19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Albert

Home Pod ook als PC speaker te gebruiken?

Gaat de Home Pod  kunnen werken als Pc speaker , I Mac 27  Late 2013.

• Dit onderwerp is gewijzigd 7 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Volgens Apple wel:

Audio Sources
    Apple Music1
    iTunes Music Purchases
    iCloud Music Library with an Apple Music or iTunes Match subscription
    Beats 1 Live Radio
    Podcasts
    AirPlay other content to HomePod from iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV, and Mac

Dat wil zeggen: hij ondersteunt AirPlay, dus je kunt vanuit bijvoorbeeld iTunes kiezen dat je muziek via de HomePod afgespeeld wilt hebben, op deze manier:

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk dat hij bedoeld of de HomePod gewoon als uitvoerapparaat geselecteerd kan worden.

Dus dat ‘ALLES’ op je Mac er heen gaat.

Bijdrager
    sunapple

Ik had graag gezien dat je een kabeltje tussen de speaker en Mac kon leggen. Bij het kijken van video met alleen het geluid via AirPlay wil nog wel eens vertraging voorkomen bijvoorbeeld (is wel enige tijd geleden dat ik dit testte).

In principe is de HomePod niet als echte PC speaker bedoeld, AirPlay is een “workaround”.

Bijdrager
    Geedee

Vraag me af of de HomePod ook mijn eigen cd-collectie die ik op mijn iPhone heb gezet (via iTunes op de Mac) kan afspelen. M.a.w. kan ik vanaf mijn Phone álle muziek streamen naar de HP?

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>sunapple op 8 februari 2018 om 19:30</p>
    Ik had graag gezien dat je een kabeltje tussen de speaker en Mac kon leggen. Bij het kijken van video met alleen het geluid via AirPlay wil nog wel eens vertraging voorkomen bijvoorbeeld (is wel enige tijd geleden dat ik dit testte).

In principe is de HomePod niet als echte PC speaker bedoeld, AirPlay is een “workaround”.

Zolang dat niet gemaakt wordt zal ik nooit zo’n speaker kopen.

Ik wil een speaker hebben die in de eerste plaats als speaker voor mijn Mac dient en tevens ook een AirPlay of wat voor hippe speaker dan ook is. De HomePod is voor mij veel te gelimiteerd want Siri gebruik ik nooit en zou ik meteen uitzetten. Los daarvan is dit weer zo’n product waar je vooral Apple diensten voor moet gebruiken MAAR …. daar weten ze marketing technisch wel een puntje aan te praten zodat het alleen maar lijkt dat Apple je opsluit in hun systeem en helemaal niets meer doet voor 3rd party diensten.

Reparaties (intern) aan de speaker kosten 280,- , dat is bijna de prijs van een nieuwe. Alleen de stroomkabel vervangen kan Apple doen voor 29,- de rest is alles 280,-

Bijdrager
    sunapple

<p class=”cite”>Shmoo op 11 februari 2018 om 11:27</p>
    <p class=”cite”>Ik wil een speaker hebben die in de eerste plaats als speaker voor mijn Mac dient en tevens ook een AirPlay of wat voor hippe speaker dan ook is. De HomePod is voor mij veel te gelimiteerd want Siri gebruik ik nooit en zou ik meteen uitzetten. Los daarvan is dit weer zo’n product waar je vooral Apple diensten voor moet gebruiken MAAR …. daar weten ze marketing technisch wel een puntje aan te praten zodat het alleen maar lijkt dat Apple je opsluit in hun systeem en helemaal niets meer doet voor 3rd party diensten.</p>

Siri gebruik ik nu ook nooit, maar misschien dat ik het wel zou gebruiken voor het afspelen van muziek, de primaire taak van de HomePod. Samen met mijn Apple Music abonnement komt ik dan verder ook niks tekort, behalve dan het gebrek aan een 3.5mm aansluiting.

