen op het internet gooien

Moderator
    Poezenbeest

Je kan je afvragen of Apple echt een hoofdkantoor in België heeft. Uiteraard hebben ze een adres in België en een kantoor. Alleen al de telefoonnummers wijzen daarop, maar ze hebben bijvoorbeeld ook een adres nodig voor de administratie. Het btw-nummer van Apple in België moet ook ergens geregistreerd staan uiteraard.

Toch zit de aansturing van Apple in België in Amsterdam, dus of het Belgische kantoor (net als de Luxemburgse postbus waar iTunes gevestigd is) een echt hoofdkantoor te noemen is? Ik denk van niet. Zou ook niet handig zijn aangezien de afzonderlijke markten van Nederland, België en Luxemburg gewoon te klein zijn. En daarnaast is de keuze voor Nederland logisch vanuit fiscaal oogpunt.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.