4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    BigDog

HomePod en appletv

Beste allemaal,

ik heb twee homepods en een Apple TV 3, wanneer ik op mijn homepod muziek laat spelen (bijvoorbeeld beats1) dan gaat mijn appletv altijd aan, en daarmee mijn tv aan.

Mij bekruipt het vermoeden dat het te maken heeft met dat ik de homepods ook gebruik om de audio van de appletv te streamen, maar ik vind het wel irritant.

weet een van jullie een oplossing, om te voorkomen dat bij het aanzetten van de homepods, automatisch mijn televisie aan gaat?

Bijdrager
    gipsman

Heb je in de Home app en in airplay2 ingesteld dat homepods en de apple tv zich in bepaalde kamers bevinden? Wanneer ze in dezelfde <i><b>virtuele</b></i> ruimte staan dan is de kans groot dat ze elkaar activeren. Overigens ben ik niet zeker dat apple tv3 goed samenwerkt met airplay2. Je kan ook aangeven dat de appletv helemaal uit moet na x minuten gebruik.

Bijdrager
    BigDog

Excuus, ik heb een appletv 4, maar geen 4k….

mijn issue is niet zozeer dat de appletv zelf aan gaat, maar vooral dat dat ervoor zorgt dat m’n tv an gaat… en das irritant..

Bijdrager
    gipsman

Oh ja. Maar die optie om de tv aan te zetten via de apple tv4 kan je in de settings van de apple tv uitschakelen. Ben nu niet thuis, kan het niet nakijken waar precies.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.