7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    McMeller

HomeKit en oudere Apple TV

Sinds de installatie van iOS 10 kan ik mijn HomeKit-accessoires niet meer van buitenaf bedienen. Door omstandigheden kan ik mijn Apple TV 4 die als hub fungeert, nog niet bijwerken naar tvOS 10. Ik neem aan dat het weer werkt zodra de Apple TV bijgewerkt is.

Dit zette mij wel aan het denken. De volgende vraag is dan ook puur hypothetisch. Werkt een oudere Apple TV nu eigenlijk nog wel samen met HomeKit in iOS 10? Of heeft iedereen met iOS 10 nu een Apple TV 4 met tvOS 10 nodig om accessoires van buitenaf te bedienen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  McMeller.

Bijdrager
    meesje

Puur voor het van buitenaf bedienen van je HomeKit apparaten is een ATV3 voldoende. Deze kan echter niet dienst doen als hub; dat kan alleen via een ATV4 of iPad aangesloten op 220v.

Bijdrager
    McMeller

De hub zorgt er toch juist voor dat je je accessoires van buitenaf kunt bedienen? Of verwar ik twee dingen?

Bijdrager
    meesje

Met een hub kun je regels en scenes centraal opslaan i.p.v. op je iOS device.

Bijdrager
    Shmoo

Nee als upgrade dan werkt HomeKit niet meer op oudere versies van de Apple TV. Apple heeft support voor de oudere versie laten vallen in iOS 10.

Bijdrager
    erwinde

De ATV3 werkt niet meer in combinatie met IOS10 en homekit. Je moet dus inderdaad de ATV4 upgraden naar het nieuwe tvOS.

klik

Bijdrager
    meesje

In iOS 10 werkt een ATV3 nog steeds, maar puur alleen voor bediening op afstand.

Update: Apple has published an updated support document to reflect the fact that the third-generation Apple TV works with remote access in iOS 10 (with the exception of HomeKit-enabled cameras), but does not support set-up of HomeKit automation or user permissions.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.