11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    deSpaanseRente

Hoofdtelefoon voor studiodoeleinden.

Bon.

Ik weet niet of ik onmiddelijk op de juiste plek zit, maar aangezien er hier toch behoorlijk wat audiofielen op dit forum ronddwarrelen waag ik toch maar eens een kans ^^.

Het zit zo dat ik voor mijn opnames te monitoren als koptelefoon momenteel een Sennheiser HD250 linear II gebruik. (aangesloten op m’n M-Audio 410-interface op m’n MacBook Pro C2D)

Ik ben van die koptelefoon ontzettend tevreden, behalve over de fragiele bouw van het ding.. één van de 2 oorschelpen is ondertussen afgebroken tijdens één van vele de keren dat ik ergens naartoe meenam.
    Ik behelp me nu met het ding vast te plakken met tape en zo kan ik ‘m wel gebruiken, maar ik zoek nu toch een 2de hoofdtelefoon aan te schaffen die niet zo fragiel is als de HD250 maar wel toch zeker die geluidskwaliteit kan evenaren, aangezien die me enoorm bevalt en ik amper een betere hoofdtelefoon op m’n hoofd heb gehad wat dat betreft.

Ik zou dus het liefst bij Sennheiser willen blijven, en ook ongeveer in dezelfde prijsklasse blijven als de HD250, maar ik ben nu dus op zoek naar een hoofdtelefoon die toch wel aan dezelfde geluidskwaliteit voldoet (lineair ook) maar niet zo fragiel gebouwd is.

Iemand enige suggesties?

(Op de website In de link in m’n onderschrift is eventueel te horen voor welke soort muziek ik grosso modo de hoofdtelefoon nodig heb)

Bijdrager
    Outragemac

Mijn voorkeur gaat uit naar een AKG K240 Studio. Iets goedkoper (maar niet als reden), behoorlijk neutrale weergave, en een van de weinige hoofdtelefoons waar ik geen vermoeidheidsverschijnselen van krijg, zowel qua luistercomfort als draagcomfort.

Bijdrager
    Evertson

Ooit gedacht aan Stax? Heb ik zelf (in de aanbieding). Electrostatisch. De eigen voorversterker kun je met tulpstekkers zo koppelen aan iedere uitgang op een versterker./Users/Evert/Pictures/Basic System II.jpg

Bijdrager
    Evertson

Zie ook mijn advertentie op Marktplaats > Audio > koptelefoons

Bijdrager
    Janvw

Ik denk dat de Grado 80 of de Grado 125 hoofdtelefoons waar je niet snel spijt van krijgt. High-End voor een betaalbare prijs. Een stuk neutraler ook dan de Sennheiser.
    Het nadeel vind ik dat ze niet helemaal “gesloten” zijn, dus je bent niet helemaal afgesloten van je omgeving. Het tweede nadeel is dat ze in Nederland behoorlijk duurder zijn dan in de VS waar ze gemaakt worden. De Grado 80 is te vinden voor $90 terwijl hij hier in Nederland zo’n €135 kost.

Kijk ook eens op http://www.headphone.com/guide/by-budget

Bijdrager
    bhaenraets

Ik ben zelf geswitcht van de Sennheiser Ovation naar de Beyerdynamic DT990 Pro – nooit meer terug naar Sennheiser!

Bijdrager
    mailmen

Ik ben ook met de studio overgeschakeld op Beyerdynamic. Ze bevallen me uitstekend. Redelijk goed geluid, je kan ze lang op hebben zonder moe te worden, en voor de drummers onder ons; ze kunnen ook flink hard.
    Ik ben zelf meer van de DT 770, maar volgens mij is het enige verschil dat die gesloten is.

Bijdrager
    jspr
    ”Janvw”

Ik denk dat de Grado 80 of de Grado 125 hoofdtelefoons waar je niet snel spijt van krijgt.

Wilde ik net posten na het lezen van de openingspost;)

Bijdrager
    bhaenraets
    ”mailmen”

Ik ben ook met de studio overgeschakeld op Beyerdynamic. Ze bevallen me uitstekend. Redelijk goed geluid, je kan ze lang op hebben zonder moe te worden, en voor de drummers onder ons; ze kunnen ook flink hard.
    Ik ben zelf meer van de DT 770, maar volgens mij is het enige verschil dat die gesloten is.

Redelijk goed? Hm, dus het kan nog beter? Ik ben geen kenner maar ben wel behoorlijk onder de indruk van dit geluid. En dat voor een zacht prijsje. Fijns!

Bijdrager
    mailmen

Het geluid is prima voor die prijs, bedoel ik eigenlijk.

Bijdrager
    Frank van der Klugt

Hi Lord,

Ik gebruik voor al mijn inspreekwerk de Beyer Dynamic DT 990, het is helemaal super. Van alles geprobeerd, maar de halfgesloten versie is mij toch het best bevallen. ” Zit ” bijzonder zacht op je hoofd. Afmixen doe ik toch liever zonder, daar gebruik ik de Alesis M1 active Mk2 voor.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.