One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » HomeKit-beveiligingscamera's

HomeKit-beveiligingscamera's

Profielfoto van McMeller

McMeller 3 maanden geleden #

Naar mijn idee houdt het nog niet over met de opties voor HomeKit-beveiligingscamera’s.

Ik zou graag het beste van twee werelden combineren. Goede beveiligingscamera’s zijn robuust, geschikt voor buiten, gebruiken power over ethernet en kunnen overweg met een NAS of recorder. Helemaal te gek is natuurlijk integratie met HomeKit.

Die combinatie kom ik nog steeds niet tegen. Er zijn slechts een paar HomeKit-camera’s, maar die zijn veelal voor binnen. Leuk om je hond in de gaten te houden maar niet voor serieuze bewaking. Een enkeling is wel geschikt voor buiten, maar die werken dan weer met wifi en een SD-kaart. Geen serieus spul.

Wat zou fabrikanten van goede camera’s toch tegenhouden om hun mooie spullen nog wat beter te maken met HomeKit? Waarom springen de gerenommeerde merken hier niet op in?

Het mooiste voorbeeld is nog dat ding van D-Link. Dit merk maakt al jaren professionele camera’s en hebben nu één model met HomeKit, maar da’s dan weer zo’n design-ding voor naast je aquarium.

Profielfoto van DosEquis

DosEquis 3 maanden geleden #

Je zou kunnen overwegen om HomeBridge te gebruiken in combinatie met de ffmpeg plugin. Hiermee kun je de beelden van IP camera’s bekijken in HomeKit. Zelf heb ik twee Netatmo camera’s (Welcome en Presence) op deze manier toegevoegd aan HomeKit. Werkt prima, al zijn de mogelijkheden zeer beperkt. Het is te hopen dat HomeKit in iOS11 op dit gebied verder uitgebreid zal worden.

https://github.com/KhaosT/homebridge-camera-ffmpeg

Profielfoto van McMeller

McMeller 3 maanden geleden #

Interessant, dankjewel!

Ik ben bovengemiddeld handig met de materie maar val niet in de categorie knutselaar. Ik zal me dus goed moeten inlezen in deze oplossing. Is dit die tool die op je Synology kan draaien?

Je zegt dat de mogelijkheden erg beperkt zijn en op verbeteringen in iOS 11 hoopt. Begrijp ik daaruit dat je de camera-mogelijkheden van HomeKit überhaupt mager vindt?

Profielfoto van DosEquis

DosEquis 3 maanden geleden #

HomeBridge werkt volgens mij niet op Synology. Het werkt op een Raspberry Pi of een (oude) Mac Mini. Wel vraag ik me af of een Raspberry Pi snel genoeg is om video te verwerken, wat met een Mac Mini geen probleem is.

Ik heb alleen ervaring met mijn camera’s die ik via HomeBridge aan de praat heb gekregen in de Woning app. Ik heb per camera twee apparaten gekregen: een bewegingsmelder en een camera. De bewegingsmelder gaat af zodra beweging wordt gedetecteerd en er niemand thuis is. Dat werkt prima overigens, maar is vooral te danken aan de persoonsregistratie in de software van Netatmo. De camera toont standaard een live screenshot in de woning app. Als ik het screenshot aantik, dan wordt een live feed geopend.

Wat in mijn ogen beter kan in HomeKit: Bij een bewegingsmelding zou je direct de video in beeld moeten kunnen laden waarop te zien is wie of wat er door het beeld loopt. Nu krijg je een melding en kun je een live feed bekijken. Als je de melding pas een paar minuten later ziet is in de Home app niet te achterhalen wat er precies is gebeurd. Om beelden terug te kijken ben je de app voor nodig van Netatmo.

Op die andere Apple site heb ik een handige instructie met stappenplan gevonden over hoe je kunt beginnen met HomeBridge:
https://www.iculture.nl/nieuws/stappenplan-homekit-siri-raspberry-pi-homebridge/

Profielfoto van Zakske

Zakske 3 maanden geleden #

DosEquis 3 maanden geleden

Het werkt op een Raspberry Pi of een (oude) Mac Mini. Wel vraag ik me af of een Raspberry Pi snel genoeg is om video te verwerken…

Dat werkt prima op een Raspberry Pi; de Camera Board V2 heeft een 8 megapixel Sony sensor en streamt 1080p op 30fps.

Over dit topic

Gestart 3 maanden geleden door McMeller

Laatste reactie door Zakske

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?