10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    MichaelDeBoey

Hoeveel is mijn iPhone 5 nog waard? En ga ik voor de iPhone 5S of niet?

Hallo iedereen,

Vorige week heb ik dankzij MTV een gloednieuwe iPhone 5S van 32GB gewonnen.
    Nu had ik al een iPhone 5, dus zou ik deze (mss) willen verkopen.
    Nu vroeg ik me af hoeveel deze nog waard is, want ik zit namelijk met een dilemma:

Aangezien ik van plan was om in december de iPhone 6 aan te schaffen (en dat nog steeds van plan ben), weet ik niet juist wat ik moet doen.
    Ofwel verkoop ik mijn iPhone 5 (kan hem momenteel verkopen voor € 450,00 aan een vriend) en hou ik de iPhone 5S bij tot december.
    Ofwel hou ik de iPhone 5 bij tot december en verkoop ik de iPhone 5S (kan hem bij diezelfde vriend voor € 650,00 verkopen).

Hebben jullie soms goede raad wat ik moet doen?
    Ik weet dat ik in december geen € 450,00 meer ga krijgen van mijn iPhone 5, maar ik ga dan ook geen € 650,00 meer krijgen voor de iPhone 5S die dan reeds 8 maand in gebruik is geweest…
    Ik zou ook totaal niet weten hoeveel mijn iPhone 5 momenteel nog waard is, vandaar deze post…

Ik heb reeds het Apple Recycle programma doorlopen en daar kwam op het scherm dat ik nog € 203,25 zou terugkrijgen.
    Nu lijkt me dit wat weinig en denk ik dat er meer uit te halen valt.
    Nu zou ik niet weten hoeveel juist en vraag ik jullie mening.

Om jullie wat te helpen met dit te bepalen, zal ik jullie wat extra info geven over mijn iPhone 5 die ik heb:-)

1. Het is een zwarte iPhone 5 van 32GB
    2. Hij is nooit gejailbreaked geweest
    3. Er zijn geen barsten aanwezig
    4. Er is ook geen waterschade aanwezig
    5. Er zijn wel wat krasjes te zien. De iPhone heeft altijd in een soft cover gezeten met een screen protector vooraan het scherm
    6. Hij is op dit moment 16 maand en 2 weken (1 jaar, 4 weken en 2 weken) oud
    7. Hij is simlock-vrij
    8. De aan/uit-knop is wel stuk, maar aangezien Apple deze vervangt ga ik dit natuurlijk laten doen.

Als ik dus zou weten hoeveel mijn iPhone 5 ongeveer nog waard is, dan zou dit mij wel kunnen helpen bij mijn keuze.
    Of als jullie iets hebben van “Verkoop DIRECT die iPhone 5/5S” dan mogen jullie dat ook altijd laten weten uiteraard:-)

In bijlage ook nog wat foto’s van mijn iPhone 5:-)

Hopelijk kunnen jullie mij wat helpen.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Frank Visser

Vergelijk op Marktplaats de prijzen van een zwarte 32GB iPhone 5, zo kom je het beste uit op een goed bedrag. Ga een beetje op een gemiddelde zitten waarvoor ze worden aangeboden in dezelfde conditie als van jou.

Als je tevreden bent over je iPhone 5, zou ik die houden.
    Verkoop je 5s voor een lekker zakcentje, dan is je overstap van de 5 naar de 6 ook groter, en ben je wellicht nog meer tevreden met je nieuwe iPhone.

Bijdrager
    Nora Nora

Mijn hemel, denk je dat dit voldoende foto’s zijn? Aangezien veel mensen de site mobiel bekijken, verklein ze aub, of verwijder ze. Ze voegen niet echt iets toe aan je vraag, je omschrijving is duidelijk genoeg.

Betreffende je vraag, ik denk dat het al met al niet veel zal uitmaken hoeveel je zal verliezen. Welke je tzt makkelijker kan verkopen weet ik niet, en misschien wil je eerst even afwachten hoe de iPhone 6 bevalt. Wanneer deze tegenvalt heb je altijd nog je vorige, wil je dan dat dit een 5 of een 5s is? Verder vind ik 450 een nette prijs voor de 5, maar 650 iets aan de lage kant voor een 5s 32gb. Daar kan je nu meer voor krijgen. Bij Apple is ie nu toch 800 euro?

Geblokkeerd
    Anoniem

Goed dat je een hoesje gebruikt hebt, hij lijkt nog als nieuw:-P

Ik zou ook totaal niet weten hoeveel mijn iPhone 5 momenteel nog waard is, vandaar deze post…

(kan hem momenteel verkopen voor € 450,00 aan een vriend)

Dus je weet het wel. 450 is waarschijnlijk het hoogste wat je zult krijgen, dan is de rest grofweg:

1.
    iPhone 5 nu verkopen: 450
    Waarde 5S in december: 450

2.
    Waarde 5S nu: 650
    iPhone 5 in december verkopen: 250

En in beide scenario’s heb je ongeveer evenveel geld, afhankelijk van ho goed je er vanaf komt. Doe wat je leuk lijkt (5S houden).

Bijdrager
    A.M.Dekker

Die iPhone 5 meteen verkopen voor 450 euro!
    Ik handel zelf een beetje in iPhones en ik kan je vertellen dat je voor zo’n 5 32GB op marktplaats ongeveer 375 euro krijgt (mensen bieden wel meer maar ze komen hun afspraken niet na).
    Ik hoop alleen dat die vriend je vriend nog is nadat hij met z’n nieuwe iPhone op marktplaats kijkt.
    Die 5S kun je rond december nog wel voor 550 a 600 euro kwijt.

Geblokkeerd
    Anoniem
    A.M.Dekker op 07 mei 2014

Die 5S kun je rond december nog wel voor 550 a 600 euro kwijt.

Niet als de 6 dan uit is. Dan is de 5S het vorige model net als de 5 nu is, dus ongeveer dezelfde prijsklasse.

Bijdrager
    MichaelDeBoey
    sunapple op 07 mei 2014

Niet als de 6 dan uit is. Dan is de 5S het vorige model net als de 5 nu is, dus ongeveer dezelfde prijsklasse.

Hoeveel zou hij dan nog ongeveer waard zijn volges u?

Geblokkeerd
    Anoniem

Zoals in mijn eerste comment zei; net zoveel als je nu voor de 5 kan krijgen. Ergens tussen de 350 en 450. Ik denk dus niet dat het veel uitmaakt welke van je twee plannen je uitvoert.

Bijdrager
    Targaryen

Weer zo’n nietszeggende vraag. Als je van plan was een 6 te kopen, hou nu dan je 5 en verkoop die 5S als een nieuw toestel. Hou dat geld aan de kant (je hebt het ‘gekregen’) en koop daarmee dan een iPhone 6.

Bijdrager
    Appleuser24

Eens met Targaryen, wat je ook doet het is ‘gratis’ geld dus waarom kies je niet voor het meeste ‘gratis’ geld. Ik zou die 5 houden als backup telefoon, voor als je telefoon kapot gaat of wordt gestolen. Anders loop je een duur abonnement te betalen zonder telefoon, of heb je altijd een paar honderd euro over want dan weet ik wel een mooi goed doel;).

Zag hem ook staan op iculture:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.