28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Louwerens

Homebridge op mac mini

Hallo,

Ik wil homebridge op de mac mini zetten.
    Om homewizard met siri te laten werken.
    Wie heeft daar een handleiding voor?
    Ik heb onderstaande handleiding alleen daar kom ik niet uit.

https://github.com/nfarina/homebridge/wiki/Install-Homebridge-on-OSX

Nodejs staat er inmiddels op maar weet niet wat ik bv met xcode moet doen.
    Wie o wie heeft het werkens op de mac?

Bijdrager
    Shmoo

Misschien even een kleine tip on the side – om rekening mee te houden.

De Mac mini heeft standaard geen microfoon. Dus als je geen externe microfoon koppelt kun je Siri sowieso niet gebruiken op een mini.

Bijdrager
    Louwerens

Wil ook geen siri op de mac.
    De mini moet als server draaien voor homebridge.

Bijdrager
    madcat

Ik heb zelf Hap nodejs op een raspberry pi draaien en de installatie liep eigenlijk vrij soepel.

https://github.com/KhaosT/HAP-NodeJS

Wat ik juist de toegevoegde waarde vind hiervan is dat je zelf apparaten kan toevoegen aan homekit die je met siri kan bedienen zonder dat je hiervoor dure accessoires voor hoeft aan te schaffen

Bijdrager
    bcgraaf

Ik heb zelf een domoticz in combinatie met homebridge draaiend op een mac mini (wel in een vps in ubuntu)

De handleiding die jij aanhaalt in je link https://github.com/nfarina/homebridge/wiki/Install-Homebridge-on-OSX, de stappen die ze daar omschrijven moet je ook volgen.

Dus eerst Xcode downloaden (hierdoor wordt de terminal uit gebreid met bepaalde ontwikkelaars extensies)

Daarna Node.js installeren.

Daarna Homebridge zelf installeren

Daarna moet je de juiste Homebridge plugin hebben. Voor homewizard heb je de volgende plugin Homebridge-homewizard

Volg nu de stappen uit de plugin link, sla de eerste stap op de plugin pagina over omdat je homebridge al hebt geïnstalleerd.

Bijdrager
    iMac Lover

@Shmoo als je een webcame via een USB aansluit op een mac mini! Dan werkt Siri uitstekend.

Bijdrager
    Shmoo

Maar ik doe nooit op de computer tegen meisjes vieze woordjes zeggen dus ik kan heel goed zonder cam.:wink:

Bijdrager
    iMac Lover

Siri do you have a boyfriend

Bijdrager
    Louwerens

Ik heb de stappen gevolgd maar als ik de homebridfe link in de terminal plakbdan gaat het al fout.
    Hij zegt dan unexpected identifier.
    Krijg het idee dat ik nig wat met xcode moet doen.
    Ik zal niet weten wat ik heb enkel xcode gedownload

Bijdrager
    bcgraaf

Louwerens
    Ik heb de stappen gevolgd maar als ik de homebridfe link in de terminal plakbdan gaat het al fout.
    Hij zegt dan unexpected identifier.
    Krijg het idee dat ik nig wat met xcode moet doen.
    Ik zal niet weten wat ik heb enkel xcode gedownload

Welke homebridge link? heb je waar in in gevoerd? Je moet alles vanuit de terminal doen.

Kleine stap voor stap van af mijn kant:

Druk op command + spatie

Typ “terminal” en druk op enter het terminal venster opent.

Typ “xcode-select –install” en druk op enter, (Terminal kan om een wachtwoord vragen maar meestal komt er een pop up net als in de how to Xcode terminal

Download en installeer Node.JS met de installer die je download.

Ga terug naar het venster van de terminal

Voor het volgende in: “sudo npm -g install homebridge” en druk op enter ( er kan om een ww gevraagd worden dit is je gebruikers wachtwoord je ziet niet dat je je wachtwoord intypt dus je moet het blindt doen druk daarna op enter!)

Als homebridge is geïnstalleerd voer dan het volgende in: “sudo npm install -g homebridge-homewizard” Dit is de plugin voor homewizard.

