11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    –powerlover–

Home Control

Is het mogelijk om net als je entertainment via de Apple Tv, de iPod Touch inhuis te gebruiken voor het besturen van je lichten? Ik weet dat er verschillende programma’s voor de mac zijn, maar ik wil niet dat mijn computer heel de dag en nacht aanstaat! Iemand een oplossing ik ben benieuwd!
    Groeten Jesse

Moderator
    Koen van Tongeren

Er zijn applicaties voor de iPhone/iPod touch die dat kunnen, maar die werken allemaal via je Mac. Je zal namelijk altijd een apparaat moeten hebben dat de schakelaar is tussen het draadloze (wifi) en de (bedrade) lichten etc. in je huis. Applicaties voor de iphone zijn dan ook niet veel meer dan een web interface om je Mac systeem op afstand te bedienen.

Bijdrager
    rednesed

Ik volg dit topic op de voet. Ook ik ben nieuwgierig en hunker naar een mogelijkheid.

Bijdrager
    macpro

Daar wordt het draadje Huisverlichting en andere apparaten besturen via je Mac ?? voor gebruikt.
    Op dit moment is een iPhone applicatie in ontwikkeling die samenwerkt met Indigo, maar die is nog niet officieel beschikbaar.

Bijdrager
    Vleer

Ik heb een kastje dat ethernet commando’s in infrarood e.d. kan omzetten. Mijn iPhone stuurt dus rechtstreeks commando’s naar mijn kastje die dan de tv, lampen e.d. kan besturen.
    Bijkomend voordeel is dat je van die goedkope infrarood over-al-te-koop lampen dimmers kan gebruiken ipv speciale x10 dimmers.

Bijdrager
    macpro

Gebruik je daarvoor een IRTrans module?

Bijdrager
    Vleer

Nee een global cache gc-100 :) (Met zelfgeschreven software)
    Deze heeft 4 verschillende in/uitgangen voor IR en andere modules en een serieële poort voor gordijnen e.d.

Idee heb ik van airremote alleen die lieten te lang op zich wachten en kost 100€.
    Toen maar zelf aan de slag gegaan.

Hoe staat het met jou x10 huis? Werkt het goed en stabiel? Is het écht handiger dan gewone lichtknopjes of vooral leuk om te showen aan vrienden enzo?

Bijdrager
    DESMEV

Heb zelf thuis componenten van Xanura om de lampen etc. te bedienen. Als controller heb ik de Home Control Box geinstalleerd. (www.homeautomationeurope.com) Deze laatste werkt ook met een heleboel andere systemen samen. Kost een 600,00 – 700,00 euro maar werkt als een trein.

Programmeren met de HCB gaat via een browser. Er is een apart venster om zelf buttons aan te maken met een geheel eigen functie. Bv Buttom “Film” : Lichten worden gedimd, audio/beeld gaat aan, gordijnen dicht, popcorn machine aan en (echt waar het kan) een e-mail met een waarschuwing voor mogelijk filmgeluid overlast voor de buren.

Bijdrager
    DESMEV

Oja enne…, bediening via de iPhone…

Bijdrager
    –powerlover–

Ik heb een idee. Als je naar deze website gaat:
    http://www.smarthome.com/2412N/SmartLinc-INSTEON-Central-Controller-2412N/p.aspx
    Dan zie je dat dit een soort basestation als het Apple Airport is. However, Insteon supports x10, wat in europa in heel verschillende manieren mogelijk is. Dus stel je dit voor.

Een converter van 220 naar 110 volt het apparaat zendt het signaal uit maar heeft geen stekker inzich en je verbindt het met al je x10 apparaten. In mijn huis gaat het eigenlijk alleen om verlichting misschien later beveiliging op een verdieping, centraal gelegen! Wat denken jullie ervan?
    Groeten Jesse

Bijdrager
    iAgree

Zijn de xanura modules ook met de indigo software aan te sturen , ik moet namelijk een set gordijnen aansturen met een waarschijnlijk zax12 module, uiteraard weten de leveranciers weer een s niets van de indigo apple software helaas.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.