14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    zozamis

Homeknop iPhone 4 lastig

De homeknop van mijn iPhone 4 moet ik hard indrukken voordat hij reageert.
    Wat is al heb gedaan
    – Powerknop indrukken tot de “power off slide” en vervolgens de homeknop indrukken voor herkalibratie van de homeknop
    – Nieuwe firmware
    – Met een beetje alcohol op de homeknop een paar keer klikken

Nu ga ik overmorgen zelf mijn scherm vervangen en wil ik dus ook gelijk dit probleem oplossen.
    Bij welk onderdeel kan het probleem liggen? Bij de klik-connector onder de knop of bij de charge-connector? Want de homebutton zit vast aan de charge connector?

Graag hulp, alvast bedankt!
    Groet

Bijdrager
    kanuki

Hier precies hetzelfde probleem gehad.

Ik heb de voor dit probleem alleen de home button (incl. klik-connector) laten vervangen.
    Home button werkt weer als vanouds!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb een vrij oude G3 met het zelfde probleem sinds een half jaar. Het werkt maar niet altijd. (Button Gate)

Bijdrager
    Lauwrence

Herkalibratie van de home knop?? Kan iemand mij misschien uitleggen wat de kalibratie van een aan/uit schakelaar inhoudt?

Dit probleem houdt niets anders in als een simpel vervuild contact. Helaas blijkt de enige remedie vervangen. Mijn iPhone 4 heeft exact hetzelfde probleem. Ik kan het enkel “verbeteren” door de homeknop zelf goed in te drukken en rond te draaien, wat al duidelijk aangeeft dat dit een elektrisch probleem is.

Ga je dan toch het scherm vervangen zou ik de homebutton assy gelijk meenemen, zie ook iFixit.

Succes!

Bijdrager
    mytecmaster

heb hetzelfde probleem wanneer ik weer in nl ben ga ik bij t-mobile aankloppen voor garantie. Laat ik hun die knop wel repareren. Heel mss wou ik nog langs een apple winkel in Barcelona gaan. Hopen op enige hulp die ze eigenlijk niet meer hoeven te geven.

Bijdrager
    Flatchoo

Ik heb precies hetzelfde gehad. Na een kalibratie was het probleem bij mij verholpen. Kalibreren gaat als volgt:

1. Start een willekeurige standaard app
    2. Houd de power button ingedrukt totdat de slider verschijnt
    3. Laat de power button los
    4. Druk de home button in totdat je terugkeert naar het springboard

Wellicht dat je hier dus geen standaard App voor hebt gebruikt?

Inactief
    Anoniem

Ik heb ook vaak gekalibreerd en het werkt soms wel. Maar het kalibreren werkt bij mij veel beter als je de telefoon aan je computer hangt en dan hetzelfde doet. (tipje)

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik vraag me ook af wat er te kalibreren is aan een knop die niet naar drukgevoeligheid kijkt ofzo. Het is “contact” of “geen contact”, dus wat kun je daaraan kalibreren?

Die methode die jullie vertellen is het “geforceerd stoppen van een App”, en dus geen kalibratie.

Bijdrager
    stavos

En toch blijkt het te werken.. :sealed: :sarcastic:

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Inderdaad. Het is gewoon eng.:lol:

Bijdrager
    stavos

Nee hoor, er zal vast een verklaring voor zijn. Hostyle in een mankini op maandagochtend voor je deur, dat is pas eng.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

LOL.:lol:

Bijdrager
    stavos

Zo leuk is het anders niet! :angry:

Bijdrager
    JesseV

Dat is helemaal niet eng!!
    [size=1]Vergeleken met Hammond in een mankini![/size]

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.