Nu gaan we verborgen bestanden weergeven op de mac:

Voer het volgende in in de terminal: “defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles TRUE;killall Finder”

Download nu de gratis editor Atom

Druk op command + spatie en voer het volgende in: config.json (dit is het configuratie bestandje van homebridge als je hem niet kan vinden zoek dan de naar de map homebridge.

Pas je het config.json filetje aan met de editor atom volgens de how to van DEZE link

onder aan de pagina.

Als je alles goed heb gedaan moet je in de terminal het volgende intikken: “sudo service homebridge start”

Nu krijg je in de terminal een grijs vakje met de code 031-45-154 deze code heb je nodig om het voor het koppelen met de woning app.

Daarna kan je de verborgen bestanden weer verbergen door in de terminal het volgende in te tikken: “defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles FALSE;killall Finder”

Bijdrager
    Louwerens

Ik heb node js gedownload en via ga naar map geopend.
    Toen de terminal aangeklikt en toen sudo npm -g install homebridge ingetikt.
    Toen kreeg ik unexpected identifier te zien.
    Ik ga morgen jou handleiding is proberen.
    Ik heb xcode trouwens gewoon gedownload uit de app store.

Bijdrager
    Louwerens

Ik ben een aardig eind gekomen.
    Ik loop alleen vast bij config json.
    Weet niet goed wat ik daar aan mort passen.
    Ik had hem geopend met tekseditor staat standaard op de mac
    Heb mijn ip adres daarin gewijzigd en password
    Als ik dan homebridge start zegt hij command not found

Bijdrager
    bcgraaf

Het is wel belangrijk dat je de editor uit mijn link gebruikt omdat de standaard tekst editor niet helemaal overweg kan met .json files

Edit: Je kan ook het commando “homebridge” in terminal in voeren en kijken wat er dan gebeurt. Als je dan ook command not found krijgt is de installatie niet goed verlopen. Het is belangrijk dat je eerst de xCode ontwikkelaars tools installeert uit mijn eerste stap.

Bijdrager
    Louwerens

Heb homebridge inmiddeles op de woning app
    Als config file uit de homebridge map haal kan ik inloggen alleen staan er geen schakelaars van homewizard in.
    Als ik de config file in de map van homebridge zet ziet hij een fout in de config file.
    Met jsonlint.com kan ik de fout uitlezen en zegt hij dat de url niet goed is.
    Ik heb de juiste url ingevoerd maar toch ziet hij he als een fout

Bijdrager
    bcgraaf

De URL is het interne IP adres van de homewizard gateway daarnaast moet je de zelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken die je ook gebruikt om in te loggen op de homewizard gateway. Ik heb je een PB gestuurd dan kan ik de config even voor je nakijken.

Bijdrager
    Hidde Collee

bcgraaf, ik heb homebridge in mijn ‘woning’ app staan, maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn toon toe te voegen… Zou je misschien even kunnen helpen?

Bijdrager
    bcgraaf

@hidde Collee, Hebbje de toon plug-in wel geïnstalleerd en het configuratie.json bestaand aangepast?

Bijdrager
    Richard

Beste @bcgraaf

Ik ben deze rustige dagen tussen kerst en nieuwjaar in het fenomeen Homebridge gedoken.
    Ik wil ook graag mijn Homewizard lampen bedienen via de Woning app op mijn iPhone.
    Eerst ben ik bezig geweest om Homebridge te installeren op mijn Synology NAS, de installatie lijkt goed te lukken alleen ik kan de Woning app niet verbinden.

Nu ben ik het aan het proberen via mijn Mac, ook hier loop ik tegen problemen aan.
    Eerst lukte de installatie van Homebridge niet, iets met root toegang, nu heb ik de root gebruiker geactiveerd en lijk de installatie goed te gaan.
    Ook Homebridge-Homewizard lijkt goed geïnstalleerd te zijn.
    Als ik de installatie herhaal krijg ik namelijk de melding dat alles geüpdatet is, dit lijkt mij aangeven dat er al iets geïnstalleerd was.

