5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Nielskorte

HomeKit deurslot

Beste forumleden,

Zojuis een nieuwe voordeur gekocht. Graag zou ik deze uitrusten met een homekit slot. Nu kan ik er geen vinden die voor de nederlandse markt bestemd zijn. Weet iemand raad?

Bijdrager
    Shmoo

Had je daar niet beter over na kunnen denken voordat je een deur ging kopen?

Als je zoiets goed wilt laten doen dan zorg je natuurlijk dat dit soort techniek in de deur geïntegreerd zit en niet zo’n opzet stuk dat je op je deur bovenop het slot moet plaatsen. Dat zijn allemaal bouwpakketten voor bestaande deuren. Plus, die zijn allemaal gericht op de Amerikaanse markt. Zij in Europa hebben ander hang en sluitwerk. Draaiknoppen vs hefbomen, dat gaat dus nooit werken.

Voor zover ik weet is er in Europa ook nog niets beschikbaar. Gelukkig maar.

Bijdrager
    McPim

Bijdrager
    pinkie

Ik heb een Nuki deurslot maar dat is inderdaad retro fit. Wel voor de Europese markt en het werkt ook prima dus @Shmmo, jij hebt weer iets geleerd vandaag, lekker toch? Alleen…….Nuki is nog niet Homekit compatible. Men is daarmee aan het werk en hier https://nuki.io/en/blog/apple-homekit-nuki/ kun je het volgen. Ik ben zelf nog niet overtuigd van Homekit. Te vaak naar mijn smaak werkt het niet of niet direct. Mijn deursensors bijvoorbeeld werken de helft van de tijd niet. Ik zal dus voorlopig mijn deurslot zeker niet aan Homekit toevertrouwen.

Bijdrager
    pruus

Op YouTube heb je tal van films hoe ze zo’n slot zelf gerealiseerd hebben.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.