6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    cornevanbakel

Hoeveel GPS satellieten ontvang ik?

Hoe kun je op de iPhone zien – eventueel met behulp van een app – hoeveel GPS satellieten de iPhone ‘ziet’? Op elke stand-alone of auto-navi kun je dat zien, maar ik heb het in Maps of Navignon niet kunnen ontdekken. Iemand?

Groeten,
    Corné.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik gebruik op mijn iPad WiFi (zonder GPS) BTStack GPS.
    Daarin kan ik heel mooi zien wat voor fix ik heb, met hoeveel satellieten (binnen nog 5 trouwens, best goed).

Maar ja, daar heb jij waarschijnlijk niets aan, want je iPhone heeft wél standaard GPS.

MotionX GPS Lite geeft bijvoorbeeld wel een GPS-signaal-indicatie, maar het aantal satellieten vind ik hier ook niet terug.

Bijdrager
    Oppie

Is dat dan nog interessante informatie? Satellieten genoeg, zou ik zeggen…

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is soms wel interessante informatie ja.

Aangezien de hoeveelheid satellieten de betrouwbaarheid van de navigatie bepaald.

Bijdrager
    tinus_omt

De interface waarmee programmas de locatie informatie kunnen opvragen heeft wel de mogelijkheid om de nauwkeurigheid van de locatiebepaling op te vragen (die zie je bijvoorbeeld terug in de grootte van de blauwe cirkel in de Maps applicatie) maar geen specifieke gegevens over GPS zoals het aantal zichtbare satellieten.

Op deze manier houdt Apple het systeem eenduidig en kunnen ze eenvoudig extra manieren toevoegen om de locatie te bepalen, zonder dat de applicaties hoeven te veranderen.

Bijdrager
    Oppie

Daar weet ik alles van KW. Vraag is of je er als gebruiker iets aan hebt. Nee dus.
    Want geeft de GPS een positie dan is ie betrouwbaar; geeft ie geen positie dan is die positie niet betrouwbaar…:razz:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.