Nu kom ik op het punt dat ik de config.json moet aanpassen. Ik heb al een aangepaste versie opgeslagen staan, ik kan alleen de geïnstalleerde versie niet vinden.
    Als ik met spotlight zoek naar config.json of homebridge dan vind ik niets.
    Ook het starten van homebridge werkt niet, “sudo: service: command not found”

Kun jij mij een zettje de juiste richting in geven.

Alvast bedankt.

Richard van der Voorden

Bijdrager
    bcgraaf

@Richard

Hoi Richard, ik denk dat de synology wel een goeie oplossing is. Ik heb ondertussen zelf alles omgezet naar een raspberry PI. De mac moet altijd aanstaan. ik er vaarde er toch problemen mee. terwijl mijn mac mini 24/7 draait.

Eerst ben ik bezig geweest om Homebridge te installeren op mijn Synology NAS, de installatie lijkt goed te lukken alleen ik kan de Woning app niet verbinden.

Zie je de homebridge hub wel in de woning app verschijnen of?

Welke stappen heb je uit gevoerd om Homebridge te installeren op de Synology?

Mocht dit niet lukken kunnen we het altijd nog op de mac uit voeren.

Bijdrager
    Richard

Hallo bcgraaf,

Bedankt voor je reactie.

Mijn voorkeur gaat zeker uit naar de Synology, de stap naar de Mac was echt een nood oplossing omdat het via de NAS niet wilde lukken.

Ik zie de Homebridge helaas niet verschijnen in de woning app.
    Homebridge draait op de NAS, ik heb geen actieve firewal en toch zie ik de homebridge niet in de app.

Ik heb de installatie stappen uit onderstaande link gebruikt.
    https://github.com/oznu/docker-homebridge/wiki/Homebridge-on-Synology

In de pakage.json staat nu een verwijzing naar een Homebridge-dummy.
    Ik heb Homebridge-Homewizard wel al geïnstalleerd, maar de Pakage.json en config.json heb ik nog niet aangepast.
    Als ik me niet vergis is dat ook niet nodig om homebridge zichtbaar te maken in de woning app.
    Als ik de homebridge eenmaal in de app zie ga ik de link naar de homewizard wel goed instellen.
    Hieronder vind je een kleinstukje uit de opstart log.
    Misschien zie jij iets waarvan je denkt, hé dat klopt niet.

