2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Macbart1982

Hoofdtelefoonversterking

Beste maccer’s,

Zojuist kreeg ik mijn nieuwe Sennheiser HD238 Precision hoofdtelefoon aangeleverd. Ik wilde iets meer kwaliteit hebben dan de standaard bijgeleverde oordopjes van Apple. Niet dat die mis zijn, maar, Sennheiser lijkt me net iets strakker in de weergave.

Helaas, al na een paar minuten, bleek dat het volume maximaal stond op de iPod Touch (4th) en mijn muziek niet zo hard was als ik gewend was met de Apple oordopjes. Uiteindelijk heel wat gegoogled vandaag en tot conclusie gekomen dat een Hoofdtelefoon versterker een optie is. Daar ik geen keiharde muzikant of audiofiel ben, moet het gewoon een doeltreffend apparaatje zijn.

Zo kwam ik steeds uit op het merk: “Fiio”, een chinees bedrijf wat dit soort spul maakt. Nu las ik ergens over de kwaliteit die dan verbeterd gaat worden, maar nergens lees ik dat het geluid ook daadwerkelijk versterkt en verhoogd gaat worden. Mijn keuze zou vallen op de Fiio E7 of E11, maar, niet zolang ik ergens kan terugvinden dat het geluid goed versterkt wordt en dus harder kan.

Mijn vraag: Heeft er iemand een gelijkwaardig product of zelfs dit product i.c.m. een iPod Touch? Zo ja, gaat het geluid er harder (en beter?) op worden? Ik wacht in spanning af …

Alvast bedankt

Bijdrager
    StarX

De Fiio krijgt op HeadFi ook goeie beoordelingen, daar kan je ongetwijfeld goeie informatie vinden: Click

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.