7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorngra

@Home + Netgear router + usb adapter

Ik heb het combikeuze pakket van @Home met Internet Telefoon en TV. Nu heb ik gekozen voor een draadloos modem á 69,- maar nu werkt de Netgear usb stick (die bij het modem zit) volgens mij niet op OSX.

Ik dacht inpluggen en verbinding maken met de Netgear router. Mooi niet. Echt weer geweldig van @Home dat ze geen Mac compatible hardware leveren.

Klopt het dat het dus niet mogelijk is? Heb namelijk een PB G4 zonder airport. Kom ik dan nog een Airport kaartje aan het kopen?

Bjorn

Bijdrager
    macpro

Misschien kun je iets met deze info.

Bijdrager
    bjorngra

Bedankt, maar het type WG111 wordt niet ondersteund. Het is toch schandalig dat ze bij @Home niet de moeite nemen om erbij te zetten. Netgear Wireless USB adapter is niet OSX compatible.

Morgens eens bellen dan krijgen ze de router terug.

Als ik een Airport Express koop. Wat is dan de goedkoopste oplossing om de PB G4 draadloos te krijgen. voor een oude airport kaart betaal je ook 85,- zag ik laatst.

Bijdrager
    swissonline

Volgens mij moet de pen werken met de gratis software die je hier

http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Macintosh.html

kan krijgen , lees ook meer hier over

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=96079&start=0&sid=d31fbf37d0d65548b98216a7090849cb

op dit forum
    :)

Bijdrager
    swissonline

je krijgt na installatie een nieuw programmaatje waarmee je de verbinding met je draadloos station kunt configureren.
    In dat programmaatje kun je ook eventueel de beveiliging van je draadloos netwerk instellen.

Bij systeemvoorkeuren ‘netwerk’ blijkt nu een nieuwe ‘ethernet adapter’ te staan die verbinding maakt met je basisstation.
    Als je daar een ip adres krijgt, is alles OK.

In enkele gevallen gebeurt het dat je wel verbinding krijgt in het Ralink programma maar geen ip-adres in de systeemvoorkeuren netwerk. In dat geval helpt het meestal als je de router eens op G-mode zet in plaats van op mixed mode. Nadien mag je hem desgevallend terugzetten op mixed mode.
    Have fun.

Wat ook help is de pen uittrekken en terug inpluggen , meestal herkend hij de pen dan vanzelf . :innocent:

Bijdrager
    bjorngra

Helaas, dit werk ook niet. Het lampje op de stick brand ook totaal niet.

Als ik deze kaart koop krijg ik het dan wel aan de praat via de Netgear Wireless Router?
    Bij de AppleStore > Belkin Wifi 802.11G PCMCIA-kaart

En bij Dynabyte staat deze: https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=114
    Is dat dezelfde?

Wat ik alleen weer vreemd vindt is dat op de site van Belkin niet staat dat de kaart Mac
    compatible is!

:roll:

Bijdrager
    Dick de Roos

Stelletje sukkels die providers.
    Door @Home, die mij een proefpakket wilde aansmeren (hoefde ik niet, maar ze zegden wel meteen mijn telefoon (KPN) en internet-abonnement (HetNet) op), zit ik nu al 3 weken zonder internet. Met uitzicht op nog 2 weken is mij verzekerd.
    HetNet kan blijkbaar geen verbinding meer maken. Een ‘foutmelding” (???), drukte en mensen die hun werk niet goed uitvoeren; je bent er maar klaar mee.
    Overigens de reden dat ik niet inging op het aanbod van @Home om “even te kijken naar de mogelijkheden”, was dat de info over het modem, wat achteraf onvoldoende en onjuist bleek.
    Net zoals de info die jij (blijkbaar niet) hebt gekregen.
    :x Plezierig te weten dat je nu bijna niet meer terug kunt.
    Sterkte.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.