Homebridge: Installing plugins…
    20:37:19
    yarn install v1.3.2
    warning package.json: No license field
    warning No license field
    [1/4] Resolving packages…
    ⠁ [2/4] Fetching packages…
    [-] 0/1[3/4] Linking dependencies…
    [-] 0/1[—–] 0/5[–] 0/2[4/4] Rebuilding all packages…
    ⠁ success Saved lockfile.
    Done in 0.32s.
    [cont-init.d] 50-plugins: exited 0.
    [cont-init.d] done.
    [services.d] starting services
    Starting dbus-daemon
    Starting Avahi daemon
    [services.d] done.
    Found user ‘avahi’ (UID 86) and group ‘avahi’ (GID 86).
    Successfully dropped root privileges.
    avahi-daemon 0.6.32 starting up.
    WARNING: No NSS support for mDNS detected, consider installing nss-mdns!
    Loading service file /etc/avahi/services/sftp-ssh.service.
    Loading service file /etc/avahi/services/ssh.service.
    *** WARNING: Detected another IPv4 mDNS stack running on this host. This makes mDNS unreliable and is thus not recommended. ***
    Joining mDNS multicast group on interface docker0.IPv4 with address 172.17.0.1.
    New relevant interface docker0.IPv4 for mDNS.
    Joining mDNS multicast group on interface eth1.IPv4 with address 169.254.115.90.
    New relevant interface eth1.IPv4 for mDNS.
    Registering new address record for fe80::42:13ff:fe1c:d3fa on docker0.*.
    Registering new address record for 172.17.0.1 on docker0.IPv4.
    Registering new address record for 169.254.115.90 on eth1.IPv4.
    Registering new address record for fe80::211:32ff:fe6a:ef1 on eth0.*.
    Registering new address record for 10.0.1.99 on eth0.IPv4.
    20:37:20
    Server startup complete. Host name is DS916.local. Local service cookie is 2960536676.
    20:37:21
    Service “DS916” (/etc/avahi/services/ssh.service) successfully established.
    20:37:21
    Service “DS916” (/etc/avahi/services/sftp-ssh.service) successfully established.
    20:37:26
    *** WARNING *** The program ‘node’ uses the Apple Bonjour compatibility layer of Avahi.
    *** WARNING *** Please fix your application to use the native API of Avahi!
    *** WARNING *** For more information see <http://0pointer.de/avahi-compat?s=libdns_sd&e=node&gt;
    *** WARNING *** The program ‘node’ called ‘DNSServiceRegister()’ which is not supported (or only supported partially) in the Apple Bonjour compatibility layer of Avahi.
    *** WARNING *** For more information see <http://0pointer.de/avahi-compat?s=libdns_sd&e=node&f=DNSServiceRegister&gt;
    20:37:28
    [2018-1-1 20:37:28] Loaded plugin: homebridge-dummy
    [2018-1-1 20:37:28] Registering accessory ‘homebridge-dummy.DummySwitch’
    [2018-1-1 20:37:28] —
    20:37:30
    [2018-1-1 20:37:30] Loaded plugin: homebridge-homewizard
    [2018-1-1 20:37:30] Registering platform ‘homebridge-homewizard.HomeWizard’
    [2018-1-1 20:37:30] —
    [2018-1-1 20:37:30] Loaded config.json with 0 accessories and 0 platforms.
    [2018-1-1 20:37:30] —
    [2018-1-1 20:37:30] Loading 0 platforms…
    [2018-1-1 20:37:30] Loading 0 accessories…
    Setup Payload:
    X-HM://0023ISYWYEKF6
    Scan this code with your HomeKit app on your iOS device to pair with Homebridge:
    Or enter this code with your HomeKit app on your iOS device to pair with Homebridge:

┌────────────┐
    │ 031-45-154 │
    └────────────┘

[2018-1-1 20:37:30] Homebridge is running on port 51826.

Bijdrager
    bcgraaf

Hoi Richard,

ik heb even het e.e.a. na gelezen. Zelf heb ik op dit moment geen syology om het te testen.
    Ik heb de docker handleiding nagelezen uit jouw link. Kan jij vanuit de terminal een ping uit voeren naar bijvoorbeeld het IP van jouw iPhone. Om het te kijken of de docker container het netwerk op kan?

Daarnaast zie ik in de log dat er problemen zijn met het Bonjour Protocol.

*** WARNING *** The program ‘node’ uses the Apple Bonjour compatibility layer of Avahi.
    *** WARNING *** For more information see <http://0pointer.de/avahi-compat?s=libdns_sd&e=node&gt;
    *** WARNING *** The program ‘node’ called ‘DNSServiceRegister()’ which is not supported (or only supported partially) in the Apple Bonjour compatibility layer of Avahi.
    *** WARNING *** For more information see <http://0pointer.de/avahi-compat?s=libdns_sd&e=node&f=DNSServiceRegister&gt;
    [2018-1-1 20:37:28] Loaded plugin: homebridge-dummy

Volgens de website van apple (https://developer.apple.com/support/homekit-accessory-protocol/) is het bonjour protocol nodig voor het van elkaar vinden van de apparaten. Kijk even of je dit kan oplossen. Door middel van de links die gegeven worden in de log.

Bijdrager
    Richard

Beste bcgraaf,

Bedankt voor het zettje in de juiste richting.

Ik had al eerder gekeken naar het bonjour protocol, dit staat wel aan op de Synology (Bonjour-servicedetectie).
    Ik heb nu ook bonjour printer broadcast ingeschakeld en nu zie ik de Homebridge in de woning app.

