17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Nielskorte

HomeKit luxaflex?

Best OMTers

De laatste tijd ben ik bezig mijn huis steeds weer wat slimmer te maken. Echter loop ik vast op een punt; luxaflex. In Apple’s filmpjes zie je altijd heel mooi hoe je met HomeKit de luxaflex kan bedienen maar ik kan geen enkele winkel vinden waar dit verkocht wordt. Weten jullie raad?

Graag hoor ik van jullie,

Niels

Bijdrager
    Hansi2124

Luxaflex van HunterDouglas wordt verkocht door speciale resellers, meestal niet in bouwmarkten dus.
    Hier kan je je postcode ingeven en zien waar je het dichtstbij een showroom kan vinden:
    https://www.luxaflex.nl/vind-een-showroom/

Bijdrager
    DosEquis

Kan helaas nog niet. Maar er zit beweging in: gisteravond was de fabrikant Hunter Douglas zichtbaar in de lijst met fabrikanten die HomeKit ondersteunen. Het merk Luxaflex is onderdeel van Hunter Douglas. Op de website van Luxaflex Powerview (electrische rolgordijnen) wordt HomeKit ondersteuning aangekondigd, maar meer dan dat staat er ook niet.

Tussenoplossing:

Luxaflex Powerview biedt ondersteuning voor IFTTT.

Er bestaat een IFTTT plugin voor HomeBridge.

Combineer beide, en wellicht kun je hier voorlopig even mee uit de voeten.

Bijdrager
    KarelWillem

Hier vindt je alles over de elektrische Luxaflex:
    https://www.luxaflex.nl/producten/powerview-motorisation/

Ze hebben hun eigen app, en met IFTTT moet je inderdaad een heel eind komen.

Bijdrager
    Roy

Homekit ondersteuning op Luxaflex komt er aan. Ze zeggen voor het einde van het jaar.
    https://www.hunterdouglas.com/operating-systems/motorized/powerview-motorization/works-with

Bijdrager
    pinkie

IK heb vandaag mijn Powerview hub 2.0 binnengekregen met aangekondigde Homekit ondersteuning. NIET dus!!!! Alles wordt ondersteund maar nog steeds niet Homekit.

Moderator
    Night

Wat zou de betekenis zijn van ‘aangekondigd’? Bij mijn weten wordt het dus nu nog niet ondersteund, maar in de toekomst wel.

Bijdrager
    pinkie

Mij werd specifiek verteld dat deze hub (2.0) homekit zou ondersteunen maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.

Moderator
    Night

zou gaan ondersteunen

Bijdrager
    pinkie

@night, de leverancier heeft mij gegarandeerd dat deze hub Homekit ondersteunt, hetgeen hem door Luxaflex was verzekerd. Dat blijkt dus niet het geval te zijn. (Ik rapporteer alleen maar mijn meest recente ervaring๐Ÿ˜Š)

Bijdrager
    Polonium-210

Als je โ€˜voeg accesoire toeโ€™ kiest wordt de PowerView hub wel gezien in de Home app. Na het invoeren van de code (onderop de hub) krijg ik echter een foutmelding.

Is iemand het wel gelukt?

Bijdrager
    pinkie

@polonium-210, welke code zie jij onderop je Powerview Hub? Ik zie, net als jij de Powerview Hub wel in de Home app maar ik vind geen suitable code onderop mijn Powerview Hub.

Bijdrager
    Polonium-210

<p class=”cite”>pinkie op 5 maart 2019 om 13:09</p>
    @polonium-210, welke code zie jij onderop je Powerview Hub? Ik zie, net als jij de Powerview Hub wel in de Home app maar ik vind geen suitable code onderop mijn Powerview Hub.

Ik heb de hub met dubbelzijdig tape vastgeplakt nadat ik de code opgeschreven had, dus kan nu niet meer kijken. Maar er staat niet zo gek veel onder op de hub. De homekidcode is van links naar rechts de eerste serie nummers, iets van xxxx xxx xxxx. Daarna kwam op mijn exemplaar het serienummer.

Bijdrager
    pinkie

Bedoel je de nummers die rondom de sticker staan? Dat ziet er niet uit als een Homekit Code en werkt ook bij mij niet inderdaad. Er zal ooit wel een firmware upgrade komen die de hub geschikt maakt en dan genereert de app zelf een Homekit Code. Maar wanneer………dat is de grote vraag๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Bijdrager
    pinkie

Ja, het is gelukt, toch met die code die rondom de sticker staat. Je hebt wel versie 2.4 van de PowerView app nodig.

Bijdrager
    Polonium-210

<p class=”cite”>pinkie op 6 maart 2019 om 05:13</p>
    Ja, het is gelukt, toch met die code die rondom de sticker staat. Je hebt wel versie 2.4 van de PowerView app nodig.

Dat is goed nieuws zeg. Volgens mij is dat nog niet officieel aangekondigd door Luxaflex/Hunter Douglas… Ik ga het gelijk vanavond proberen ๐Ÿ˜„

Bijdrager
    pinkie

๐Ÿ‘ Wel vanuit de PowerView app Homekit activeren. Succes. Het werkt als een tierelier…๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.