11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    BrokieNL

Homepod standaard speaker maken

Hoe kan ik in mijn MAC het zo instellen dat mijn Homepod mijn standaard uitvoer apparaat wordt voor alle geluiden/muziek.

De Homepod en MAC zitten in hetzelfde netwerk en u moet ik deze steeds apart selecteren.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door BrokieNL.
    Bijdrager
    KarelWillem

Zo toch?

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    BrokieNL

Bij mij staat de Homepod bij de Airplay!

Bijdrager
    KarelWillem

Ja? Want dat is het toch ook; een AirPlay device?

Maakt dat uit dan?

Boven de streep staat ‘ingebouwd’ en ‘fysiek aangesloten’, onder de streep ‘AirPlay’.

Bijdrager
    BrokieNL

<p class=”cite”>KarelWillem op 24 januari 2021 om 15:41</p>
    Ja? Want dat is het toch ook; een AirPlay device?

Maakt dat uit dan?

Boven de streep staat ‘ingebouwd’ en ‘fysiek aangesloten’, onder de streep ‘AirPlay’.

Blijkbaar wel.

Want ik moet iedere keer opnieuw de Homepod (Werkkamer Jan) selecteren als ik muziek wil afspelen en ik krijg niet de systeem geluiden te horen.

Bijdrager
    Buzz

Het uitvoerapparaat voor systeemgeluiden kan op die eerste tab anders ingesteld worden. Daar even controleren dus. Verder heb ik nog geen HomePod, maar zijn daar nog instellingen voor slaapstand of iets dergelijks, die hier invloed op kunnen hebben?

Bijdrager
    KarelWillem

BrokieNL op 24 januari 2021 om 15:45
    …ik moet iedere keer opnieuw de Homepod (Werkkamer Jan) selecteren als ik muziek wil afspelen…

Hoe speel je muziek af?

Ik heb nog iTunes, en dan regel je dat uiteraard daar.

Dat staat verder los van je systeemgeluiden (ik denk toch niet dat je die op je HomePod wilt horen(?))

Bijdrager
    BrokieNL

Ik ben juist op zoek naar dat mijn Homepod alle functies van de eigen speaker van mijn Mac vervangt. Dus naast de muziek die ik afspeel ook de systeemgeluiden. En dat zonder dat ik iedere keer de Homepod moet selecteren.

Bijdrager
    KarelWillem

Tsja, ik weet alleen dat ik gewoon een AirPlay device kan selecteren en dat die dan ook geselecteerd blijft als standaard.

Bijdrager
    mtooster

lijkt me erg irritant, systeemgeluiden met een paar honderd ms vertraging….

Bijdrager
    KarelWillem

Dat bedoel ik.

BrokieNL heeft eigenlijk een AirPlay compatible speaker nodig met 3.5mm (of Toslink?) aansluiting.

Maar ja, een slimme AirPlay speaker wordt alleen door Apple verkocht. Of niet?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.