13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Bageera

homebanking enzo …

Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn met homebanking maar de bank waar ik mee werk doet het afgrijselijk slecht op mac gebied. Ikzelf zit bij het belgische KBC, hun homebanking systeem draait enkel op Netscape 7 zeggen ze. Al lukt het me in de praktijk in de verste verten niet om dat ding draaiende te houden. Met welke (home)banken hebben jullie ervaring en hoe is hun “mac service”?

alvast heeeeeeel erg bedankt voor de tips!
    B.

Bijdrager
    Peppie

Bageera,

Volgens mij hebben ze in Belgie ook de Fortis bank, probeer deze eens ik werk er naar alle tevredenheid mee, ook met Safari.
    Nooit geen problemen, en als ze er zijn kan de helpdesk zelfs helpen.

De hele applicatie is “Bijna” ( paar kleine cosmetische foutjes) platform onafhankelijk opgezet, en werkt web-enabled

peppie

Bijdrager
    Rupert Nicolson

Fortis en ABN AMRO. Doen het beide prima in Safari, zij het dat Fortis aanzienlijk langzamer is. Ik download mijn mutaties en importeer ze in een excelwerkblad.

Bijdrager
    lode

Ikzelf zit bij de ING (ja, die Belgische rijke-snobsbank:P – m’n oom is directeur van een filiaal, vandaar (en neen, ik krijg er nooit niks van, zelfs niet op m’n verjaardag :cry: )), die bieden homebank aan via een zelfgeschreven applicatie (niets browsergebaseerd dus), werkt perfect op Windows en Linux, dus ik ga er van uit dat het op een Mac ook wel naar behoren zal werken.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”lode”

Die bieden homebank aan via een zelfgeschreven applicatie (niets browsergebaseerd dus), werkt perfect op Windows en Linux, dus ik ga er van uit dat het op een Mac ook wel naar behoren zal werken.

Ik zou er maar niet op door doen.

Bijdrager
    lode

Hoe bedoel je precies?

Bijdrager
    rolandvc

Fortis doet het in Firefox bijna twee keer zo snel al in Safari.

Bijdrager
    Double_UK
    ”Bageera”

Met welke (home)banken hebben jullie ervaring en hoe is hun “mac service”?

Ik werk met de Nederlandse Postbank. Zowel de ‘particuliere’ als de ‘zakelijke’ versie zijn via browsers te bereiken. De particuliere versie wordt goed ondersteund in Safari. Bij elke overschrijving krijg je een verse TAN-code (soort van pincode) via sms op je mobiel doorgestuurd. En die toets je in ter bevestiging van je overschrijving.
    Over het algemeen werkt het goed. 24 uur bereikbaar. Heel af en toe even down of moeilijk bereikbaar.
    De zakelijke versie kan ik alleen via firefox (en IE) bereiken. Is ook goed. Maar werkt nog met TAN-codes die je worden toegestuurd op papier. Dus als je vanaf een andere plek inlogt en een overschrijving wilt doen, heb je pech als je je je code’s bent vergeten. Lastig. Voor de rest goeie ondersteuning. Enige nadeel: open tot 23:00

Bijdrager
    Moos

ik werk al jaren met die applicatie van ING. werkte onder OS9 goed en ik geloof dat er al een OSX versie is vanaf 10.1.
    Werkt perfect, nooit problemen mee gehad.
    Handig en snel en zonder browser.
    Bij de aanschaf van een nieuwe computer kan je gewoon alles overzetten en doordoen met alle berichten, overschrijvingen gewoon zoals ervoor.

Heel content van
    Moos

Bijdrager
    koen76

Hoi,

thuis heb ik ook de ING applicatie. Werkt idd zeer netjes op de mac. Je doet alles off-line en dan maak je eigenlijk 1 keer connectie en hupsakee, alle geld staat waar het moet staan…

Ook heb ik Dexia thuis. Dat werkt ook, maar installatie was iets moeilijker. Dit is wel een echte webbased app. Zelfs java, waardoor het iets langer duurt eer het opgestart is enzo. Hier doe je wel alles online…

Als ik moest kiezen, zou ik voor ING gaan: oogt allemaal wat vlotter, en is maar mac based vind ik.

koen

Bijdrager
    DoppieDoppie

Ik “zit” op de Rabobank. Hierbij heb ik zelf een probleempje ondervonden. En wel met de Random Reader. Ik kon op een gegeven moment niet meer op de betalen en sparen functie inloggen, omdat mijn inlogcode niet bij de pincode klopte. Nu was mijn pinpas omgewisseld voor een nieuwe, dus daar lag het waarschijnlijk aan. Mijn Random Reader maakte echter de foute codes aan.

Toen ik de Reader van iemand anders gebruikte deed deze het wel. Dus dan weten jullie dat.

Bijdrager
    MedahOSX

Nog mensen met slechte ervaring met ING en Homebank?
    Ik zit nu bij de ABN AMRO, maar kan geen manier vinden om offline mn mutaties te beheren met hun irritante mt940 formaat. Ook word de ABN AMRO Credit Card soms geweigert door winkels omdat de winkel moet betalen voor de betaling via abn credit card (andere kaarten schijnen dit niet te hebben).
    En dan is er nog de credit card betalingen, die niet in te zien zijn bij de ABN AMRO en je dus altijd moet afwachten wat het word het einde van de maand.
    Hoewel ik kwa betalingen geen problemen heb met de ABN AMRO (ze weigeren practisch nooit te betalen).

Mochten er mensen zijn die ervaring hebben hiermee, of een manier weten hoe ik mijn ABN AMRO mutaties offline kan beheren op een Mac, zou ik graag wat van hun horen.

Groeten, MedahOSX

Bijdrager
    justhan
    ”Dennis

Ik “zit” op de Rabobank. Hierbij heb ik zelf een probleempje ondervonden. En wel met de Random Reader. Ik kon op een gegeven moment niet meer op de betalen en sparen functie inloggen, omdat mijn inlogcode niet bij de pincode klopte. Nu was mijn pinpas omgewisseld voor een nieuwe, dus daar lag het waarschijnlijk aan. Mijn Random Reader maakte echter de foute codes aan.

Toen ik de Reader van iemand anders gebruikte deed deze het wel. Dus dan weten jullie dat.

Naar alle waarschijnlijkheid is de batterij van de Reader nagenoeg leeg, hierdoor krijg je nl een verkeerde code…….:?
    Je kunt de Reader dan inruilen bij de bank voor een nieuwe.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.