12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Essenhout

Home-dir op Mojave en op High Sierrra gebruiken, hoe?

Thuis kan ik Mojave op de mini zetten, de iMac op mijn andere adres kan niet verder dan High Sierra. Ik wil de home-dir van thuis meenemen naar mijn andere adres en er daar verder mee kunnen werken en andersom. Tot nu toe maakte ik een back-up op een externe SSD met CCC en liet daar de iMac mee opstarten, dat werkte goed, was misschien wel wat omslachtiger dan nodig. Ik wil de Externe SSD als opstartschijf voor de iMac blijven gebruiken, ik kan de die SSD High Sierra laten staan, maar hoe kan ik het beste mijn home-dir van Mojave naar High-Sierra krijgen (en andersom) zonder dat één of beide systemen daarvan in de war raken?

Hel veel dank voor hulp, ik kom er zelf niet uit.

Bijdrager
    Pasav

Ik raad dit af, omdat bv mail per systeem een andere indeling heeft. En ook andere programma’s hebben per systeem een ander bestand.

Bijdrager
    Essenhout

Dank je Pasav. Ik had al zitten studeren wat er allemaal wel en niet mee zou moeten, maar dat wordt heel erg ingewikkeld en kan gemakkelijk tot fouten of problemen leiden. Ben dus op zoek naar een simpele en veilige oplossing. Het zou jammer zijn als ik Mojave niet kan gebruiken.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kúnt je thuismap op de externe schijf zetten en dan allebei de computers zo instellen dat ze op die schijf kijken voor die map, maar ook ik vermoed dat je dan problemen gaat krijgen met programma’s en hun instellingen.

Andere insteek: Is het geen optie om iCloud Drive te gebruiken voor de bestanden waarmee je wilt werken op allebei de plekken? Alle bestanden die je daarin zet, kun je bereiken en bewerken vanaf elk apparaat waarop je ingelogd bent met je Apple ID (en waarop iCloud Drive ingeschakeld is, natuurlijk).

Bijdrager
    Essenhout

Dank je Jakko. Ik had ook even aan iCloud gedacht, maar ik weet nog niet hoe dat werkt, heb er nooit behoefte aan gehad en het nogal druk met andere dingen. Ik heb op mijn andere adres geen internet, is iCloud ook op een schijf op te slaan met behoud van dezelfde functies?

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door Essenhout.
    Bijdrager
    GoeieDag

iCloud werkt ook offline, en zal syncen zodra je weer online komt.

Bijdrager
    Essenhout

Dat is goed om te weten, maar nu wil ik off line mijn andere mac syncen, kan dat via lokale opslag (die ik dan als gegevensuitwisseling tussen beide mac’s gebruik)?

Bijdrager
    GoeieDag

Nee, dat kan niet. Niet Syncen, wel vervangen.

Maar als je bij die andere Mac bent, heb je toch internet?

Bijdrager
    Essenhout

Op mijn andere adres heb ik geen internet (wel zo rustig ;-)  )

Bijdrager
    Max_G

“Het zou jammer zijn als ik Mojave niet kan gebruiken.”
    .
    “Ik had ook even aan iCloud gedacht, maar ik weet nog niet hoe dat werkt, heb er nooit behoefte aan gehad en het nogal druk met andere dingen. Ik heb op mijn andere adres geen internet.”
    .
    Wat win je met het gebruik van Mojave? Zeker als je het te druk hebt met andere dingen (heel goed!) en niet overal internet hebt (heel goed! .. al kun je wel tetheren…) zou ik lekker alles op High Sierra houden. Da’s stabiel en goed en wordt voorlopig nog wel ondersteund.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door Max_G.
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Essenhout op 8 oktober 2019 om 10:54</p>
    Ik had ook even aan iCloud gedacht, maar ik weet nog niet hoe dat werkt

Heel eenvoudig: je zet iCloud Drive aan, en in de Finder krijg je die in de linkerkolom. Klik daarop en je krijgt de inhoud te zien; je kunt er bestanden naartoe en vanaf kopiëren en bewaren op precies dezelfde manier als op je eigen harde schijf. Ook vanuit de open- en bewaarvensters van programma’s werk je er op precies dezelfde manier mee als met je lokale schijven.

Ik heb op mijn andere adres geen internet, is iCloud ook op een schijf op te slaan met behoud van dezelfde functies?

Dat wordt moeilijk, want het hele idee achter cloud-diensten is nu net dat de bestanden e.d. erin overal beschikbaar zijn waar je een Internetverbinding hebt

Bijdrager
    Essenhout

Dank Jakko. Ik heb genoeg ervaring in het werken met verschillende schijven, dis ik snap wat er dan allemaal met iCloud kan. Voor mij niet zo interessant, ik heb meerdere externe schijven in gebruik.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.