One More Thing » Community » Forum » Casual » Gadgets » HomeKitty – All HomeKit accessories in a single place

HomeKitty – All HomeKit accessories in a single place

Profielfoto van Joid

Joid op 10 september 2017 #

HomeKitty is a a crowdsourced website that collects all accessories that support the HomeKit protocol. If you want to quickly compare and find new accessories for your home of the future, there is no need to Google around hundreds of websites. Simply select the category and choose an accessory to open its official website.

At the moment, only accessories that are available for purchase are going to be accepted. Soon, we will be able to start accepting accessories that have been announced but not yet released. Each accessory will then have a badge specifying its availability.

Kwam ik tegen. Ziet er overzichtelijk en up-to-date uit. Kan handig zijn.

https://homekitty.world/

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 11 september 2017 #

Kan je niet filteren op native support. Zodat je alles met een bridge of tussenoplossing wegfiltert?

Profielfoto van Joid

Joid op 11 september 2017 #

Ik zal eens een tweet sturen.

Profielfoto van madcat

madcat op 11 september 2017 #

Zijn er eigenlijk al smartlocks beschikbaar die passen op Nederlandse/Europese sloten?
Alles wat ik kan vinden zijn van die  “deadbolt” sloten maar cilindersloten zijn lastig te vinden.

Nemef heeft het Entr systeem, maar die heeft dan weer een eigen systeem ipv dat het te integreren is met bijvoorbeeld homekit

Profielfoto van pinkie

pinkie op 11 september 2017 #

@madcat, ik heb een Nuki, werkt nog niet met Homekit maar er zijn wel plannen voor zegt men. Werkt als autonoom systeem erg goed.

Profielfoto van madcat

madcat op 11 september 2017 #

@pinkie, ziet er interessant uit!
Ook cool dat het een API heeft zodat ik zelf homekit kan implementeren (https://nuki.io/en/api/)

Profielfoto van pinkie

pinkie op 11 september 2017 #

@madcat, dat is heel mooi. Je gaat dat vast wel delen met anderen denk ik?😊😊😊😏😏😏 Ik wil het zeker wel voor je testen mocht dat nodig zijn.

Profielfoto van madcat

madcat op 12 september 2017 #

Blijkbaar is het al door iemand anders gemaakt:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-nukiio

vraagje: Als ik het goed begrijp is de Nuki zelf enkel via bluetooth te benaderen en de Nuki Bridge heeft een wifi + bluetooth interface?
dus om de API te gebruiken ook al wil ik het niet op het internet aansluiten heb ik als nog de bridge nodig?

Profielfoto van pinkie

pinkie op 12 september 2017 #

De Nuki is alleen via Bluetooth te benaderen. De bridge benadert het slot ook via Bluetooth. Maar om de bridge te benaderen heb je uiteraard een internet verbinding met de bridge nodig. Ik ben geen ontwikkelaar dus ik weet niets verder van de techniek, die API kan ik ook niets mee maar dat geeft niet, ik wacht wel tot Nuki het slot compatibel met homekit heeft gemaakt d.m.v. een firmware upgrade.

Profielfoto van madcat

madcat op 14 september 2017 #

Het is makkelijker dan het lijkt, het is een kwestie van een raspberry pi kopen en homebrige installeren daarna kan je de plugin erbij zetten en klaar is kees.

Met de raspberry pi ben ik van mijn complete huis een smarthome aan het maken dat werkt in combinatie met homekit en dat werkt super.
niet lang geleden heb ik domoticz ook hieraan toegevoegd om het handeltje te managen.

Je hoeft niet te ontwikkelen om dit voor elkaar te krijgen het is een kwestie van de juiste handleiding volgen.

Over dit topic

Gestart op 10 september 2017 door Joid

Laatste reactie door madcat

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?