19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    fdevos

Hoeveel voor een 27-inch iMac

Beste,

Hoeveel zo ik nog kunnen krijgen voor een 27-inch iMac van midden 2010?

2,8GHz Intel Core i5
    12GB Ram Geheugen
    1TB Harde Schijf
    ATI Radeon HD 5750

Aangekocht op 1/2/2011 dus valt hij nog onder garantie

Bijdrager
    Afroman

10 euro.

——

Ligt er totaal aan in wat voor staat je Mac is. Heeft het schade, is er gerookt, hoe ziet het scherm eruit. Hoe is de harddisk aan toe. Wat zijn de specs etc.

Bijdrager
    fdevos

Het is een Quad-Core i5 dit was ik vergeten bij te zetten en ik zo er 1700 euro voor vragen is dit redelijk?

Bijdrager
    Dwee8le

Heb je de link van alpaca al bekeken? Mac2sell wordt vaak gebruikt als een soort ijkpunt. Volgens die link is hij nu ongeveer 1300 waard. Je zou er iets meer voor kunnen vragen, maar ik vind 1700 wel een beetje erg veel van het goede: voor 1650 heb je een gloednieuwe met i5 “Sandy bridge”-architectuur (die van jou is een generatie ouder en heet Nehalem), een betere videokaart en wel minder RAM, maar dat kost misschien 50 euro voor een setje van 8GB om tot 12GB in totaal te komen.

edit: er staat een foutje in de link van alpaca. De waarde is veel hoger want de CPU is quadcore…

Bijdrager
    fdevos

Volgens mac2sell zou hij 1610€ moeten opleveren en ik zo er 1600€ voor willen vragen.

Welke link bedoel je juist?

Bijdrager
    Afroman

1700 is way to much idd.

Bijdrager
    Dwee8le

je hebt gelijk! Het is een quadcore en dat stond in de link van alpaca niet goed. Ik kom nu op 1580 uit.

KLIK

1600 zou dus wel terecht zijn. Ik weet niet of ik dat er voor over zou hebben, maar je hebt gelijk: mac2sell geeft ongeveer 1600 aan als huidige waarde.

succes met de verkoop!

Bijdrager
    Hansi2124
    fdevos op 24 oktober 2011

Welke link bedoel je juist?
    De link in jouw topic……

Bijdrager
    fdevos

Dan ga ik hem proberen te verkopen voor 1600€, dank u voor jullie snelle hulp.

Bijdrager
    Dwee8le

@Hansi2124: :thumbsup:

@fdevos: Geen probleem!

Bijdrager
    iFredo

Ik zou een paar honderd euro meer uitgeven en een nieuwe kopen. Dit is vaak de afweging die kopers zullen maken denk ik. Het verschil met een nieuwe machine moet groot genoeg zijn. Wat extra geheugen etc. zal mij in ieder geval niet over de streep trekken.

Met €1300/1400 zit je meer in de richting denk ik.

Bijdrager
    Hansi2124

Het voordeel is nog wel dat er garantie zit op de Mac.

Bijdrager
    iFredo

Bij een nieuwe ook.

Bijdrager
    fdevos

Is er op OMT ook een topic om een iMac te verkopen?

Bijdrager
    nebilem

De 21.5 inch instapversie kostte van het vorige model kostte afgelopen weken bij de Mediamarkt maar 899 euro. Op marktplaats bleef iedereen er 1000 euro voor vragen. Snap het echt niet hoor.

Bijdrager
    sedikit

Niet een wat te hoge vraagprijs? Hij is, hoe je het ook wendt of keert, 2ehands.
    Verkopen/kopen/vergelijken:
    http://www.tweedehandsmac.nl/

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    fdevos op 24 oktober 2011

Is er op OMT ook een topic om een iMac te verkopen?

Nee, want dat is tegen de huisregels van OMT.

Bijdrager
    fdevos

Ah oke, dit wist ik niet.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.