12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Remy Wilshaus

hoeveel trekt je iBook

Iemand een idee of mijn iBook het gaat trekken om drie Samson USB mics aan te sluiten en tegelijk te gebruiken voor opnames in Garageband? Ook weer zo wat om eerst drie van die mics + poespas te kopen om er dan achter te komen dat het helemaal niet gaat werken… Vraag me af of de power voldoende zal zijn om dat via een usb adapter binnen te halen…

ben benieuwd of iemand ervaring heeft!
    let me know!

Bijdrager
    Petje

ligt eraan welk ibook je hebt.

Inactief
    Anoniem

Om welke Samson gaat het? Ik ben zelf ook op zoek naar een mic voor garageband, maar ben er nog uit.

Bijdrager
    -Mous-

Je zult sowieso een USB hubje moeten gebruiken omdat een iBook maar twee USB poorten heeft. Als je dan een powered hub neemt zit je altijd goed.

Bijdrager
    Jaimie

ik heb ook een Samson USB Mic, maar ik had een latency probleem waar je u tegen zegt. Kreeg het niet voor elkaar om de zang direct op de maat van de muziek te monitoren..

Bijdrager
    vogel

Gestoeid met de I/O buffer? Wil bij XLR-mics nog wel eens helpen, maar is USB niet gewoon te traag voor dit soort geintjes?

Bijdrager
    Jaimie

elke andere mic kun je aansluiten op je geluidskaart en dus gebruik maken van de drivers van de geluidskaart.. deze gaat in je usb poort en gebruikt dus gewoon zijn eigen drivers.. en bij mij had ik dan een latency van hier naar brazilie..

je mag mijn Samson mic + standaard + Plop Filter overkopen voor 75 euro totaal

Inactief
    Anoniem

Da’s goed om te horen, geen USB mic dus voor mij 8)

Bijdrager
    Remy Wilshaus

iBook G4, 1.33 GHz, 512 mb hier op tafel, meest standaard iBookje dus.

Heb je deze latency problemen ook allemaal wanneer er via line-in één signaal binnenkomt uit een mengpaneel? Dan plug ik daar dan wel drie mics in… wel even zoeken naar een goedkoop mengpaneeltje en drie mics, waarvan de prijs niet die van 3 Samson USB mics overstijgt…

Bijdrager
    Deceipher

latency is er altijd, maar dit zal aanzienlijk minder zijn dan wanneer je drie usb-mics gebruikt. Daarnaast lijkt mij dat de kwaliteit van een USB mic niet erg geweldig is in vergelijking met een degelijke XLR mic (sm58 als standaard).
    Ik weet niet hoe geweldig de standaard line-ins van een ibook zijn, maar anders zou je evt. kunnen beslissen om een externe A/D convertor te gebruiken, via firewire bijv. (Zoiets als de Focusrite Sapphire, al heeft deze maar 2 mic ins, en is misschien een beetje een duur voorbeeld.)

Succes;)

Bijdrager
    MaartenB

iBook heeft geen inputs, alleen een ingebouwde mic. Zou dus inderdaad met een externe (FireWire) interface gaan werken. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat de hdd van de iBook voor audio aan de trage kant is. Een oplossing daarvoor is weer om te schrijven naar een snelle externe (FireWire) hdd.

Bijdrager
    drtalos

Ik draai zelf een ibook 1.07 ghz met Mbox via pro tools.
    16 sporen afdraaien en dan 2 sporen opnemen met een buffergrote van 256 (laagste latency) zonder problemen. en dit op de interne harddisk, (firewire schijven zijn een lastige klant met PT)
    Wanneer ik dan ga mixen zet ik de buffergrotte op 1024 en dan kan ik een behoorlijke bak plugins draaien en makelijk 24 sporen afspelen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.