6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    NinaVriend

Hoeveel geheugen voor externe harddisk? Macbook

Hi!

Ik heb een MacBook Pro uit 2011. Sinds afgelopen maand heeft hij problemen met het internet. Hij maakt verbinding ket de WiFi maar laad niks en kan ook geen mail ontvangen etc. Bij de Apple store vertelde ze dat het een software probleem was en met de laptop resetten zou het opgelost moeten zijn.

Nu ben ik in Australië en heb ik mijn eigen externe disk niet meegenomen, ik wil een nieuwe kopen maar aangezien ik hem een keer zal gebruiken, heeft iemand enige idee hoeveel geheugen ik zou moeten hebben? Mijn SATA-schrijf is 249,2 gb (niet vol) hoeveel extra zou er op mijn computer staan? Of is dat het?

Groetjes,
    Nina

Bijdrager
    janbertwedman

1 TB usb 3 schijf, kost niet veel, wel hfs+ formatteren

Bijdrager
    IGBA
    NinaVriend op 10 april 2017

Mijn SATA-schrijf is 249,2 gb (niet vol) hoeveel extra zou er op mijn computer staan? Of is dat het?

Dat is het.

Moderator
    Night

Eerst even een TimeMachine backup maken op die schijf die je gaat kopen (sowieso een veilig idee) en dan via Recovery Mode MacOS opnieuw installeren. Op die manier raak je verder geen data of instellingen kwijt.

Ik zou persoonlijk kiezen voor een rugged external SSD drive (TB of USB). Zo kun je onbezorgd door Australië toeren:-)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    NinaVriend op 10 april 2017

Nu ben ik in Australië en heb ik mijn eigen externe disk niet meegenomen, ik wil een nieuwe kopen maar aangezien ik hem een keer zal gebruiken, heeft iemand enige idee hoeveel geheugen ik zou moeten hebben? Mijn SATA-schrijf is 249,2 gb (niet vol) hoeveel extra zou er op mijn computer staan? Of is dat het?

Als ik het goed begrijp wil je de computer leegmaken, hem opnieuw installeren, en dan je oude gegevens weer terugzetten? In dat geval moet je een externe harde schijf hebben die groot genoeg is dat alles dat op je MacBook staat, daar ook op past. Je kunt kijken hoe vol de interne schijf is met het Schijfhulpprogramma, maar eenvoudiger is gewoon een externe schijf kopen die minimaal net zo groot is als de interne (dus op z’n minst 250 GB) want dan weet je zeker dat het zal passen.

Om de computer dan opnieuw te installeren is het waarschijnlijk het eenvoudigst om met Time Machine een back-up van de hele computer te maken op die nieuwe schijf, waarna je hem loskoppelt (om ongelukken te voorkomen) en macOS opnieuw installeert volgens de instructies van Apple (scrol daar naar beneden naar „Als u OS X om een andere reden opnieuw wilt installeren”). Wanneer de computer vraagt of je gegevens van een andere computer over wilt zetten, kies je daar om dat uit een Time Machine-back-up te doen (en koppel je natuurlijk de schijf weer aan).

Bijdrager
    Soulshaker

misschien een idee ,maar naast die externe schijf is een ssd in je macbook pro aan te raden

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.