20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    MarcelS

@home gaat dat goed?

Dag allen,

Is er iemand die ervaring heeft en wellicht internet toegang heeft middels
    @ Home kabelinternet?
    Ik heb eens even gekeken maar ze zeggen daar bij @ Home expliciet dat ze OS X niet ondersteunen wat natuurlijk een rare zaak is maar goed, wie maakt mij wat wijzer??

Marcel.

Bijdrager
    maceddy

Een kennis van mij heeft al jaren @ Home…

Ook onder OS X.
    Weliswaar via een routertje, maar dat mag geen verschil maken lijkt mij.

Bijdrager
    Flipstra

@Home werkt bij mij prima. Bijna geen downtime en best wel snel. Alleen de upload is maar 16k/s, dus dat sukt.

Bijdrager
    maceddy

Ook met een sneller abonnement??

Bijdrager
    Haddock

Ik heb sinds een half jaar @home breedband. En dat werkt prima met OSX. Als je de mac aanzet heb je automatisch verbinding via DHCP. Met of zonder router dat maakt niet uit. De max. upload is 16kb, max. download gemiddeld 350kb.

Eerst werkte ik met adsl via planet internet. Maar @home is voor hetzelfde geld echt veel sneller. En als je weinig download en alleen veel surft kun je elk moment overstappen naar @home basis dat bijna de helft kost. Ook weer terug naar breedband is geen probleem. Je betaalt dan alleen een paar euro aan overzetkosten. Ook de aansluitkosten bij @home vind ik erg schappelijk vergeleken met de meeste adsl-aanbieders.

Je hoort vaak dat kabel instabieler is dan adsl. Zelf heb ik daar weinig van gemerkt. De snelheid is in ieder geval erg constant. Lager dan 150 kb ben ik nog nooit geweest met een snelheidstest en dat is dan nog twee keer zo snel als adsl-comfort bij planet internet. Het afgelopen half jaar is de verbinding twee keer uit de lucht geweest. 1 keer een dag en 1 keer een paar uur. Dat vind ik acceptabel.

Hier vind je alvast de instellingen van @home onder OSX.

Bijdrager
    Robinho

Ik heb ook kabelinternet van @home (in Tilburg). Heb OSX draaien op een G3 500mhz, gaat prima, lekker vlot, zelden problemen.

Bijdrager
    Robinho

Als je het door Essent laat installeren loop je wel het risico dat de installateur nog nooit een mac heeft gezien. Is wat lastig. Destijds maakte ik nog gebruik van IE en Outlook, dat kwam hem enigszins bekend voor en na enkele telefoontjes naar zijn thuisbasis kwam alles toch nog goed. Maar de kans dat-ie Mail en Safari en Halime (voor de nieuwsgroepen) ooit heeft gezien is wat kleiner

Bijdrager
    M

Ik gebruik @home al 2 jaren en heb er nog nooit problemen mee gehad.
    In tegen stelling van anderen die ik ken over Chello en Wanadoo. @home is ook meerdere malen als beste uit onafhankelijke testen gekomen.

Dus voor mij geen andere :D

(Friesland, Sneek)

Bijdrager
    kenmasters

Ik heb @Home in Emmen, dat werkt allemaal uitstekend. Eerst direct op het modem, toen via een router en nu draadloos, allemaal prima. Laten installeren moet je niet doen, het is duur en je kunt het best zelf. Ik heb ’t samen met m’n pa gedaan en dat ging uitstekend. Je hebt zelf waarschijnlijk ook nog meer verstand van een mac instellen dan die lui van @Home dus dan kunnen ze ook niks verkloten.

Bijdrager
    rbroen

Ben thuis net over van @home breedband (49 euro/mnd met gemiddeld 350 KB/sec downloaden) naar @home basis (29 euro/mnd met 35 KB/sec downloaden). De basis is traaaaaaggggggg :cry:.

Ik ga dit weekend ADSL lite vergelijken met @home basis.

Bijdrager
    Boskabouter

In Heerlen geen probleem met @Home, downloadsnelheid gem. rond 400k/s, OS9 en OSX helemaal geen probleem, gewoon DHCP instellen, @Home clientID invullen en je krijgt je IPnummer NO PROBS en ze verbeteren (proberen althans) constant hun netwerk….

Bijdrager
    passenger

Als relativering op de originele vraag: Ondersteunen wil niet zeggen niet kunnen. Nam twee jaar geleden nog onder OS9 Wanadoo kabel (Casema), dat ondersteunden ze wel, ging over op OSX, als een zonnetje en echt te makkelijk voor woorden. Vind later uit dat ze het niet ondersteunen. Inderdaad, geen ondersteuning van Casema als je met een Mac wilt kabelen. Maar het werkt wel……. Wat dat betreft, lang leve dit forum….

Bijdrager
    MarcelS

Nou dat zijn een heel stel opbeurende berichten, mijn dank aan allen, en inderdaad ik denk dat ik het niet laat installeren maar het zelf doe, ze hebben op dit moment een aanbieding met de starterspakketten,

Nogmaals dank.

Marcel.

Bijdrager
    soeperfriek

Ik heb sinds een weekje een imac en nu wil ik zowel de mac als mijn xbox via @home breedband laten draaien. Heb ik hiervoor nog iets extra’s nodig, zoals bijvoorbeeld een router of een hub?

Bijdrager
    kenmasters

Daar heb je een router voor nodig…

Bijdrager
    wesley

ik heb @home en het is goet ik betaal 47,95 euro permaant maar goed hoor :D

Bijdrager
    JJmac

Ik hou dit topic aardig in de gaten omdat ik er ook overdenk om over te stappen naar @home ik bezit een imac G3 400, mijn vraag is moet dit nu zonder router of met wat is beter of sneller.

Bijdrager
    rbroen
    ”JJmac”

Ik hou dit topic aardig in de gaten omdat ik er ook overdenk om over te stappen naar @home ik bezit een imac G3 400, mijn vraag is moet dit nu zonder router of met wat is beter of sneller.

Een router is alleen nodig als je de internet aansluiting (hardware-matig) wil delen binnen je netwerk. De meeste routers zijn ook hub of switch, die van mij heeft 5 netwerkpoorten (soms gebruik ik nog een externe hub om extra poorten in andere ruimtes te maken).

Met één computer is een router overbodig.

Bijdrager
    JJmac
    ”rbroen”
    ”JJmac”

Een router is alleen nodig als je de internet aansluiting (hardware-matig) wil delen binnen je netwerk. De meeste routers zijn ook hub of switch, die van mij heeft 5 netwerkpoorten (soms gebruik ik nog een externe hub om extra poorten in andere ruimtes te maken).

Met één computer is een router overbodig.

Bedankt voor de uitleg heb trouwens nog een hub liggen(starlan) voor nood.
    Nu nog nadenken over welke internetverbinding, de kosten spelen hierbij een grote rol namelijk.

Bijdrager
    eus

zowel mijn Imac als mijn Emac draaien prima met X met @home! inderdaad, monteur keek vreemd op, maar nu meer dan 2 jaar al prima! goede snelheid, weinig problemen ( in comb. met mac dan!) en ach…wij maccers doen het toch zelf???????????????????? hebben wij een monteur nodig??????? ja hooguit voor de mac zelf. maar niet voor dit toch?

ohja, @home tilburg is mijn basis!
    en ik heb het ‘dure’ abonnement

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.