13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    bassie84

Hoofdtelefoon aansluiting uit zetten

Hi, helaas is mijn jack kabel afgebroken terwijl die in mijn macbook zat. Er zit nog altijd een stukje van de hoofdtelefoonaansluiting in, dat ik er niet meer uit zal krijgen. Net bij de apple store geweest: nieuw moederbord voor 500 euro…

Ik vraag me af of het ook anders kan. In principe heb ik de jack-aansluiting helemaal niet nodig namelijk. Is er een mogelijkheid om binnen OS af te zetten dat er gekeken wordt of er een jack aansluiting in zit. Nu denkt de macbook dat namelijk en daarmee worden de ingebouwde speakers genegeerd. Als er een manier is om OS te vertellen niet meer te kijken of er iets in de jack aansluiting zit, dan worden automatisch de ingebouwde speakers gebruikt. Dat zou mij enorm helpen. Heeft iemand een idee of dit kan?

Bijdrager
    JohanWouters

Kan dat niet bij “systeemvoorkeuren” – “geluid” – en dan bij “uitvoer” je interne luidsprekers selecteren ?

Bijdrager
    bassie84

Die kan ik helaas niet selecteren aangezien de laptop herkent dat er iets in de hoofdtelefoonaansluting zit…

Geblokkeerd
    Anoniem

Dit gaat inderdaad niet makkelijk. Ik heb even gezocht en er zijn meer gevallen van afgebroken plugs, maar er staat bijna nooit een oplossing bij. Het zal dus niet zo makkelijk zijn als systeemvoorkeuren bezoeken en iets aanvinken, eerder een één of ander programma moeten downloaden of met de terminal klooien.

Of natuurlijk iets met tandenstokers en lijm proberen…

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat is de reden van de apple store medewerker waarom deze jack er niet meer uit te halen is?
    Zit deze er b.v. krom in of is deze gewoon recht afgebroken?

Bijdrager
    bassie84

Dank voor de hulp tot zover. @Sunapple ik heb al wat geprobeerd met hulpmiddelen maar helaas zonder succes… @Eagle1972 ze hebben hun best gedaan met het zit echt vast, het lukte ze niet… Ik hoop er alsnog met een instelling uit te kunnen komen.

Bijdrager
    stoondje

zelfde probleem…… En het is echt ontzettend vervelend! ik heb alles afgezocht maar er is geen verborgen terminal functie om hem helemaal te blokkeren. heb zelfs heel mijn moederboard er uit gehaald maar niks mocht baten. Enige oplossing is geluid afspelen via airplay maar dat is eigenlijk ook gewoon kut

Heb er zelfs een gaatje in geboord maar dat hielp ook niet

Bijdrager
    feek

Al één-seconde-lijm geprobeerd? OK, wel voorzichtig met de hoeveelheid lijm, want anders zit hij helemaal vast;) Maar met een heel klein drupje op een prikker, je hebt blijkbaar al een gaatje geboord. Goed aandrukken, tijd geven om te drogen en hopelijk gaat het lukken.

Edit: zie niet dat @sunapple dezelfde suggestie doet;)

Bijdrager
    stoondje
    feek op 23 december 2014

Al één-seconde-lijm geprobeerd? OK, wel voorzichtig met de hoeveelheid lijm, want anders zit hij helemaal vast;) Maar met een heel klein drupje op een prikker, je hebt blijkbaar al een gaatje geboord. Goed aandrukken, tijd geven om te drogen en hopelijk gaat het lukken.

Ik heb het wel geprobeerd, toen zat hij echt vast:P

Bijdrager
    feek

mmmm minder:(

Bijdrager
    stoondje

@op, Hoe ik trouwens wel geluid krijg, ik heb een 3,5 mm stekker topje af gebroken en er op gezet, nu is hij uit de digital out mode en kan ik via de speakers geluid luisteren helaas geen koptelefoon. (je moet dan wel je speaker ingang als microfoon ingang inschakelen in het menu)

Bijdrager
    Hydræ

Misschien een extern USB geluidsapparaat?

Inactief
    Anoniem

Audio mini hulprogramma?
    en dan een samengesteld uitvoer apparaat aanmaken van je interne speakers en de koptelefoon samen?

Andere optie, is moederbord eruit en de koptelefoon ingang eraf solderen, kan ik voor je doen moet je ff PBen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.