26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    yanmik

Homepod mini

Vraagje over de Homepod mini

Is nog niet officieel bij Apple te koop in Belgie en Nederland. Wel te koop bij Bol

Daar staat: “Let op!: Stembediening wordt in Nederland en België nog niet ondersteund.”

Is de homepod dan wel in engels te bedienen of wordt die totaal niet ondersteund in NL/BE ?

Bijdrager
    KarelWillem

Installatie gaat gewoon in het Nederlands.

En er tegen spreken mag in het Engels, Duits, Frans of Spaans.

Bijdrager
    yanmik

Dank voor snelle antwoord KW.

Wie heeft er al een homepod mini?

Ervaringen? Luistert goed naar ‘hey siri’ ?

Bijdrager
    KarelWillem

Reviews te over.

Bijdrager
    yanmik

Reviews van iemand uit Belgie/Nederland ?

Mening van iemand op dit forum die er echt 1 heeft zegt me meer dan een review uit Amerika

Bijdrager
    Matador

Even naast de kwestie: het is weer typisch bol.com dat men dan 145 euro vraagt, terwijl de retail prijs 99 euro is (bijvoorbeeld in Duitsland).

Bijdrager
    KarelWillem

Ik vind het al knap dat je hem daar voor vindt.

Mijn eerste hits zijn 158 en 159. .:)

Voor die 60 euro verschil kan je wel even naar de Saturn in Kleve of Oberhausen, DE rijden.

Ware het niet dat we in stevige lockdowns zitten.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Jitse Vanhoutte

Hier heb je een Nederlandstalig review over de HomePod mini: HomePod mini review: klein en krachtig

Misschien ook nog handige info: HomePod mini: alles over de nieuwe kleinere HomePod,  Alles over de HomePod (mini) kopen en Homepod mini FAQ: antwoord op al je veelgestelde vragen

En mocht je de verschillen tussen de HomePod en de HomePod mini willen weten: HomePod vergelijken: verschillen tussen HomePod mini en de gewone HomePod

Bijdrager
    gipsman

Ik heb meerdere oude homepods, niet de mini. Als je goed Engels ( Frans…) spreekt dan is siri niet anders dan op een iPhone. Ik heb de homepods gekocht bij Gravis.de in Duitsland. Verzending kostte ca.€15, voor de mini kan dit goedkoper zijn. De afhandeling verliep altijd heel vlot. Gravis verzendt naar het buitenland nog enkel na maestro betaling ( Europese overschrijving) nadat er fraude was gepleegd met buitenlandse kredietkaarten. Ik woon in BE maar NL zal wel hetzelfde zijn.

Bijdrager
    madcat

Ik heb een homepod mini gekocht via gravis, het duurde even (vandaag binnen gekregen en op 10 november besteld)

Waar ik hem vooral voor wil gebruiken is als homekit hub en homekit assistent.

Het geluid van de speakers vallen me wel erg tegen, maar misschien komt dat  vooral door de lovende verhalen op internet, de ‘computer speakers’ die ik aan mijn airport express heb zitten klinken significant beter.

Dus verwacht daar niet teveel van, maar het klinkt wel beter dan een echo dot.

Wel hoop ik dat ze binnenkort toch nederlands gaan ondersteunen, in homekit heb ik alles nederlandse namen gegeven.
    en het haalt de magie een beetje weg als je nederlandse namen moet mengen in een engelse zin.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door madcat.
    Bijdrager
    KarelWillem

…het klinkt wel beter dan een echo dot…

Hij is ook twee keer zo duur. Dus dat mag ik hopen.

Bijdrager
    gipsman

@madcat

De mini klinkt natuurlijk niet zo goed als de reguliere homepod. Ik weet niet welke oldschool speakers je aan de airport gehangen had, maar ja die gaan bijna by default beter klinken dan de mini’s.

Intussen lijkt het of apple het hele homepod avontuur achter zich gaat laten, een beetje zoals de airport dus.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door gipsman.
    Bijdrager
    madcat

Ik heb de Bose Companion® 2 series III aan min airport gezet, deze waren ooit wel iets van 100 euro maar die zijn wel echt een klasse boven de homepod mini qua geluid.

Maar in mijn huishouden gebruik ik het als vervanger van de Amazon Echo Dot. Dus voor de smart home en om wat timers en random vragen te stellen.

We gaan het zien wat apple met de homepod lijn gaat doen, als ik naar de levertijd kijk lijkt het wel populair te zijn.
    Het nadeel is nu dus wel dat ik en mijn vrouw nu wel siri op het engels hebben moeten zetten, dus misschien is het een minder goed idee als je kinderen in je gezin hebt die ook siri wil gebruiken in het nederlands.

Bijdrager
    gipsman

Hm, een echo dot klinkt ergens als een intercom in de late sixties. Dapper om het een speaker te noemen. Dat was de oude die ik een paar jaren geleden gehoord heb, misschien is de recente al wat beter.

