12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

    Bijdrager
    Webarcher

    HomeKit niet meer buitenshuis te benaderen met iOS11

    Het lukt mij niet meer om buitenshuis HomeKit te bedienen. Heb een Apple TV 4 als hub en staat altijd aan. Heeft altijd goed gefunctioneerd maaar na de updates van iOS 11 en TV OS lukt het niet meer. Terwijl de Philips Hue App het gewoon is blijven doen en wel dus toegang heeft tot de lampen. Alleen niet meer via HomeKit.


    Bijdrager
    GoeieDag

    Even een losse flodder: staat ‘data’ aan voor HomeKit?


    Bijdrager
    Webarcher

    Het werkt niet via Wifi en niet via Mobiele data. Mobiele staat uiteraard aan voor de Woning App:-)


    Bijdrager
    r.heijma

    Zit je toevallig bij Ziggo?


    Bijdrager
    Webarcher

    Zit idd bij Ziggo. Maar het probleem is echt pas ontstaan na de update van iOS en TV OS


    Bijdrager
    Brombeer

    Misschien heb je buitenshuis een Garden Kit nodig?


    Bijdrager
    r.heijma

    Ziggo heeft bij mij plotseling poorten voor VPN dichtgegooid lijkt het. Moet er nog achteraan maar wat er open zou moeten staan is dicht.
    Ben verder niet bekend met Homekit.


    Bijdrager
    koen

    Bijdrager
    erwinde

    Kijk eens op je ATV 4 bij Instellingen -> Accounts -> iCloud. Daar moet onder het kopje ‘homekit’ staan dat de ATV4 verbonden is met je huis. Staat dat er niet, dan kan je eens proberen de ATV4 een keer uitloggen uit iCloud en opnieuw inloggen.


    Bijdrager
    Webarcher

    Op de Apple tv staat idd HomeKit aan onder accounts. Is ook niets in veranderd. Zou haast gaan denken dat Ziggo er idd iets mee heeft te maken door die blokkade eerder deze week


    Bijdrager
    Webarcher

    Hoe kom ik erachter welke port Apple gebruikt om via buiten de Apple tv te benaderen om HomeKit te gebruiken.


    Moderator
    Poezenbeest

    HomeKit (HAP) werkt op dezelfde poorten als Bonjour, dus 1900, 5350-5351 en 5353.

    Aan de internet-zijde zit dat protocol op een JSON-laag, die weer op een HTTP-laag zit en dus uiteindelijk op het TCP/IP-protocol. Het probleem kan zijn dat ter hoogte van de TCP-laag er een firewall aanstaat in het Ziggo-modem. Oplossing? Dat kreng in Bridge zien te krijgen en een Airport-apparaat het werk laten doen. Als Terug naar mijn Mac werkt op een Airport-appraat, dan werkt HomeKit dus ook.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.