7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Hidde Collee

Homebridge voor Toon

Hallo, ik zou graag in combinatie met de Toon HomeKit (Siri) willen gebruiken. Toon ondersteund officieel HomeKit niet, maar ik heb wat gelezen over Homebridge. Ik zou graag willen weten hoe ik dat dan voor elkaar zou moeten krijgen. Ik heb vrijwel geen verstand van het Terminal etc. Daarom hoopte ik dat iemand een uitgebreide uitleg kan geven. Ik wil het trouwens met een Macbook doen.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    hokkie

Dat gaat hem niet worden, via een MacBook. Maar even een vraag; Heb je überhaupt al enig moeite gedaan en dingen uitgezocht?

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

De app Triggi al gebrobeerd?

Bijdrager
    Buzzin Hornet

Voor HomeBridge moet je een device hebben wat altijd aanstaat en op je netwerk zit. Ik neem aan dat je dit niet met je MacBook gaat doen. Er is een Toon plugin voor Homebridge:
    https://www.npmjs.com/package/homebridge-toon

Dus het zou moeten werken maar het is zoals hierboven wordt gemeld niet aan te raden op een MacBook.

Bijdrager
    Hidde Collee

Beste hokkie, ik heb zeker gezocht en geprobeerd te installeren op mijn Macbook, alleen lukt het niet met de terminal enzo, komt dat doordat het een Macbook is?

Bijdrager
    hokkie
    Hidde op 14 juni 2017

Beste hokkie, ik heb zeker gezocht en geprobeerd te installeren op mijn Macbook, alleen lukt het niet met de terminal enzo, komt dat doordat het een Macbook is?

Kijk, mooi om te lezen dat je e.a. al zelf hebt geprobeerd. Kun je wat specifieker zijn in hetgeen waar je ‘vast’ loopt?

HIER kun je alvast een tutorial doornemen.

Ten aanzien van je MacBook; dit gaat wel werken, mits deze 24/7 aan staat en verbonden met het thuisnetwerk (waar TOON zich ook in begeeft). Je kunt voor een paar tientjes een tweedehands Raspberry PI kopen en daar Homebridge op installeren.

Bijdrager
    eiskoud

of als je echt vast hangt en geen kennis hebt heb je voor iets meer geld een kant en klare oplossing.

http://www.homekit-winkel.nl

aansluiten wachtwoorden invoeren en klaar is kees (voordeel ook dat het met meer producten werkt dan alleen je Toon)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.