7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MediQ

Home-cinema incl. MacBook. Goed plan?

Ik heb de afgelopen tijd wat onderzoek gedaan op het internet. Ik heb een MacBook en wil een aantal dingen op m’n studentenkamer opzetten, waaronder radio en TV (via kabel) en muziek via m’n laptop.

Video: Ik was van plan m’n MacBook via mijn mini-DVI poort naar DVI naar HDMI aan te sluiten op mijn nieuwe TV (weet nog niet welke).

Audio: Ik heb meerdere opties bekeken:

[*:c1336c2a03]Losse 5.1 voor m’n Mac (duur..)
      [*:c1336c2a03]Firewave (niet in NL..)
      [*:c1336c2a03]Simpel stereo output op een simpel ‘micro systeem‘ (te simpel.. :P)
      [*:c1336c2a03]Eventueel alles via een receiver doen (misschien meest praktisch, maar ook duur omdat ik dan nog losse boxen moet hebben..)[/list:u:c1336c2a03]
      Om radio, tv en muziek geluid via hetzelfde systeem te laten gaan zat ik aan het volgende te denken:

Sony DAV-DZ260
      + Mijn MacBook via optical.

Mijn MacBook wil ik gebruiken voor de muziek, met behulp van Front Row/Plex. Ik heb enkele sites (hier en hier) gevonden over het aansluiten van de MacBook via optical. Nou heeft dat Sony ding een optical in, dus dat leek me wel een goed plan. Daarbij is dat Sony ding verkrijgbaar vanaf zo’n 200 euro en dus goedkoper dan een receiver.

Voor de mensen die het overzicht allang kwijt zijn, hier een superdeluxe paint plaatje:
      [URL=http://home.planet.nl/~blank454/kamer_plannen.png][/URL]
      klik op plaatje voor vergroting

Nou zijn mijn vragen aan jullie:

[*:c1336c2a03]Klopt het dat HDMI allebei de kanten op kan en dus ook bijv. het geluid van de kabel/gamecube via de TV naar de home cinema set kan sturen? Dat begrijp ik namelijk uit de handleiding van het apparaat ( pagina 18 )
        [*:c1336c2a03]Kan dit zoals ik het heb opgebouwd?
        [*:c1336c2a03]is dit een goede keuze, zowel financieel als praktisch?:)
        [/list:u:c1336c2a03]
        Hoop dat jullie kunnen helpen:)

Bijdrager
        Pieterr
        ”MediQ”

Klopt het dat HDMI allebei de kanten op kan en dus ook bijv. het geluid van de kabel/gamecube via de TV naar de home cinema set kan sturen?

Je TV zal de HDMI ingangen alleen als input zien, niet als outputs.
        Misschien dat je (nog te kopen) TV een SPDIF uitgang heeft die je weer als input kunt gebruiken in je Sony HT set.

Bijdrager
        MediQ

@ Pieterr: dank. dan wordt dat SPDIF (coax) of SCART (zie updated paint figuurtje)

@ Richèle: Oke, maar dat was maar een voorbeeld. Met dat ding heb ik twee speakersets wat ik eigenlijk niet wil.

Graag commentaar over het geheel.

Moderator
        Rivanov

We hebben sinds vorige week de Sony DAV-DZ260 beneden staan en het is echt een uitstekende aankoop! Echt een perfecte HT als je kwaliteit voor niet al te veel geld wilt!

Bijdrager
        MediQ

Alternatief is dit:

Sony geeft in de handleiding aan dat je de TV audio ook naar de HT set kan doorsturen, maar ook bijv. van een videorecorder/Playstation (zie handleiding p18). Dan zou de toevoeging van mijn home cinema bij dit 2e scenario toch niet tot sync problemen kunnen leiden, zowel voor mijn MacBook als voor kabel-tv/game console?

Ik heb veel goede verhalen gelezen over het Sony ding en vind het toch wat te veel van het goede om een receiver + speakers + dvd-speler los te kopen wat 3x zo duur gaat worden. Ik ben maar een student:)

Ik probeer dus sowieso het volledige geluid van de TV uit de home cinema set te laten komen. Het gaat mij niet zozeer om het 5.1, maar het is natuurlijk wel leuk voor films;)

Edit:
        In de mirror van dit topic op GoT: iemand bevestigt dat mijn eerste opstelling (zie topic start) bij hem in actie prima functioneert:) Ik ga dat maar eens proberen.

Bijdrager
        ckafe

Studentenkamer = studeren op een kamer?:evil:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.