Alleen de Homewizard plugin krijg ik nog niet goed aan de praat.
    Als ik de config.json die bij de installatie van homebridge zit gebruik start deze goed op maar heb ik uiteraard geen divisies in de woning app.
    Als ik de config.json aanpas zoals aangegeven in de readme van de Homewizard plugin dan krijg ik onderstaande errors en start homebridge niet meer.

Registering new address record for 10.0.1.99 on eth0.IPv4.
    10:05:31 Server startup complete. Host name is DS916.local. Local service cookie is 1872756936.
    10:05:32 Service “DS916” (/etc/avahi/services/ssh.service) successfully established.
    10:05:32 Service “DS916” (/etc/avahi/services/sftp-ssh.service) successfully established.
    10:05:37 *** WARNING *** The program ‘node’ uses the Apple Bonjour compatibility layer of Avahi.
    10:05:37 *** WARNING *** Please fix your application to use the native API of Avahi!
    10:05:37 *** WARNING *** For more information see <http://0pointer.de/avahi-compat?s=libdns_sd&e=node&gt;
    10:05:37 *** WARNING *** The program ‘node’ called ‘DNSServiceRegister()’ which is not supported (or only supported partially) in the Apple Bonjour compatibility layer of Avahi.
    10:05:37 *** WARNING *** Please fix your application to use the native API of Avahi!
    10:05:37 *** WARNING *** For more information see <http://0pointer.de/avahi-compat?s=libdns_sd&e=node&f=DNSServiceRegister&gt;
    10:05:39 [2018-1-3 10:05:39] Loaded plugin: homebridge-homewizard
    10:05:39 [2018-1-3 10:05:39] Registering platform ‘homebridge-homewizard.HomeWizard’
    10:05:39 [2018-1-3 10:05:39] —
    10:05:39 [2018-1-3 10:05:39] There was a problem reading your config.json file.
    10:05:39 [2018-1-3 10:05:39] Please try pasting your config.json file here to validate it: http://jsonlint.com
    10:05:39 [2018-1-3 10:05:39]
    10:05:39 /usr/local/share/.config/yarn/global/node_modules/homebridge/lib/server.js:207
    10:05:39 throw err;
    10:05:39 ^
    10:05:39
    10:05:39 SyntaxError: Unexpected token in JSON at position 557
    10:05:39 at JSON.parse (<anonymous>)
    10:05:39 at Server._loadConfig (/usr/local/share/.config/yarn/global/node_modules/homebridge/lib/server.js:201:19)
    10:05:39 at new Server (/usr/local/share/.config/yarn/global/node_modules/homebridge/lib/server.js:57:38)
    10:05:39 at module.exports (/usr/local/share/.config/yarn/global/node_modules/homebridge/lib/cli.js:26:16)
    10:05:39 at Object.<anonymous> (/usr/local/share/.config/yarn/global/node_modules/homebridge/bin/homebridge:17:22)
    10:05:39 at Module._compile (module.js:635:30)
    10:05:39 at Object.Module._extensions..js (module.js:646:10)
    10:05:39 at Module.load (module.js:554:32)
    10:05:39 at tryModuleLoad (module.js:497:12)
    10:05:39 at Function.Module._load (module.js:489:3)
    10:05:39 at Function.Module.runMain (module.js:676:10)
    10:05:39 at startup (bootstrap_node.js:187:16)
    10:05:39 at bootstrap_node.js:608:3

Ik heb geen idee in welke json file er nu een fout zit, weet jij wat bedoeld wordt met position 557?
    Is dat regel 557 of character 557?

Alvast bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Richard

Bijdrager
    Richard

Terwijl ik het verhaal naar jou schrijf bedenk ik me opeens dat ik met Atom editor het aantal karakters in de tekst kan tellen.
    Ik heb de foutjes in de config.json dus gevonden.:)

De Homewizard plugin heeft contact met mijn Homewizard want ik zie dat hij de verschillende apparaten ophaalt.
    Helaas stopt hij weer met een error.

