30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 242)
  • Q:

Bijdrager
    AppleFlap

Hoeveel vuurwerk koop jij?

En hoeveel vuurwerk kopen jullie?

Mijn ouders kopen meestal rond de 50 euro en dat bestaat vooral uit siervuurwerk voor ’s avonds..:)

Bijdrager
    DeXoN

Niks, nada, nopes. Is veel te veel geld voor wat het maar is. Kijk liever naar vuurwerk dat een ander heeft gekocht:D

Bijdrager
    vogel

Ik kijk er graag naar en maak er graag foto’s van, maar anderen mogen het van mij afsteken.

Bijdrager
    Luidspreker

Niks. Het is te duur en bovendien ben ik te lui om het af te steken.

Bijdrager
    Zakske

0.

Bijdrager
    Steff

Ik koop helemaal geen vuurwerk maar geldverspilling is het niet. Siervuurwerk is echt enorm mooi om naar te kijken enzo en soms een enorme knal is ook wel te doen. Alleen om daar zelf geld aan uit te gaan geven, mhwa geen behoefte.

Bijdrager
    @iMen

ik mis een beetje ongeveer de prijs 100-150,-
    nu staat er of onder de 100 en anders honderden!
    Ik geef dit jaar ongeveer 130,- uit. Vooral illegaal en nog de 31e december wat halen…

Sommige mensen geven het uit aan roken of uit gaan, ik aan vuurwerk…

Bijdrager
    Luidspreker
    ”@iMen”

ik mis een beetje ongeveer de prijs 100-150,-
    nu staat er of onder de 100 en anders honderden!
    Ik geef dit jaar ongeveer 130,- uit. Vooral illegaal en nog de 31e december wat halen…

Sommige mensen geven het uit aan roken of uit gaan, ik aan vuurwerk…

Ik ga liever flink uit mijn dak dan dat ik in de kou vuurwerk af sta te steken. Maarja, ieder zijn ding.:)

Bijdrager
    @iMen

ja, misschien denk ik er ook zo over als ik 17 ben, ik weet het niet. Nu vind ik vuurwerk toch nog erg leuk!:)

Bijdrager
    iFreaky

Het is leuk hoor om het af te steken.
    Maar om dat nou te kopen… nee.

Vroeger was het leuk.
    Nu doe ik het niet meer hoe leuk het ook is, maar het is gewoon duur.

Bijdrager
    roblemmen

Helemaal niks. Gisteren nog wat twaalfjarig marokkaans tuig een rotschop gegeven toen ze vuurwerk naar mijn hond gooiden…

Bijdrager
    PietjePuk

Terecht,

overigens doe ik ook niet mee aan vuurwerk.

Bijdrager
    Stro

Zero; ook geen carbid en croftydingen!

Bijdrager
    505

Niks.

Alleen als het mooi is wil ik er wel naar kijken, maar een knal doet mij niets.

Bijdrager
    trabant
    ”roblemmen”

Helemaal niks. Gisteren nog wat twaalfjarig marokkaans tuig een rotschop gegeven toen ze vuurwerk naar mijn hond gooiden…

Hopelijk was die schop goed raak. Wie zó met vuurwerk speelt, mag een klap riskeren.
    Ik heb vroeger ook wel eens moeten hollen, ja. (strijker in een drol naast een pasgewassen auto)

En die loosers die teveel inkopen en op nieuwjaarsdag denken te moeten doorknallen, riskeren minstens een emmer water of de tuinslang.

Bijdrager
    Cars

Niet veel. Dit jaar een pot van 17,-. Iets is wel leuk…Maar meer wil ik absoluut niet uitgeven.

Bijdrager
    Freek.

Gewoon een beetje zwaar/mooi vuurwerk. Al is het maar om Indische de roots: het uitdrijven van boze geesten. Bijgeloof? Ja. Maar ook een familietraditie. Pa knutselde vroeger in Nederlands-Indië al ‘rentengs’ inelkaar. En om genoemde reden werd dat afgeknald.

Bijdrager
    Turbanus

Nada….. maar ik geef wel iets aan een goed doel. Er zijn er teveel op deze wereld die nagenoeg van niets moeten leven…..

Bijdrager
    AppleFlap
    ”roblemmen”

Hè bah wat een stelletje rotkinderen..:x

Ik krijg dus van m’n ouders vuurwerk maar niet heel veel.. vooral veel rotjes.. maar via vrienden regel ik misschien wat Belgische rotjes hèhè (nitraten dus)..
    Voor ’s avonds hebben we heel veel pijlen die in mooie kleurtjes uiteen spatten. Voor 50 euro heb je vrij veel..:)

Bijdrager
    Griffendahl

Ik houd het bij verkopen van vuurwerk (enkele 10 duizenden euro’s vermoedelijk), enorm hectische en leuke tijd bij ons op het werk, maar de behoefte om nog wat af te spreken is dan ineens weg:)

Bijdrager
    trabant
    ”AppleFlap”

Voor 50 euro heb je vrij veel..:)

Voor iets wat in rook opgaat, is vijftig euro ook best veel.

Bijdrager
    Griffendahl

Kan je dat een roker ook uitleggen, of een rallyecoureur ??

(p.s. die olie die je in je trab moet gooien gaat ook in rook op bij zo’n tweetakt…)

Bijdrager
    @iMen

Ja, maar de lol die je hebt.
    Wel is bedacht hoeveel mensen op roken in een jaar? Daar kan je om de maand oud en nieuw van vieren… Als je elke zaterdag uitgaat, dan gaat er elke week 20,- tot 30,- weg. Dan heb ik liever 1 keer in het jaar lekker lol, met vuurwerk. Waar ik de volgende morgen nog alles van weet omdat ik toch niet mag drinken…:)

Bijdrager
    trabant

De benzine blijft ook niet in de tank achter, Griffendahl. Een roker heeft er bovendien nòg eens plezier van bij zo’n lekker vet rochelende nahoest. Van vuurwerk vind je alleen maar stokjes in de tuin en in de dakgoot. En de huisdieren zitten soms nog lekker lang na te genieten, dat dan weer wel.

Bijdrager
    @iMen

Ik mag anders ook de dag erna in de tuin gaan opruimen hoor!

Moderator
    Pete.Z

Veel te veel weer…..dat is zeker

Bijdrager
    AppleFlap
    ”@iMen”

Waar ik de volgende morgen nog alles van weet omdat ik toch niet mag drinken…:)

Met nieuwjaar toch wel joh ;)!

Bijdrager
    dfI*)#HN$@(*_)$U#JHEN#U@P$(#@Halert(‘hi’);

vroeger altijd 3 dagen flink aan het knallen met vrienden super, en elke auto die er langs kwam kijken of er politie was. En dan hard weg rennen :P haha, wat een lol. Koop nu denk ik niks meer, ligt er aan wat ik ga doen 31 december.

Bijdrager
    unox

Heb weer genoeg illegaal vuurwerk:) Word knallen :P!

Bijdrager
    Zakske

Raar Nederlands gedoe dat je het alleen maar een paar dagen voor het einde van het jaar kunt kopen. Die troep koop je hier het hele jaar door… als kind van een jaar of tien dus diverse keren de halve buurt opgeblazen en daarna was de lol er wel vanaf.:wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 242)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.