Bijdrager
    madcat

Ik had eigenlijk gehoopt dat ik zowel de airport express als de echo dot op pensioen kon sturen, maar de express+speakers blijven dus nog even.
    Jammer dat er geen aux-out op zit anders had ik de speakers er in kunnen drukken.

Maar goed geluid is altijd persoonlijk, wat voor de een super goed klinkt is voor de ander weer niet om aan te horen.
    Wat ik wil zeggen is dat het wel beter klinkt dan de speakers op je iPhone, maar om er nu “even lekker muziek op te luisteren”, voor mij doe ik dat liever ergens anders op.

Bijdrager
    gipsman

Ik heb nog meerdere vintage B&W speakers en Sansui speakers aan de airports hangen. Smart speakers zoals homepods en sonos klinken in vergelijking nogal dun. Misschien met uitzondering van de Sonos5, die super is, maar ook super duur. Over de smart speakers van de traditionele merken (B&W, Bose,…) kan ik niets zeggen, want nog niet getest. Maar die zullen sowieso wel beter klinken, vanuit hun traditie. Toch is de ‘oude’ homepod een auditief wonder vind ik, als je bedenkt hoe klein hij maar is.

Bijdrager
    yanmik

Besteld via Bol

140 euro voor de space grey

Levering maandag.

Eens zien.

Bijdrager
    gipsman

@yanmik Had goedkoper gekund via gravis.de. Bol.com is snel natuurlijk Dat telt ook. Veel plezier ermee!

Bijdrager
    iDEOwen

Ik heb er 2 besteld op 8 december besteld bij otto.nl voor € 96,5 per stuk met verwachte levering half/eind januari. Vervolgens stonden ze even later € 154,99 op de website (op otto.de overigens nu voor € 99,-). 10 januari een mailtje ontvangen dat de verwachte leverdatum eind maart is geworden (ook op de duitse otto site).

Ik wacht het af…

Bijdrager
    Matador

<p class=”cite”>gipsman op 21 januari 2021 om 20:01</p>
    @yanmik Had goedkoper gekund via gravis.de. Bol.com is snel natuurlijk Dat telt ook. Veel plezier ermee!

Het voordeel van bol.com is dat je kan bestellen met achteraf betalen, de boel kan testen, en als het niks is, retourneren zonder dat er ooit een cent van je rekening (of kredietkaart) ging. Dat dan weer wel.

Over dat retourneren gesproken bij de reuzen: Klik. Spoiler alert: de volledige som werd terugbetaald en vooral de reactie van Eva Hersbach, woordvoerder bol.com was best wel hilarisch:-)

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Matador.
    Bijdrager
    KarelWillem

Waar kan je de uitslag of de complete aflevering zien? Want ik ben wel benieuwd nu. .:)

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Matador

<p class=”cite”>KarelWillem op 22 januari 2021 om 17:55</p>
    Waar kan je de uitslag of de complete aflevering zien? Want ik ben wel benieuwd nu. .:)

Lees. Geen idee of het vanuit Nederland werkt. Dat eengemaakt Europa…

Bijdrager
    KarelWillem

Ik kan twee seizoenen terugkijken in de VRT app, maar zie niet echt waar ik dit item terug vindt.

Bijdrager
    Getver

Heb zelf de HomePod mini bij Gravis besteld uit Duitsland. Besteld 16-12 en 26-01 ontvangen Verzendkosten waren 15 euro; HomePod zelf 96,50.

Heb de HomePod vooral gekocht om als HUB te dienen voor thermostaat en lampen en nog aan te schaffen demotica. Vindt het geluid zeker ok. Al mist de speaker wel wat laag.

De speaker staat in de keuken en via Airplay stream ik muziek naar de surroundset in de woonkamer. Er zit geen vertraging in dus de muziek in de kamer en keuken loopt synchroon. Nu ben ik nieuwsgierig of dit nog steeds zo werkt als je twee mini’s in stereo hebt. Kun je als je twee mini’s in stereo hebt nog steeds muziek doorzetten naar een ander apparaat via airplay. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    gipsman

Ik heb geen mini’s, wèl de grote homepods in stereo, meerdere paren. Doorschakelen en gelijktijdig laten spelen is geen probleem. Van stereo naar 1 homepod ( of omgekeerd) weet ik niet maar lijkt vanzelfsprekend dat dit kan.

Bijdrager
    Getver

<p class=”cite”>gipsman op 1 februari 2021 om 22:06</p>
    Ik heb geen mini’s, wèl de grote homepods in stereo, meerdere paren. Doorschakelen en gelijktijdig laten spelen is geen probleem. Van stereo naar 1 homepod ( of omgekeerd) weet ik niet maar lijkt vanzelfsprekend dat dit kan.

Ik bedoel eigenlijk dat ik mij afvraag of als de pods in stereo staan, je dezelfde mogelijkheden hebt als dat je een enkele aan hebt. Ik kan mij namelijk voorstellen dat je AirPlay lijntje vol zit en dat je dan niet naar nog een ander apparaat kan streamen.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.