19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Vin

Hoeveel zou mijn mbp core duo waard zijn?

Hallo. ik heb een macbook pro core duo van de laatste lading. Dus net voor de core 2 duo’s. Hij is nog in perfecte staat enzo en ik heb m nu 2 maanden. STEL DAT ik m zou verkopen, hoeveel zou ik er dan voor kunnen krijgen denken jullie? de volledige specs zijn als volgt:

2,16 GHz
    2 GB ram
    256 mb videokaart
    single layer dvd brander

ik wil t graag weten omdat ik een financiële meevaller heb en ik er stiekem heel even over nadacht om de core 2 duo te kopen zodat ik ook een dual layer dvd brander heb en er 3 gb geheugen in kan stoppen….

Bijdrager
    olbo

Kijk maar eens op tweedehandsmac.nl

alhoewel ze daar belachelijk hoge bedragen vragen…

Bijdrager
    Esquare

Zoals je in draadjes als deze kunt lezen, worden die ‘oude’ MBP’s gedumpt voor om en nabij de 1600 euro. Dat is dan met minder geheugen, maar wel nieuw. Veel meer dan dat bedrag zul je er dus niet voor krijgen.

Bijdrager
    Vin

oke. bedankt voor de reacties. dan weet ik genoeg. en eigenlijk is het ook wel te zot om waar te wezen dat ik dan weer een nieuwe zou kopen…. ik bedoel, alleen voor een dual layer brander en meer geheugen… ben blij met mijn werkpaard dus ik moet eigenlijk niet zeuren!

Bijdrager
    mollie319

maar stiekum knaagt het wel een beetje of niet?

meer geheugen erin te kunnen doen
    snellere processor (core2Duo)
    minder warmte producerend
    helderder scherm
    snellere Airport kaart (802.11n)
    langere accuduur……

8)

Marcel

Bijdrager
    gretver
    ”mollie319″

maar stiekum knaagt het wel een beetje of niet?

meer geheugen erin te kunnen doen
    snellere processor (core2Duo)
    minder warmte producerend
    helderder scherm
    snellere Airport kaart (802.11n)
    langere accuduur……

8)

Marcel

Gemeen!;)

Bijdrager
    Vin

dat is idd wel gemeen! ik moet zeggen dat t ook redelijk verleidelijk is maar ik trek t niet om kei veel geld bij te leggen…. zo rijk ben ik nou ook weer niet!

Bijdrager
    gretver

Voor je gemoedsrust:

Het verschil is volgens mij alleen de mogelijkheid voor pre-n airoprt en een snellere processor/andere processor.

Dat 64 bit is niet echt relevant. Het grootste voordeel is dat een 64 OS meer dan 8 Gb kan aanspreken. Dat past toch niet in een macbook pro.

Overigens is het scherm toch precies hetzelfde?

Bijdrager
    PietjePuk

Scherm is exact hetzelfde idd.

(heb overigens compleet dezelfde machine als de topicstarter, we zijn met 2):P

De betere specs kan je relativeren:

64 bit merk je niet zo veel van
    zoveel dual layers brandt je toch niet (ben je nog beter af trouwens met een externe, sneller en goedkoper)
    Die N-kaart daarvoor moet je al een N supported router hebben
    De mijne wordt totaal niet overdreven warm (na het vervangen van logicboard)
    En dat van die langere accuduur is ook te verwaarlozen
    scherm is hetzelfde
    een lat van 2 gig kost een klein fortuin dus dat steek je er ook niet meteen in

dusja…

Bijdrager
    Remcooo

Er is toch een site geweest waar je de waarde van je Mac kon opzoeken is die er nog?

Bijdrager
    Vin
    ”PietjePuk”

Scherm is exact hetzelfde idd.

(heb overigens compleet dezelfde machine als de topicstarter, we zijn met 2):P

De betere specs kan je relativeren:

64 bit merk je niet zo veel van
    zoveel dual layers brandt je toch niet (ben je nog beter af trouwens met een externe, sneller en goedkoper)
    Die N-kaart daarvoor moet je al een N supported router hebben
    De mijne wordt totaal niet overdreven warm (na het vervangen van logicboard)
    En dat van die langere accuduur is ook te verwaarlozen
    scherm is hetzelfde
    een lat van 2 gig kost een klein fortuin dus dat steek je er ook niet meteen in

dusja…

als ik dit zo lees dan heb je eigenlijk wel helemaal gelijk. Misschien een externe dual layer kopen dan ofzo… Nou ik moet ook eerlijk zeggen dat ik absoluut tevreden ben met mijn mac hoor maar ik dacht dat t verschil met de nieuwe groot zou zijn en dat blijkt dus wel mee te vallen….

Bijdrager
    imathieu

Als je toch nog van gedacht verandert, wil ik je wel verlossen van je macbook! :wink:

Bijdrager
    PietjePuk
    ”Sic!”

maar ik dacht dat t verschil met de nieuwe groot zou zijn en dat blijkt dus wel mee te vallen….

Apple maakt je graag zot op dat gebied, don’t buy that marketingtalk:wink:

Bijdrager
    Vin

@ PietjePuk. ik heb idd gemerkt dat apple dat goed kan! en ik ben daar wel gevoelig voor! :wink:

en @imathieu: is goed! hoeveel?:P

Bijdrager
    edward00

Mocht matthieu nog intresse hebben in;

2,0 ghz macbook pro intel core duo
    256 mb videokaart
    1024 mb geheugen
    100 gb 5200 rpm hd

Bijdrager
    NoiA

bovendien is de radeon kaart in de c2d generatie ook niet meer underclocked… en heb je die dus op volledige snelheid. Verder is de pinhole bij de isight netjes weggewerkt en heb je ook firewire 800 op het 15inch model

Bijdrager
    Frenco

Wat zou een ibook G3 / 600Mhz / 15Gb HD en 384MB intern nog waard zijn?
    iemand een idee?

Bijdrager
    Esquare
    ”Frenco”

Mijn eerste reactie was: ‘geen fluit’. Maar dat is vast niet wat je wilt horen. Macnews.de geeft een prijsindicatie van 250 tot 300 euro, wat me nog aan de hoge kant lijkt.

Bijdrager
    Frenco
    ”Esquare”
    ”Frenco”

Mijn eerste reactie was: ‘geen fluit’. Maar dat is vast niet wat je wilt horen. Macnews.de geeft een prijsindicatie van 250 tot 300 euro, wat me nog aan de hoge kant lijkt.

ja idd haha ‘geen fluit’ dacht ik al, maar dacht zelf aan zo’n 200 euro zat ik redelijk in de buurt maar is idd misschien nog wel vrij hoog…. thx voor je reatie Esquare!:D

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.