Ik heb dus als nog je hulp nodig.

[2018-1-3 10:22:15] [HomeWizard] Initializing platform accessory ‘Kerstverl voor’…
    [2018-1-3 10:22:15] [HomeWizard] Initializing platform accessory ‘Keuken’…
    [2018-1-3 10:22:15] [HomeWizard] Failed to retrieve accessories from HomeWizard
    [2018-1-3 10:22:15] [HomeWizard] Error: Cannot add a bridged Accessory with the same UUID as another bridged Acces
    sory: d922bfa5-ea2d-4662-806d-920951c8dc3b
    at Bridge.Accessory.addBridgedAccessory (/usr/local/share/.config/yarn/global/node_modules/hap-nodejs/lib/Acce
    ssory.js:258:13)
    at Server.<anonymous> (/usr/local/share/.config/yarn/global/node_modules/homebridge/lib/server.js:377:24)
    at /usr/local/share/.config/yarn/global/node_modules/hap-nodejs/lib/util/once.js:16:19
    at /homebridge/node_modules/homebridge-homewizard/dist/platform.js:72:9
    at _fulfilled (/homebridge/node_modules/q/q.js:854:54)
    at self.promiseDispatch.done (/homebridge/node_modules/q/q.js:883:30)
    at Promise.promise.promiseDispatch (/homebridge/node_modules/q/q.js:816:13)
    at /homebridge/node_modules/q/q.js:624:44
    at runSingle (/homebridge/node_modules/q/q.js:137:13)
    at flush (/homebridge/node_modules/q/q.js:125:13)
    at _combinedTickCallback (internal/process/next_tick.js:131:7)
    at process._tickCallback (internal/process/next_tick.js:180:9)

Hierna stop het laden/opstarten.

Alvast bedankt.

mvg,

Richard

Bijdrager
    bcgraaf

Kan je deze folder eens weg gooien en dan homebridge herstarten “~/.homebridge/accessories”

Bijdrager
    Richard

Ik heb de folder weg gegooid, en opnieuw gestart.
    Dit loste het probleem niet op.
    Ik heb ondertussen wel gevonden waar het probleem in zat.
    Er waren in de Homewizard meerder apparaten met de zelfde naam.
    Zoals een brandmelder, temperatuur meter en scene die alle drie de naam keuken hadden.
    Dit is nu opgelost en Homebridge start helemaal op tot aan de QR code.

Alleen nu ziet de woning app de homebridge niet meer:(

Het valt niet mee om dit projectje werkend te krijgen.

Bijdrager
    Richard

Hoi bcgraaf,

Bedankt voor je hulp tot dus ver.

Het is ondertussen gelukt om het in zijn geheel werkend te krijgen.
    Ik heb nu eerst de Homebridge aan de woning app toegevoegd en daarna de Homewizard plugin geïnstalleerd.
    Alles van de Homewizard is nu zichtbaar in de woning app.

Helaas werkt het alleen maar voor heel even. Na een paar minuten geeft de woning app de melding dat de accessoires niet meer reageren.
    Ik krijg pas weer verbinding als ik Homebridge opnieuw opstart.

Misschien iemand die dit ook heeft?

Met vriendelijke groet,

Richard

Bijdrager
    bcgraaf

Hoi richard,

Kan je eens in de log bestanden van homebridge kijken wat er gebeurt? Heb je ook een woning hub, bv een iPad of  tv 4?

Bijdrager
    Richard

Hoi bcgraaf,

Sorry voor de late reactie.

Maar het is in orde gekomen het Homebridge en de homewizard.

Het probleem zat in een oude switch die in mijn netwerk zat, deze kon niet goed met het bonjour protocol overweg.

En mijn Synology zat op die switch aangesloten.

Nu deze er tussenuit is werkt het perfect.

Alleen de deurbel van KaKu werkt niet binnen de woning app. Hier moet ik nog een oplossing voor verzinnen.

Bedankt voor je support.

Met vriendelijke groet,

Richard

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.