7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    wullie

HomePod afspelen uit Muziek

Ik heb de volgende vraag:
    Ik wil op mijn HomePod muziek laten horen die ik in verschillende afspeellijsten heb gemaakt. een algemene afspeellijst is bijv “HomePod”. Als ik aan Siri op de HP vraag om deze spelen, krijg ik als antwoord dat deze niet in Muziek gevonden kan worden. ook als ik vraag om artiesten vind Siri niets.
    Ik denk dat dit komt doordat ik geen abonnement op Apple Muziek heb.
    Weet iemand een oplossing?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat geintje haalt Google ook uit met haar muziekdienst.

Je kan het prima naar de devices streamen, maar kan niet rechtstreeks de vraag stellen iets uit je eigen bibliotheek af te spelen als je geen abonnement hebt.

Dus: streamen is het toverwoord.

Bijdrager
    yellow

Dat kan via de app Siri Shortcuts (Opdrachten), icm een iPhone. De muziek wordt gestreamd vanaf deze iPhone (dus niet via Cloud).
    Je moet even zelf uitzoeken hoe het werkt maar het lukt via 2 Actions namelijk: “Get Playlist” en daarna “Play Jouw Playlist”.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, precies. Uiteraard werkt dat via een iPhone en iPad prima.

Maar rechtstreeks op je HomePod gaat dit niet werken zonder abbo.

Bijdrager
    wullie

<p class=”cite”>yellow op 4 juni 2020 om 13:56</p>
    Dat kan via de app Siri Shortcuts (Opdrachten), icm een iPhone. De muziek wordt gestreamd vanaf deze iPhone (dus niet via Cloud).
    Je moet even zelf uitzoeken hoe het werkt maar het lukt via 2 Actions namelijk: “Get Playlist” en daarna “Play Jouw Playlist”.

Ik wil gewoon dat de HP vanuit mijn iMac, waar Muziek op draait, de afspeellijsten haalt. Dat is toch geen rare gedachte?

Bijdrager
    Jorik

Is geen rare gedachte, maar voor zover ik weet is dat niet mogelijk.

Het moet of vanuit de cloud (via iTunes Match of Apple Music) of het moet vanaf een ander apparaat gestreamed worden en dan moet het dus vanaf je Mac met Muziek bediend worden. Je kunt wel je iPhone als Remote gebruiken om dat weer aan te sturen, maar niet rechtstreeks vanaf de HP.

Bijdrager
    gipsman

Inderdaad, je hebt apple music nodig om een homepod aan te sturen. Anders moet het via een iPhone of dgl voor youtube of whatever. Wat wèl rechtstreeks werkt zonder AM zijn radiostations, voorzover ze in de TuneIn app zitten. En dan nog. 2 weken geleden kon ik de Belgische Klara zender ( klassieke muziek) nog starten met ‘ Hey Siri play Radio Klara’, nu geeft dit commando een Amerikaanse zender en het moet nu zijn ‘Hey Siri play vrt Klara’.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.