11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    angorawol

hoeveel geheugen gebruikt Tiger

Is er iemand die weet hoeveel geheugen je het best hebt zitten in een oudere Mac dual G4 (867 mhz) voor vlotjes Tiger te kunnen draaien.

Bijdrager
    TRML

Zo veel mogelijk, maar min. 512 MB maar liever 1 GB of meer

Bijdrager
    a la Mac

768 MB RAM is echt genoeg, zeker met een Dual G4! Hier een Mac mini “G4 Solo” met 512 MB RAM en zelfs daar draait alles vlot!

edit: dacht dat het over een G3 ging, post opnieuw gemaakt

Bijdrager
    Freek.

Ik heb hier een G4 350MHZ PCI-Graphics met 512MB geheugen voor MissMac en een iMac G3 450MHZ met zevenhonderdzoveelMB geheugen voor ZoonMac. Beiden systemen draaien prima Tiger. Maar er gebeuren ook geen heftige bewerkingen op: Mail, Safari, Photoshop Elements, iTunes, iChat, MSN, NikonView, Word. Allemaal prima te doen maar niet alles gelijktijdig willen draaien.

Bijdrager
    TRML

Aan je onderschrift te zien heb je 768 MB en daarmee kan je voorlopig wel vooruit.

Bijdrager
    angorawol

oei, ik moet mijn onderschrift updaten, het is ondertussen 1.25 Gig geheugen geworden

Bijdrager
    a la Mac

1,25 GB is ondertussen ├ęcht wel genoeg om Tiger te draaien;)

Bijdrager
    Freek.

Tsja, is meer dan genoeg om Tiger te laten lopen. Kom je problemen tegen dat je de vraag stelt of ben je gewoon van plan Tiger te installeren op je G4?

Bijdrager
    angorawol

Ik ben het inderdaad van plan te instaleren, maar heb (uiteraard) nog geen problemen.

Bijdrager
    Macs

Zeker 512 nodig! Op mijn 1.6 G5 deed ie het in’t begin niet zo vlot met 256.

Bijdrager
    jeroenimo

Ik heb in mijn Powerbook 1.25 GB ram.

Ik heb MenuMeters draaien en daar kan ik zien wat ik van mijn 1.25 GB ram gebruik.

Na een opstart zijn er zo’n 300 mb gebruikt, Safari, Mail, iChat, iTunes, Azureus, en Terminal aanzetten dan roetsjt ie zo maar naar de 850 tot 900 mb.

OSX gebruikt zo veel mogelijk van je Ram geheugen, hij cache’t als het ware de files die ie vaak nodig heeft, veel ram (als je je het kan veroorloven) is altijd fijn voor een Macje…

Dus hoe meer hoe beter.. maar geloof me voor normaal werk is 1 GB zat (gewoon luxe dus), meer is echt niet nodig, ga je Photosjoppen dan kan je gewoon niet genoeg ram hebben…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.