9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Hypnoteis

Hoeveel vrij RAM geheugen heb ik nu?

Misschien beetje rare vraag, maar er staat BUILD IN bij… heb ik nu nog een slot over voor een extra module?

gr,

Teis

Bijdrager
    KarelWillem

512 is ingebouwd
    1 Gb is bijgeplaatst

Moet je wel even vertellen wat voor Mac je hebt, anders kunnen we er weinig mee.
    In geval van een iMacG5/Intel iMac zit ‘ie nu vol in ieder geval.

Bijdrager
    Hypnoteis

Een Imac G5, dus ik kan het beste die 512 eruit halen en deze vervangen door een 1gb module….

Bijdrager
    mvdenberg

De 512Mb module zit vast: deze kan er niet worden uitgehaald.
    Ik merk dat je aan 1,5 Gb geheugen niet genoeg hebt? welk soort programma’s gebruik je?

Bijdrager
    rvanheukelum

Maar je kan dan wel die kleine eruit trekken, en vervangen voor een grotere RAM module

Bijdrager
    Hypnoteis

Bestaat er 1 van 2 gb dan?

Bijdrager
    iDuck
    ”Hypnoteis”

Bestaat er 1 van 2 gb dan?

Zeker, vooral bij de Apple Store erg voordelig :lol:

Ze zijn nogal duur maar ze bestaan dus wel. Bij de pc zaak aanschaffen uiteraard om minder duur uit te zijn.

Bijdrager
    Sir Gravity

Hallo
    Ik heb een soortgelijke vraag;

Ik heb een Imac G4 1Ghz / 256 mb. nu heb ik de standaard 256 vervangen door een 512 strip. Betekend dit dat ik een 144 pins strip van 512 bij moet prikken om het max. ram geheugen van 1024 te halen?

Er zitten maar 2 sloten in een Imac toch? (1 grote en 1 kleine) tenminste dit is wat ik te weten ben gekomen.

Pas sinds enkele dagen mac gebruiker dus is allemaal nog nieuw voor me.

Bedankt alvast.

Bijdrager
    iDuck

Dat ligt helemaal aan welke iMac G4 je hebt. Er zijn modellen met max 1/ 1,5 / 2,0 GB.

Een handig programma is Mactracker, waarin alle info staat (ook geheugen) over de geproduceerde mac’s. Te vinden op bijvoorbeeld versiontracker.com

gr,
    Johan

edit: even gekeken en je ik kan kiezen uit 2 iMac’s… max 1,5 of 2 GB pc2700 of pc2100, maar wel alle twee 200 pins SO-DIMM (laptop slot-user accessible) Dus belangrijk om evden uit te zoeken welk model je hebt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.