Reparaties (intern) aan de speaker kosten 280,- , dat is bijna de prijs van een nieuwe. Alleen de stroomkabel vervangen kan Apple doen voor 29,- de rest is alles 280,-

Dat klinkt als veel, maar ik schrik er ook niet van. Het is minder waarschijnlijk dat dit ding kapot gaat dan dat je de achterkant van je iPhone X breekt (€611,10) of dat je je linker AirPod kwijtraakt (€89 dacht ik). Allebei kosten van meer dan de helft van de nieuwprijs van het product.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Geedee op 11 februari 2018 om 11:00</p>
    Vraag me af of de HomePod ook mijn eigen cd-collectie die ik op mijn iPhone heb gezet (via iTunes op de Mac) kan afspelen. M.a.w. kan ik vanaf mijn Phone álle muziek streamen naar de HP?

Daar geeft de pagina van Apple die ik hierboven aangehaald heb, al antwoord op: de HomePod ondersteunt AirPlay, dus alles dat via AirPlay af kan spelen, kan de HomePod gebruiken als uitvoerapparaat. Het zou voor iPhones, iPod touches, iPads en iTunes dus geen probleem hoeven te zijn.

Bijdrager
    T-sec

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 11 februari 2018 om 19:10</p>

Daar geeft de pagina van Apple die ik hierboven aangehaald heb, al antwoord op: de HomePod ondersteunt AirPlay, dus alles dat via AirPlay af kan spelen, kan de HomePod gebruiken als uitvoerapparaat. Het zou voor iPhones, iPod touches, iPads en iTunes dus geen probleem hoeven te zijn.

Net als de Apple TV waarbij het gros deze naast Netflix hoofdzakelijk gebruikt om via Airplay te streamen. Simpelweg omdat het aanbod Apple TV Apps te mager is.

Zolang de Homepod bijv. geen Spotify of Tunein App ondersteund zal ook hier het gros naast een eventuele iTunes bibliotheek via Airplay gaan streamen ben ik bang. Dan blijft het in de praktijk een ‘domme’ BT speaker met leuk geluid, te meer omdat Siri op de Homepod (nog) zijn beperkingen heeft.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>T-sec op 11 februari 2018 om 19:33</p>
    Net als de Apple TV waarbij het gros deze naast Netflix hoofdzakelijk gebruikt om via Airplay te streamen. Simpelweg omdat het aanbod Apple TV Apps te mager is.

Of omdat ze een Apple TV hebben waar je zelf niks op kunt installeren. (Ik gebruik mijn ATV 3 inderdaad voornamelijk voor Netflix en om dingen uit m’n iTunes-bibliotheek af te spelen, alleen niet via AirPlay.)

Zolang de Homepod bijv. geen Spotify of Tunein App ondersteund

(Derde persoon enkelvoud = stam + t.) Het lijkt me sterk dat de HomePod ooit dat soort dingen zal ondersteunen, want het zijn de onmiddellijke concurrenten van Apple’s eigen muziekdienst. In elk geval zolang er geen uitspraken van één of ander hoog orgaan — zoals de EU — hierover zijn, zoals bij de webbrowser van Windows.

Daarnaast lijkt het ook alsof Spotify ook geen zin heeft om Apple-technologie te ondersteunen, want toen ik gisteren eens op zoek ging in de Mac-app ervan, vond ik geen enkele mogelijkheid om AirPlay te gebruiken om muziek af te spelen, maar wel een eigen manier om apparaten aan elkaar te koppelen.

Dan blijft het in de praktijk een ‘domme’ BT speaker met leuk geluid, te meer omdat Siri op de Homepod (nog) zijn beperkingen heeft.

Ik kan niet voor een ander spreken, maar zelf heb ik een hekel aan praten tegen apparatuur om die te bedienen (vloeken tegen apparatuur is wat anders:) ). Al is het alleen maar omdat je, wanneer er iemand anders in de buurt is, grote kans hebt dat die ander iets hoort en denkt dat je het tegen hem of haar hebt — of nu net dat je iets tegen je luidspreker zei terwijl je iemand in een andere kamer riep.

