11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Tessa185

Hoofdstukindeling met IDVD

Ik heb sinds kort final cut express voor het bewerken van films. Maar nu wil ik de films op een DVD zetten met hoofdstukindeling maar ik zal niet weten hoe ik dat met IDVD moet doen. De enige manier die ik weet is alles eerst in Imovie importeren daar de indeling doen en vervolgens naar IDVD gaan. Maar ook dat werkt niet omdat 1 filmpje net iets te lang is. bovendien vraag ik me af of dat geen kwaliteitsverlies geeft.

Ik heb de IDVD 4.01. Ik weet niet of dit in een nieuwere versie wel kan, Ik vind IDVD zo ofzo nog al beperkt.

Moderator
    unSOUND

Markeringen aanbrengen met behulp van Metadata Hootenanny, dan zal iDVD die merkeringen ook overnemen.

Bijdrager
    Mendoza

iDVD heeft onder ‘geavanceerd’ een kopje ‘maak hoofdstukmarkering aan’. het enige nadeel is, dat je niet zelf kaan aangeven waar ze moeten komen. wel kan je instellen om de hoeveel minuten hij een markering aanbrengt. ik heb iDVD 6, ik weet niet of alle versies dit hebben.

Bijdrager
    Turbanus

Als je 3 films apart in iDVD importeert en je hebt aangevinkt dat je een menu wilt, krijg je toch automatisch een menu op je DVD…? Trouwens de kwaliteit van je DVD zal aanzienlijk beter zijn als je die iDVD eens niet gebruikt en je films in Toast 7 gooit. Daar ook “menu” aanvinken en hoppa……
    Ikk krijg net de meslding dat Toast 7.1 uit is.

Bijdrager
    Tessa185

Ik heb Metadata Hootenanny geprobeerd en het werkt geweldig. de DVD is heel goed geworden.
    Ik ga nu maar eens denken naar Toast 7.1 want ik vind IDVD toch wel erg omslachtig werken. Op hun site zag het er wel goed uit.

Bijdrager
    Mendoza

iDVD is alles behalve omslachtig. je moet alleen even de laatste versie halen en het is geen Pro-dvd-pakket.

Bijdrager
    Conker T. Squirrel

@ unSOUND

Metadata Hootenanny

Top! Wist ik niet!

Bijdrager
    Matterhorn
    ”unSOUND”

Markeringen aanbrengen met behulp van Metadata Hootenanny, dan zal iDVD die merkeringen ook overnemen.

Ik heb het zelfde probleem.
    Waar kan ik dit programma vinden?

Bijdrager
    MrAcid
    Bijdrager
    Matterhorn

bedankt

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.