13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Djojo

Homevideo afspelen op iPad

Macgenoten,

Mogelijk een te simpele vraag, maar na zoeken heb ik het antwoord tot niet gevonden.

Een functie die ik nog nooit gebruikt heb op de iPad is het afspelen van eigengemaakte video’s
    Ik heb .MOV filmpjes in icloud (gewoon als bestand) opgeslagen. Ik wil zo’n filmpje bekijken. Het filmpje wordt gedownload. (tik via de map bestanden op het filmpje. Hij gaat dan downloaden). Vervolgens tik ik op het filmpje, maar hij wil niet afspelen.

Wat doe ik verkeerd of wat zie ik over het hoofd?

Ik hoor graag,

gr Henk

Bijdrager
    TheBigZ

Hoe heb je die .MOV gemaakt?

.MOV is een container-formaat; daar kan van alles en nogwat inzitten.

Kun je de .MOV wel op je Mac afspelen, in iMovie?

Bijdrager
    Djojo

Filmpjes spelen op de MBP en de iMac zonder problemen in Quicktime. In iMovie kan ik ze importeren en afspelen.

Bijdrager
    KarelWillem

Wat ik me kan herinneren uit mijn iPad-tijd, is dat de standaard videoplayer nogal (te) kieskeurig is.

Een alternatief zoals OPlayer weet heel veel meer te openen dan de videoplayer van Apple.

Hier vindt je wat voorbeelden van andere players:

https://www.igeeksblog.com/best-ipad-video-player-apps/

Bijdrager
    erwinde

– Filmpje importeren in iMovie

– eventueel nog bewerken

– via het menu ‘Delen’ naar ‘Theater’ sturen

Vervolgens is het op al je iOS devices af te spelen in iMovie (onder het tabblad ‘Theater’)

Bijdrager
    Djojo

Dus van al die filmpjes die ik in de loop der jaren gemaakt heb met een losse videocamera zou ik dan eerst allemaal moeten bewerken. Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. We hebben het over filmpjes die op de iMac en MBP probleemloos afspelen.

Ik heb OPlayer geinstalleerd. Werkt niet! En wat ik nog maffer vind: in de functie netwerk kan je verschillende cloud-diensten kiezen, behalve iCloud. Das toch wel apart.

Bijdrager
    Beech

Hoe oud zijn die filmpjes ?

Bijdrager
    Djojo

Zo’n 19 jaar. Gemaakt met een digitale camera.

Bijdrager
    Beech

Ik heb dezelfde ervaring met oude filmpjes, die moeten allemaal geconverteerd worden naar mp4. Soms gebeurt dat vanzelf als je er op klikt op een Mac, vaak moet je een (commerciëel) conversieprogramma gebruiken. Soms opent QT 7 de video nog en heb je daar een licentie van dan kun je soms ook nog converteren.

Hier wat informatie.

Bijdrager
    KarelWillem

Het gratis VLC dan maar?

https://itunes.apple.com/nl/app/vlc-for-mobile/id650377962?mt=8

Het kan al uw films, series en muziek in de meeste formaten direct afspelen, zonder conversie.
    Het laat bestandssynchronisatie toe met Dropbox, GDrive, OneDrive, Box, iCloud Drive, iTunes, directe downloads, via WiFi-delen en ook streamen vanaf SMB, FTP, UPnP /DLNA mediaservers en het web.

Bijdrager
    nnsa

VLC al geprobeerd ?

Bijdrager
    Djojo

Allen,

VLC it is.!  Ik krijg het alleen aan de praat als ik de video bekijk via Dropbox. Via iCloud gaat niet. Tenminste,  nu nog niet.  Ik ga nog even verder stoeien.

Dank allen.  Heel fijn geholpen zo

Gr. Henk

Bijdrager
    nnsa

Je zou ook nog eens naar Infuse kunnen kijken. Die app kan ook heel veel. Maar misschien ‘overkill’.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.