Een ander bezwaar is dat ik geen zin heb om TV-Nederlands te moeten spreken tegen die apparaten, omdat ze anders niet verstaan:)

Bijdrager
    Elduderino

<p class=”cite”>T-sec op 11 februari 2018 om 19:33</p>

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 11 februari 2018 om 19:10</p>

Zolang de Homepod bijv. geen Spotify of Tunein App ondersteund zal ook hier het gros naast een eventuele iTunes bibliotheek via Airplay gaan streamen ben ik bang. Dan blijft het in de praktijk een ‘domme’ BT speaker met leuk geluid, te meer omdat Siri op de Homepod (nog) zijn beperkingen heeft.

Dat verschilt natuurlijk per gebruiker. Voor jou een domme BT speaker voor Apple Music gebruikers een zeer bruikbare speaker. Siri functionaliteit richt zich hoofdzakelijk op afspelen van muziek, voor dat geval dus zeer bruikbaar zonder naar je iPhone te grijpen. Het is nou eenmaal voor een bepaalde doelgroep in het Apple eco systeem, ik ken ook genoeg andere speakers waar deze gebruikers maar weinig aan hebben.

Bijdrager
    T-sec

In mijn, en ook dat van vele anderen, ogen blijft het een stukje scherp geprijsde hardware om andere dure verkoop te stimuleren.

Zoals de Senseo dit voor Douwe Egberts koffiepads is, is dit voor Apple de Homepod met Apple Music.

Hoe kan het anders zijn dan dat je (tot nu toe) beperkt bent tot deze betaalde dienst als je muziek wilt luisteren zonder eigen middelen?

Of de geruchten dat Spotify in populariteit en inkomsten terugloopt moeten ooit gaan kloppen waardoor Apple Music de vervanger gaat worden.

Ik houd ergens hoop op Apps zoals Spotify of TuneIn, omdat Apple recentelijk ook Whatsapp push diensten toeliet op het CarPlay platform.

Bijdrager
    TheBigZ

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 12 februari 2018 om 10:38</p>

<p class=”cite”><span style=”font-size: 16px; background-color: #ffffff;”>Daarnaast lijkt het ook alsof Spotify ook geen zin heeft om Apple-technologie te ondersteunen, </span></p>

<p class=”cite”><span style=”font-size: 16px; background-color: #ffffff;”>…want toen ik gisteren eens op zoek ging in de Mac-app ervan, vond ik geen enkele mogelijkheid om AirPlay te gebruiken om muziek af te spelen, …</span></p>

Dat hoef je toch ook helemaal niet in de macOS app (eg Spotify) zelf te doen, dat kan centraal op macOS niveau.

Bijdrager
    TheBigZ

offtopic

Wat werkt die Citeer-functie hier ongelofelijk knudde!

/offtopic

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>TheBigZ op 14 februari 2018 om 17:20</p>
    Dat hoef je toch ook helemaal niet in de macOS app (eg Spotify) zelf te doen, dat kan centraal op macOS niveau.

Ik kan me goed voorstellen dat iemand muziek uit AirPlay-luidsprekers wil horen, maar bijvoorbeeld systeemgeluiden uit de computer zelf. Met iTunes gaat dat, want dan kies je daarin welke luidsprekers iTunes moet gebruiken terwijl de normale geluidsuitvoer voor de computer, de interne luidsprekers is.

Bijdrager
    TheBigZ

Jakko Westerbeke op 15 februari 2018 om 10:37

Ik kan me goed voorstellen dat iemand muziek uit AirPlay-luidsprekers wil horen, maar bijvoorbeeld systeemgeluiden uit de computer zelf.

Kan allemaal apart ingesteld worden.

https://support.apple.com/kb/PH25370?locale=nl_NL

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt kiezen via welk apparaat de geluidseffecten te horen moeten zijn, maar dat is verre van dat je het „allemaal” apart in kunt stellen. Wat als je bijvoorbeeld muziek via een HomePod wilt hebben maar het geluid van filmpjes in je webbrowser uit de luidsprekers van de computer? Dat gaat alleen door in bijvoorbeeld iTunes aan te geven dat dát op de HomePod moet spelen, maar als je muziek van Spotify wilt luisteren, dan heb je die keuze dus weer niet.

Bijdrager
    Brombeer

Ik word oud of ik wil te snel. Ik lees: Hond ook als PC Speaker te gebruiken?

Bijdrager
    TheBigZ

Woefer!:-)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.