7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    ElTollo1978

Homevideo's… In de (i)Cloud of niet?

Wat te doen met mijn homevideo’s, allemaal mooi aangemaakt in iMovie en vervolgens geexporteerd naar iTunes.

Bijna 260 video’s, bij elkaar meer dan 200 GB aan data.:-D

Het liefste zou ik dit ook in de cloud hebben, net als mijn foto’s in iCloud-fotobibliotheek…

Maar is dit ‘de juiste plek’? Dan moet je dus je al je Films in de Foto’s-App gaan zetten? En makkelijk afspelen op mijn Apple TV-3 gaat dan ook niet meer, terwijl dit nu heel makkelijk is via Thuisdeling.

Iemand al ideeën/ervaringen?

Bijdrager
    KarelWillem

Youtube, Youtube, Youtube.

Altijd en overal afspeelbaar op ELK device in ELKE kwaliteit die je maar wilt.
    Net zo makkelijk afspeelbaar op je Apple TV als via thuisdeling.

Zet je films – desnoods – verborgen op Youtube, zodat ze alleen voor jou zichtbaar zijn.
    Ik doe het al jaren zo.

Bijdrager
    ElTollo1978

Is wel wat voor te zeggen natuurlijk, biedt idd alles wat jij noemt @karelwillem.

Maar begrijp ik dan goed dat hier helemaal geen Apple-oplossing voor is?

Bijdrager
    KarelWillem

Dit is een all-devices cloud-oplossing.
    Waarom zou je het dan willen beperken tot een ‘Apple-oplossing’?

Overigens is het niet voor niets dat zo’n beetje elke media-app van Apple ook Youtube-output biedt.

Voor wat betreft cloud-beheer staat Google wel een paar trappen hoger op de ladder dan Apple natuurlijk.

Bijdrager
    ElTollo1978

Die beperking omdat het dan altijd wel goed werkt, binnen het Apple-platform in ieder geval…

Punt is waarschijnlijk dit:

“Films, trailers en fragmenten die u naar iCloud wilt uploaden, mogen niet meer dan 15 minuten lang zijn.”

Vanuit iMovie dan…

Anoniem

Gebruik idd. gewoon YouTube; gratis, werkt op elk denkbaar apparaat, meer dan genoeg ruimte – ongeveer vijf miljard gigabyte – en als je je video’s op privé zet kun enkel jij ze bekijken.

Bijdrager
    KarelWillem
    ElTollo1978 op 22 maart 2016

Die beperking omdat het dan altijd wel goed werkt, binnen het Apple-platform in ieder geval…

…mogen niet meer dan 15 minuten lang zijn…

Youtube werkt al sinds de prehistorie goed op ALLE Apple apparatuur.

Die 15 mn. beperking is verder achterhaalde onzin. Al is je film drie uur lang.
    Gewoon exporteren naar je bureaublad, en daarna naar Youtube dumpen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.